Skocz do zawartości

problem ze znoszeniem - zwrotnica? (TwinTop)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dosc duzy problem z moim ostatnim nabytkiem. Jest to Tigra TwinTop z 2005r w dieslu 1.3 CDTI. Samochod na pewno mial jakies przejscia w przeszlosci.

 

Ale w tym temacie chodzi mi o to, ze samochod znosi w lewo.

 

Zrobilem nastepujace rzeczy:

 

Najpierw pojechalem na zbieznosc, gdzie wyszlo, ze sworzen prawy przod jest do d....

No to wymienilem sworzen + tuleja wahacza.

Zbieznosc ustawila sie idealnie, natomiast kat pochylenia kola prawego wyniosl -2 (i nie pamietam stopnie czy minuty), a powinno byc -1. Kolo lewe bylo idealnie.

Niestety mimo, ze w systemie byla informacja o mozliwosci regulacji kata pochylenia, to rzeczywistosc okazala sie bardziej brutalna.

 

W serwisie pierwsze podejrzenie padlo na wahacz (panowie ocenili "na oko", ze wykrzywiony ;) ) - ok - poczulem sie lzejszy o 250 pln i mialem nowy wahacz.

 

Niestety... ponowna wizyta na ustawieniu zbieznosci dalej wykazala kat pochylenia kola prawego -2. Wiec wahacz stary byl dobry ...

 

 

Moze ktos potrzebuje nowy sworzen wahacza lub caly wahacz z nowa tuleja :? ?

 

I teraz tak... co dalej robic? samochod znosi w lewo (najbardziej przy malych predkosciach - im szybciej sie jedzie tym mniej znosi).

 

W tej chwili chce kupic zwrotnice, tylko nie wiem, czy bedzie pasowac z Corsy C - moze ktos mnie wspomoc (np. sprawdzic w EPC - niestety ja mam komputer sluzbowy i nei mam uprawnien, zeby zainstalowac sobie ten soft)?

W dodatku czy to moze byc kazda zwrotnica, czy byly rozne?

 

 

A moze jeszcze jakies inne, lepsze rozwiazania?

 

Aha, testowalem na roznych kompletach opon i felg. Cisnienie rowniez sprawdzone.

 

Z gory dzieki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod na pewno mial jakies przejscia w przeszlosci.

to badaj i naciągaj kielich, a poważniej - może dostał amortyzator i go podkrzywiło?

Chociaż sprawdzając dane to - wg parametrów kontrolnych - kąt pochylenia koła to 0*30'N - 2*N , regulacja powinna być na "fasolkach" otworów amortyzatora.

Poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak śruby korekcyjne i ktoś kto zajmuje się kątami powinien chociaż kminić temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod na pewno mial jakies przejscia w przeszlosci.

to badaj i naciągaj kielich, a poważniej - może dostał amortyzator i go podkrzywiło?

Chociaż sprawdzając dane to - wg parametrów kontrolnych - kąt pochylenia koła to 0*30'N - 2*N , regulacja powinna być na "fasolkach" otworów amortyzatora.

Poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak śruby korekcyjne i ktoś kto zajmuje się kątami powinien chociaż kminić temat.

No wlasnie pisalem, ze powinna byc regulacja, ale takowej nie ma...

Mozesz cos wiecej napisac o naciaganiu kielicha i srubach korekcyjnych?

Amortyzator tez jest na liscie do zrobienia... trzeba sie wybrac na zakupy, tylko dalej nie wiem, czy beda pasowac czesci z Corsy C....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz cos wiecej napisac o naciaganiu kielicha

a rzeczywiście jest z nim coś nie tak? to należało by oblukać, tak samo oględziny amortyzatora.

i srubach korekcyjnych

to takie specjalne śruby przy pomocy których można co nie co przestawić (może i za wiele tu nie zobaczysz)

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności