Gość Anonymous Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Witam, Mam dosc duzy problem z moim ostatnim nabytkiem. Jest to Tigra TwinTop z 2005r w dieslu 1.3 CDTI. Samochod na pewno mial jakies przejscia w przeszlosci. Ale w tym temacie chodzi mi o to, ze samochod znosi w lewo. Zrobilem nastepujace rzeczy: Najpierw pojechalem na zbieznosc, gdzie wyszlo, ze sworzen prawy przod jest do d.... No to wymienilem sworzen + tuleja wahacza. Zbieznosc ustawila sie idealnie, natomiast kat pochylenia kola prawego wyniosl -2 (i nie pamietam stopnie czy minuty), a powinno byc -1. Kolo lewe bylo idealnie. Niestety mimo, ze w systemie byla informacja o mozliwosci regulacji kata pochylenia, to rzeczywistosc okazala sie bardziej brutalna. W serwisie pierwsze podejrzenie padlo na wahacz (panowie ocenili "na oko", ze wykrzywiony ) - ok - poczulem sie lzejszy o 250 pln i mialem nowy wahacz. Niestety... ponowna wizyta na ustawieniu zbieznosci dalej wykazala kat pochylenia kola prawego -2. Wiec wahacz stary byl dobry ... Moze ktos potrzebuje nowy sworzen wahacza lub caly wahacz z nowa tuleja ? I teraz tak... co dalej robic? samochod znosi w lewo (najbardziej przy malych predkosciach - im szybciej sie jedzie tym mniej znosi). W tej chwili chce kupic zwrotnice, tylko nie wiem, czy bedzie pasowac z Corsy C - moze ktos mnie wspomoc (np. sprawdzic w EPC - niestety ja mam komputer sluzbowy i nei mam uprawnien, zeby zainstalowac sobie ten soft)? W dodatku czy to moze byc kazda zwrotnica, czy byly rozne? A moze jeszcze jakies inne, lepsze rozwiazania? Aha, testowalem na roznych kompletach opon i felg. Cisnienie rowniez sprawdzone. Z gory dzieki za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Samochod na pewno mial jakies przejscia w przeszlosci. to badaj i naciągaj kielich, a poważniej - może dostał amortyzator i go podkrzywiło?Chociaż sprawdzając dane to - wg parametrów kontrolnych - kąt pochylenia koła to 0*30'N - 2*N , regulacja powinna być na "fasolkach" otworów amortyzatora. Poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak śruby korekcyjne i ktoś kto zajmuje się kątami powinien chociaż kminić temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Samochod na pewno mial jakies przejscia w przeszlosci. to badaj i naciągaj kielich, a poważniej - może dostał amortyzator i go podkrzywiło?Chociaż sprawdzając dane to - wg parametrów kontrolnych - kąt pochylenia koła to 0*30'N - 2*N , regulacja powinna być na "fasolkach" otworów amortyzatora. Poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak śruby korekcyjne i ktoś kto zajmuje się kątami powinien chociaż kminić temat. No wlasnie pisalem, ze powinna byc regulacja, ale takowej nie ma... Mozesz cos wiecej napisac o naciaganiu kielicha i srubach korekcyjnych? Amortyzator tez jest na liscie do zrobienia... trzeba sie wybrac na zakupy, tylko dalej nie wiem, czy beda pasowac czesci z Corsy C....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Mozesz cos wiecej napisac o naciaganiu kielicha a rzeczywiście jest z nim coś nie tak? to należało by oblukać, tak samo oględziny amortyzatora.i srubach korekcyjnych to takie specjalne śruby przy pomocy których można co nie co przestawić (może i za wiele tu nie zobaczysz)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 niestety az takim znawca tematu nie jestem. Zna ktos moze warsztat w warszawie, ktory specjalizuje sie w zawieszeniu i nie wezmie kasy za nic?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.