Skocz do zawartości

Skrzynia biegow


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam astre 1.4 96rocznik i zaczelo mi cos skrzypiec w galce zmiany biegow moze wiecie jakim smarem to nasmarowac? Drugie pytanie mam odnoscie wymiany oleju w skrzyni biegow, ile moze ona kosztowac i ile oleju tam sie wlewa? bo moze to jest takze przyczyna skrzypenia przy zmianie biegow.

I trzecie pytanie czy spalanie 10l gazow w miescie to nie za duzo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok dzieki a wiesz moze ile wymiana kosztuje? ale najpierw chcialbym dowiedziec sie jakim smarem nasmarowac dzwignie zmianybiegow bo w ksiazce opla pisze zeby nie zmieniac oleju w skrzyni a jak tak skrzypi to zeby smarowac dziwgnie tylko tam napisalo smar Opel cos a tego nigdzie nie ma, wiec nie wiem jakim smarem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja smarowałem zwykłym smarem grafitowym i było ok.

Olej w skrzyni należy wymieniać, oczywiście dużo rzadziej niż silnikowy. Nie wierz w to co napisane w książce serwisowej odnośnie oleju przekładniowego, bo na opakowaniu nowego oleju jest napisane że należy ten olej zmieniać co ileś(nie pamiętam już ile) tys. km. Skoro producent zaleca wymianę to widocznie tak musi być

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przed przystąpieniem do pracy należy zakupić olej przekładniowy (1,6 litra), uszczelkę pod dekiel skrzyni biegów właściwą twej skrzyni biegów (numer podany jest na korpusie skrzyni pod wybierakiem) i trzy piwa opcjonalnie

Astry nie mają korków spustowych oleju w skrzyni biegów.

Czas pracy 0.5 - 1 godziny

1. Wjeżdżasz na kanał (najlepiej)

2. Wchodzisz pod auto i odkręcasz dekiel pod skrzynią biegów (podstaw wpierw naczynie bo się uciapiesz :) )

3. Wychodzisz spod samochodu i pijesz piwko :(

4. Otwierasz maskę - patrzysz na skrzynię od góry - obok wybieraka jest plastikowy kapturek (u mnie jest biały)

5. Ściągasz kapturek i odkręcasz śrubę

6. oglądasz zlany do naczynia stary olej i dekiel (to ważne bo np. możesz mieć opiłki w oleju co świadczy o zniszczeniach w skrzyni biegów) i otwierasz drugie piwko

7. Zakładasz na na dekiel nową uszczelkę i przykręcasz od spodu najpierw tylko aby śruby załapały, a póżniej metodą przeciwsobną, aby uszczelka się dobrze ułożyła.

8. Wychodzisz spod auta i przez otwór po śrubie wlewasz dokładnie 1,6 litra oleju

9. Odpalasz auto (broń Boże nie jedź nigdzie bo piłeś :(

10. Obserwujesz od spodu czy nic nie wycieka

11. otwierasz trzecie piwko - przecież się napracowałeś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności