Skocz do zawartości

Wałki równoważące


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam pytanie pod wałem korbowym znajduje się pompka oleju i takie dwa wałki które są napędzane poprzez zębatkę na wale korbowym i czy to ma się kręcić w jakiś specjalny sposób tzn. czy przy danym położeniu wału te wałki też mają być w jakiejś określonej pozycji podobnie jak podczas ustawiania rozrządu że wał korbowy musi być ustawiony odpowiednio względem wałka rozrządu.

 

Ponoć te wałki służą do wyważenia silnika żeby nim nie rzucało.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Niestety nie o to. To jest głowica a mnie chodzi o dwa wałki które znajdują się w misce olejowej przykręcone są do bloku zaraz pod wałem korbowym i napędzane poprzez ten wał.

 

Te wałki to wałki równoważące.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziękuję bardzo :mrgreen: o to właśnie mi chodziło. Już wiem jak to ustawić.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc :wesoly:

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nie mam teraz takiego urządzenia zegarowego w mej aktualnej dziupli :-/

czy jest jakiś pomysł jak to zrobić bez tego przyrządu..?

 

 

 

edit

połączyłem tematy/Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysłu nie mam. Chodzi zapewne a jeden z takich czujników http://allegro.pl/listing/listing.php?string=czujnik+zegarowy

Może masz w okolicy jakiś przyzwoity sklep narzędziowy i maja na stanie. Jak widać nie jest jakiś koszmarnie drogi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie wszystko jest w tym skrypciku opisane..

.

mianowice, zdjąłem dekielki osłaniające końcówki tych wałków do czyszczenia i zapomniałem sobie zaznaczyć w która stronę były skierowane otworki przelewowe' na wspomnianych dekielkach.

Dekielki te decydują o tym jaka bedzie wymiana oleju w komorze wałków z miską olejową.

Teraz mam dylemat jak zamontowaćw...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo Ci dziękuje Drogi Kacprze za bardzo szybkie pomocne reakcje! :-D

-tak właśnie te dekielki zamontowalem ale miałem cień wątpliwości wiec napisałem tu

.

Dzięki Twojemu skierowaniu na temat jeszcze raz poważnie zastanowialem nad zrezygnowaniem z nich :-P

ale uznałem, ze Sinterku nie bedzie autem używanym do wyścigów i sprintow spod świateł a głównie do chillout'u

Wiec uznałem, że odchudzanie koła zamachowego nie jest wskazane,

ponadto moje cylindry nie sa równomiernie zużyte, wiec wyrownowazanie ich pracy może być pozytywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności