Skocz do zawartości

Chrobotanie z okolic prawego koła, cieknący dyferencjał.


Gość lord_wiader

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lord_wiader

Witam

Wczoraj przy ciasnym skręcie w lewo dałem ostro gazu i usłyszałem, że od strony prawego koła dobiega jakieś chrobotanie. Przy jeździe do przodu wszystko było ok, jednak gdy wziąłem kolejny zakręt chrobotanie się powtórzyło. W tej chwili przy mocniejszym przyśpieszaniu do przodu zarówno na prostych jak i skręconych kołach słychać chrobotanie dobiegające z prawej strony. Nie występuje ono przy jeździe do tyłu, nawet jak mocno przyśpieszam. Także gdy koła są skręcone ale jade powoli to nic nie stuka, puka.

Nie mam doświadczenia w kwestii diagnozowania usterek, ale pierwsze co mi przyszło na myśl to przegub, jednak ten powinien dawać o sobie znać przy skręcaniu, a u mnie jest tak tylko podczas przyśpieszania.

 

Silnik C14NZ w gazie, buda 3D, składak po wymianie całej belki przedniej.

 

Po ok 15godzinach postoju pod autem była wielka plama oleju.

 

Podniosłem autko i olej wycieka z dyferencjału w miejscu gdzie wchodzi półoś, wszystkie gumki od przegubów są całe.

Po wrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła obraca się lewa piasta (NA LUZIE??), prawa się nie obraca (zapieczone tłoczki i dyferencjał robi swoje). W nocy albo jutro rano dam fotki jak to wygląda. Olej prawdopodobnie wyciekał już wcześniej zanim usłyszałem chropotanie, gdy ruszałem z parkingu zauważyłem parę kropel oleju jednak to zignorowałem myśląc, że to nie moje.

 

Mocowania wahaczy z lewej strony jest w porządku, prawe będę musiał robić niedługo bo troche rudej jest i miejscami blacha popękana...

Jeszcze jedno pytanko, dlaczego na luzie (włączony silnik) kręci mi się normalnie koło (auto w powietrzu), łatwo je zatrzymać i silnik nie gaśnie, jak auto stało na ziemi to efekt nie występował.

Pomocy!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że jedna półoś chce się obracać, działa mechanizm różnicowy.