Skocz do zawartości

zablokowane tylne koło


Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj jadąc na wigilię zablokowało mi się tylne koło, i musiałem zostawić auto przy drodze na szczeście w centrum miasta łatwo parking znaleźć na który dojechałem z zablokowanym kołem, po szybkich oględzinach zauważyłem że linka od ręcznego wisi obok bębna, ręczny i tak już od jakiegoś czasu był kiepski, w sensie ledwo trzymał nawet z niewielkiej górki...

 

doradźcie co mogę doraźnie zrobić zanim po świętach będę mógł podjechać do opla żeby mi tam zrobili wszystko na cacy...

na szczęście jest to niedaleko domu, a w aucie mam takie rzeczy jak młotek lewarek i takie tam, śrubokręt też się znajdzie...

potrzebuję pomocy bo dzisiaj muszę znowu jechać na kolejny obiad do rodziny...

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam musisz zdjąć koło i bęben bo tam pewnie reszta linki lub naciągu blokuje.A może sprężyna pękła

a z takim drobiazgiem to szkoda kasy na mechaników

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość challenger

sprawdz czy sprężyna na dole szczęk ciasno pasuje. jak masz rzemieślnicze szczęki to może okazać się że masz za blisko otwory na sprężynę. Swoją drogą to powinny być jakieś normy na takie wyroby, ostatnio tak bylo u mnie i przez to też mi zablokowalo kolo - przeciez gdybym trafil na mróz to wypadek gotowy i móglbym nie tylko sobie zrobić krzywdę. Takiemu producentowi to tylko nogi z du.y powyrywać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale co dalej?

 

poza tym jak do tej pory nie udalo mi sie nawet bebna zdjac, jak zdejme beben to zobacze co sie tam dzieje, dodam ze zestaw naprawczy bebna byl tam montowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam

do tej pory nie udalo mi sie nawet bebna zdjac

Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką tam są otwory zaślepione gumowym korkiem. Przez te otwory ściśniesz szczęki

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego, to ułatwia całą sprawę

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 21:15 ]

więc tak, udało mi się zdjąć bęben w końcu, ale po oględzinach nic nie wygląda na zepsute, no może poza tym że linka się urwała i tam w środku na dole ta długa szersza sprężyna jest luźna a z kolei ta sprężyna spinająca szczęki jest naprężona i trzyma, kilka miesięcy temu montowali mi w oplu zestaw naprawczy sprężyn,

 

bębna nie da się luźno włożyć na miejsce, szczęki trzeba opukiwać żeby bęben się wpasował, a koło mi się zablokowało po przejechaniu przez tory przy prędkości około 50 km/h, zostawiłem teraz otwarty bęben żeby jutro do tego wrócić...

jak macie jeszcze jakieś rady ułatwiające to będę wdzięczny...

 

[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 09:02 ]

wróciłem do tematu, bo po wymianie linki od ręcznego wszystko było ok

dwa tygodnie temu znowu się koło zablokowało tym razem lewe, potem się odblokowało

i dojechałem do domu i kupiłem inne auto, kadett stoi w garażu wczoraj był gość bo chciał go kupić, nie wyjechał nawet z garażu bo koło trzymało...

dwa dni temu nim jeździłem na próbę i wszystko było cacy...

 

żenująca sytuacja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności