Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 witam Byłem ostatnio z moim kadziem na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że w prawym tylnim kole nie mam hamulaca - ani nożnego, ani ręcznego. Jakoś go przekonałem, żeby mi jednak zatwierdził badanie. Ale oczywiście musiałem coś z tym zrobić. Zatem wczoraj auto na lewarek i zajrzałem do tylnich kół, a konkretnie do hamulców. Okazało się, że tłoczki w prawym kole były zdrowo zapieczone i wcale nie pracowały. Więc wszystko ładnie wyczyściłem i przesmarowałem WD-40 - no i hamulce pracują - no przynajmniej hydrauliczne. Problem mam nadal z ręcznym - niby troche łapie, ale nie tak jak powinien. No i zwłaszcza w prawym kole. I tutaj pojawia się pytanie: Czy można wyregulować naciąg ręcznego - jeśli tak to gdzie? Podejrzewam, że w miejscu "schodzenia się" linek pod podwoziem - tylko niestety bez kanału raczej się tam nie dostanę.. Proszę o jakieś wskazówki, bo na dłuższą mętę bez ręcznego wolałbym nie jeździć (tzn. nie parkować). Z góry dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Proponuję wymienić cylinderki z tyłu z obu stron, bo jeśli jedna strona się zapiekła, to druga tez może się zapiec. Kolejna sprawa to przeczyść samoregulator (taka śruba z "nakrętką"). Przeczyść to szczotką drucianą i nie smaruj niczym, bo będzie się do smaru przyklejał pył ze szczęk hamulcowych. Sprawdź też czy szczęki nie są zbyt zużyte i czy zużywają się w miarę równomiernie. Na koniec dobrze odpowietrz układ hamulcowy (zarówno z przodu i tyłu).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Cylinderki z obu stron (i wobu kołach) działają już prawidłowo - zresztą sprawdzam je i tak co kilka miesięcy. W każdym razie na chwilę obecną działają prawidłowo. Regulator i wszystkie spręzyny też zostały wyczyszczone, a okładziny mają jeszcze dobre 3-4mm, więc są raczej w porządku. Poza tym na poczatku roku wymieniałem przewody hamulcowe i wymieniałem płyn i odpowietrzałem cały układ. Więc to raczej nie to. No ale co z tym ręcznym - gdzie go można wyregulować ? W stanie spoczynku (bez zaciągniętego hamulca) na końcówkach linki (tam gdzie nie ma pancerza) jest dosyć luzu - moge swobodnie palcem pociągnąc linkę ok. 1 cm. Czy tak byc powinno ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 linkę naciąga się pod autem tylko jest ciężkie dojście   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djkrzyzak Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 mam mały problem nie mam zielonego pojęcia jak mam wyregulować ręczny w opel kadet. Chamulec ręczny łapie ale słabo w jaki miejscu można go wyregulować. proszę o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 djkrzyzak, zapraszamy tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&highlight=witamy a regulację linki znajdziesz pod autem jak pójdziesz od koła w kierunku przodu pod tłumikiem jest śruba regulacyjna   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Ostatnio sam miałem ten problem ale po roku w koncu doszedłem do tego jak to zrobić. jak wszystko przeczyścisz, wyciągasz te samoregulatory(najłatwiej bedzie jesli ktos wcisnie hamulec nozny i rozsunie szczeki, a Ty wyciagniesz wtedy samoregulator- tylko beben z drugiej strony musi być założony zeby nie wyskoczył tloczek z cylinderka - analogicznie druga strona). Czyscisz je tak jak napisał lord_wiader, ja swoje jeszcze potraktowałem na noc płynem hamulcowym. Odtłusczzasz je benzyna ekstrakcyjną, ja osobiście swoje nasmarowałem i mi się nic nie przykleja, ale zrobisz wedle uznania. Skręcasz śrubę tak, żeby samoregulator był najkrótszy, ale jednocześcnie tak, żeby nie zablokować nakretki. umiesczasz je w bębnie analogicznie jak je wyjąłeś, tylko jak będziesz wyjmował to zapamiętaj dokładnie w którą stronę idzie pierscień jak i sam regulator. Zakładasz bębny i teraz gwóźdź programu - żeby się dobrze wyregulowały całkowicie luzujesz linkę ręcznego pod podwoziem . naciskasz kilkadziesiąt razy pedał hamulca, a najlepiej zrobic tak parę kilometrów, z tym, że pedał hamulca będzie miękki. Później dokręcasz linkę tak, żeby kolo nie obcierało, ale też skok dźwigni ręcznego nie był zbyt duży - najlepiej postawić samochod na kobyłkach. Powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZIBI(-_-) Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 andrzej_m55, Witam!! Chciałbym się podłączyć pod temat ręcznego. Z tyłu mam tarcze. Rok temu wymieniłem linkę recznego bo tył prawy nie chwytał na przeglądzie (rok temu) wszystko ok. W tym roku, w marcu wymieniłem tzn. mechanik wymienił klocki hamulcowe z tyłu i na przeglądzie okazało się iż na ręcznym różnica hamowania z tyłu wynosi 40% prawy tył kiepsko hamuje. Co powinienem zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedz ZIBI   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 różnica hamowania z tyłu wynosi 40% prawy tył kiepsko hamuje.To by znaczyło że prawa str. nie rozpiera szczęk Może to być linka , spróbuj czy lekko chodzi albo rozpierak w bębnie ciężko chodzi. trzeba wyczyścić   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.