ja37 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Do starych skrzyń które miałem w kosiarce lałem ATF2 albo 3 zależy jaki akurat był na stanie w warsztacie. I działało wszystko ok, póki nie było chrupppp W M32 zalałem fuchsa, bo są ludzie, którzy dłużej ode mnie siedzą w tych skrzyniach i zalecają ten olej, ja im wierzę. Przecież M32 tez ma brązowe synchro, więc nie wiem, o czym pitoli koleś na filmie. To jakaś postać doktorancka jest czy jak?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 (edytowane) 8 minut temu, ja37 napisał: Do starych skrzyń które miałem w kosiarce lałem ATF2 albo 3 zależy jaki akurat był na stanie w warsztacie. I działało wszystko ok, póki nie było chrupppp W M32 zalałem fuchsa, bo są ludzie, którzy dłużej ode mnie siedzą w tych skrzyniach i zalecają ten olej, ja im wierzę. Przecież M32 tez ma brązowe synchro, więc nie wiem, o czym pitoli koleś na filmie. To jakaś postać doktorancka jest czy jak? Szczerze nie wiem kim jest i czy jest wiarygodny, przypadkiem go znalazłem i chciałem sie upewnić u ludzi którzy siedzą w temacie więcej, polecają bądź nie zalecają tego fuchsa itp. Czyli jednym słowem ten olejek jest do tych skrzyń jest git gud będzie śmigać dopóki się nie zepsuje? #edit z ciekawości kiedy zalałeś u siebie tego fuchsa i ile na nim km przejechałeś już? jakie były zauważalne zmiany po zmianie oleju? Edytowane 28 Lutego 2021 przez mateusz101195   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Może z 5kkm na razie mam, bo po drodze miałem remont (tłoki popłynęły) i mam małe kłopoty z doładowaniem. Zmiany - może ciut lepiej biegi wchodzą. Ale ja mam M32, więc inna konstrukcja. Żona ma Z18XE i F17 jak dobije do 150kkm, to zmienię tez olej, ale zaleję to, co do kosiarki lałem, szkoda kasy na fuchsa do skrzyni, która się nie psuje.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 2 minuty temu, ja37 napisał: Może z 5kkm na razie mam, bo po drodze miałem remont (tłoki popłynęły) i mam małe kłopoty z doładowaniem. Zmiany - może ciut lepiej biegi wchodzą. Ale ja mam M32, więc inna konstrukcja. Żona ma Z18XE i F17 jak dobije do 150kkm, to zmienię tez olej, ale zaleję to, co do kosiarki lałem, szkoda kasy na fuchsa do skrzyni, która się nie psuje. Czaje, ja za 4l fuchsa dałem 140zł, na necie znalazłem butle po 35zł, cena lepsza niż oryginalny gm ( https://allegro.pl/oferta/fuchs-olej-przekl-titan-sintofluid-75w80-1l-gl-5-10248231212 ) Wiem że do skrzyni wchodzi 1.6l około, 4l bo dwa samochody będe ogarniał no i do tego uszczeleczki nowe pod miske, za 2szt dałem 40zł niecałe ( https://allegro.pl/oferta/uszczelka-oe-mechanizmu-roznicowego-opel-astra-h-j-8444613781?reco_id=5e52a263-79fe-11eb-ba1b-246e96321b30&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 ) Jak będę po wymianie zaktualizuje wątek czy coś się zmieniło czy nie. Co prawda biegni nie wchodzą jakoś tragicznie, normalnie bym powiedział ale zawsze może być lepiej ^^   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 3 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Update stanu gruzka. Sprzegło wymienione wraz z wysprzęglikiem, przebieg 196k km, tarcza jeszcze z 50k km by polatala, daleko jej do nitów, docisk tak samo sprawny ale wsprzęglik się poddał. Mechanik poinformował że w skrzyni panowała sachara, oleju tyle co kot napłakał. Zalał jakimś swoim specyfikiem sprawdzonym/polecanym i ze swojego doświadczenia zalał 1.8l zamiast zalecanego przez producenta 1.6l, ponoć dla temperatury i smarowania 5 biegu i ja mu wierze, swój chłop i fachowiec jakich mało znam + wyregulował drążek od zmiany biegów. Obecnie czuje się jakbym prowadził auto prosto z salonu, biegi wchodzą paluszkiem i bardzo precyzyjnie, nie ma takiego mechanicznego wrzucania biegiów a sprzęgło jak cud miód, językiem byłbym w stanie je nacisnać do końca, jakbym nie miał pedału pod nogą. Zobaczymy jak długo wytrzyma zanim coś się zepsuje. W weekend będę zmieniał olej w ojcowym oplu astra h 1.6 2011r, skrzynia tam strasznie szumi i biegu wchodzą makabrycznie mechanicznie, zwłaszcza 3. Zalewam fuscha i jak mechanik nie 1.6l a 1.8l. Dam znać później jakie efekty dała wymiana.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 No nie wiem, czy to dobry pomysł. Kiedyś u kumpla też w corsie B 20XE zalaliśmy do F20 2 litry oleju. Przy szybkich zmianach biegów bieg nie chciał wejść......trzeba było poczekać te 0,2 sekundy. Po zlaniu do stanu 1,7l wróciło do normy, można było ganiać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 3 godziny temu, ja37 napisał: No nie wiem, czy to dobry pomysł. Kiedyś u kumpla też w corsie B 20XE zalaliśmy do F20 2 litry oleju. Przy szybkich zmianach biegów bieg nie chciał wejść......trzeba było poczekać te 0,2 sekundy. Po zlaniu do stanu 1,7l wróciło do normy, można było ganiać. W weekend także będę wymieniał u siebie kompletny tumik bo przegnił, po wymianie skocze na obwodnice aby sprawdzić jak działa skrzynia przy takiej ilosci oleju. Myślę że jak będzie wszystko ok to w ojcowym też zaleje taką ilośc jak mechanik zlał, tam może lekko mniej jak te 1.8l, załóżmy 1.7l czy coś takiego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Autodata podaje 1.6 l   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 19 minut temu, adam1954 napisał: Autodata podaje 1.6 l Wiem, tyle docelowo miałem zalać ale mechanik doradził zalać 1.8l dla smarowania i odprowadzania ciepła z 5 biegu. Zaleje około 1.7litra, dam znać jaki efekt po weekendzie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 W dniu 4.03.2021 o 17:53, adam1954 napisał: Autodata podaje 1.6 l AAAAaktualizacja, ojcowy opel zyskał drugie życie. Biegi wchodzą lżej, skrzynia nie wydaje jakichkolwiek hałasów czy szumów, ogólnie odczucie z prowadzenia baaardzo na plus. Z racji iz korek przelewowy znajdował się za belka i nie było do niego podejścia zalaliśmy jak fachowcy czyli na oko, wleciało ok 1,75l oleju fuchsa poprzez otwór od czujnika biegu wstecznego. ciekawostka: fabryczny olej po przejechaniu 110k był bardziej czarny niż czerwony + był jego spory brak, było go ledwo litr. dla potomnych polecam każdemu wymianę, niezależnie czy to jak w ojcowym 110k przebiegu czy jak w moim 200k przebiegu, w każdym wypadku wymiana jest na + za małe koszta i niewielki nakład pracy (godzinka spokojnej robotki na kanale) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.