Skocz do zawartości

Płyn chłodzący.


Gość rafal111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Niedawno stałem się posiadaczem Opla Merivy 1.7 DTI 75 KM.

Samochód ma przejechane 55 000 km z czego ja zrobiłem 5 000km i jest z 2005 roku.

Mój problem polega na tym że ubywa mi płynu z chłodnicy.

Jak kupiłem auto to było go wg, mnie za mało więc dolałem wody destylowanej i teraz po tych 5 000 km znowu jest poniżej tego zgrubienia na zbiorniczku wyrównawczym.

Auto nie kopci,olej jest OK,płyn tak samo czyściutki i nie widać gołym okiem nigdzie wycieków.

Poradźcie co może być przyczyną.

Z góry dziękuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co się narzuca na myśl to UPG, ale być może masz gdzieś wyciek który od parowywuje na silniku stąd być może nie zauważyłeś tego miejsca.

dolałem wody destylowanej

Dolej koncentratu do zbiorniczka z płynem i dalej obserwuj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy UPG?

Domyślam się że może być mała nieszczelność tylko jak ją znaleźć bo w tym aucie jest cholernie mało miejsca pod maską.

No i czy warto się przejmować,czy lepiej dolewać bo nie jest aż tak duży ubytek.

Dolałem wody destylowanej bo nie wiedziałem jaki jest tam płyn chłodzący.

Wie ktoś może jaki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka głowicy,

W sumie najlepiej było by dokładnie obejrzeć z góry, a potem jeśli nie znajdziesz to z kanału. Ściągnąć osłonę silnika (jeśli jest) i dokładnie szukać - silnik powinien być ciepły (ciśnienie w układzie chłodzenia). Tylko przy takim w sumie małym ubytku może być ciężko coś wyczaić. Tak jak powiedział Bogo, koncentratu dolej np GM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby to była uszczelka głowicy to gdzieś ten płyn by się dostawał.

Do oleju albo by kopcił.

Chodzi normalnie,temperatura w normie(prawie 90 stopni),ogrzewanie działa.

Nie wiem co myśleć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby to była uszczelka głowicy to gdzieś ten płyn by się dostawał.

Do oleju albo by kopcił.

Płyn może przedostawać się do komory spalania ale wtedy byś miał biały dym Powodem tego oprócz uszkodzonej uszczelki pod głowicą może też być pęknięta głowica. Ale to jest bardzo czarny scenariusz. Obserwuj czy ubywa Ci płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie martwił o ugp ani pęknięty blok,głowice w tym silniku przy tym przebiegu, uszczelkę masz metalową. Tylko raz się spotkałem z pęknięta ugp w tym silnku, miał on 311kkm i przez conajmniej połowę tego dystansu corsa woziła materiały budowlane na przyczepce, więc była dość przeciążana.

 

Ja dałem dwa tygodnie temu samochód na wymianę płynu chłodniczego, i mechanik zanim spuścił cały płyn to ostro grzał mi fure (tak 5-10 min 4000obr) aby termostat otworzyć na ełny obieg.Najlepsze było to, że jak spuścił płyn to ja poszedłem zadzwonić, wracam za 5 min i widzę jak gość kończy zalewać nowy płyn (borygo) na rozgrzany silnik (conajmniej 90 stopni.)

Jakiś młody mechanik (chyba nawet młodszy odemnie) nie znał takich podstaw jak możliwość pęknięcia głowicy w wyniku szoku termicznego, ale nic opier.... go i po dwóch tygodniach nie widzę żadnych objawów dymienia na biało czy ubywania płynu, co tylko potwierdza wytrzymałość tych silników :)

 

A co do Twojego przypadku to masz zapewne bardzo mały wyciek na blok co powoduje błyskawiczne odparowywanie, zanim Sprawdzisz węże to zobacz jeszcze spód chłodnicy czy nie cieknie, oczywiscie sprawdzaj to na rozgrzanym, włączonym silniku bo wtedy panuje odpowiednie ciśnienie w układzie i widac wycieki.

 

podro

 

EDIT:jakim cudem masz silnik 1.7 dti samochodzie z 2005 roku, chyba od 2003/04 montowano 1.7cdti (z17dth lub z17dtl) z common railem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość rafal111

Witam ponownie.

Właśnie udało mi się zlokalizować ten wyciek.

Mianowicie ciekło z takiego cienkiego,krótkiego wężyka który odchodzi z dołu termostatu.

Były w nim dwie malutkie dziurki i jak silnik się zagrzał to zaczynały cieknąć

 

 

A co do silnika to mam właśnie 1.7 DTI 75 KM i został sprowadzony z Belgii i wyprodukowany na początku 2005 roku.

 

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 22:16 ]

No i dalej ciekło.

Wyczaiłem że cieknie spomiędzy obudowy termostatu a blokiem silnika.

Czy to jest składane tylko na silikon?

Mógłby mnie ktoś oświecić?

 

A rozebranie tego to jest tragedia.

Konstruktor tego auta powinien wisieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności