Gość H-Łajszczak Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Witam, jakiś czas temu pompa wspomagania zaczęła mi coraz głośniej buczeć, postanowiłem ją rozebrać i spróbować naprawy. Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry .Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy. Lepiej to zrobić jak tylko zaczyna pompa hałasować bo jak łożyska całkiem padną to w pierwszej kolejności pójdą tranzystory mocy a te ciężej jest kupić niż łożyska..Według mnie lepiej ją naprawić niż kupować niepewną używkę za 500 zł..   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28666-naprawa-wspomagania-trw-2/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi