Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

nie_do_grzanie silnika??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Tom_72

Tom_72
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • LokalizacjaTarnów (Małopolska)
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 luty 2011 - 20:36

witam wszystkich forumowiczów Mam Kadett-a 1,6 Diesel i od pewnego czasu zauważyłem, że bardzo długo się rozgrzewa. Przez ok 15 km strzałka wskaźnika temp. płynu chłodniczego utrzymuje się nieco w "1" przedziałce mijając nieznacznie niebieskie pole. W kratkach nadmuchu powietrze jest bardzo ciepłe. Wskazówka ustawia się "pionowo" po przejechaniu dalszych paru kilometrów i jest już ok. Czy w okresie zimowym takie zachowanie diesel-ka jest normalne - w lecie tego nie zauważałem.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Pan Kadett

Pan Kadett
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • LokalizacjaGrodzisk Wielkopolski
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:16 SV gaźnik
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 luty 2011 - 22:01

Cześc Tom sprawdż tam gdzie masz wąż gumowy czy jest ciepły czy jest gorący, sprawdz tez chlodnice czy nie jest po zapychana, u mnie tak jest, czy wiesz kiedy był wymieniany termostat?.W lecie tego nie zauważysz bo jest ciepło, a na postoju silnik sam sie nagrzewa od tego słonca.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Tom_72

Tom_72
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • LokalizacjaTarnów (Małopolska)
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 luty 2011 - 14:46

Pan Kadett dzięki za podpowiedź. Sprowadzę to sobie. I faktycznie chyba czas na wymianę termostatu, bo dawno dawno nie był wymieniany.
A tak przy okazji fajne imię dla samochodzika :?:
pozdrowionka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   pampej

pampej
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 18 luty 2011 - 18:26

A jesteś pewny że to termostat a nie przypadkiem czujnik temperatury ?? W przypadku walniętego termostatu po przejechaniu kilku kilometrów sprawdź czy górny wąż nie robi się gorący. Jeśli będzie gorący to masz walnięty termostat a jak nie będzie to winny będzie czujnik temperatury.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   lukasnarloch1

lukasnarloch1
  • Forumowicz
  • 153 postów

Napisano 18 luty 2011 - 19:59

najlepiej sprawdź to na postoju. Odpal kadecika i niech sobie chodzi. Równocześnie obserwuj czy od samego początku chłodnica robi się ciepła (nie powinna). Dopiero po dogrzaniu silnika termostat powinien puścić gorącą wodę do zimnej chłodnicy. W przypadku gdy termostat cały czas jest otwarty logiczne jest, że dużo dłużej będzie się nagrzewał bo pęd powietrza będzie chłodził zimny płyn w chłodnicy a on będzie chłodził niedogrzany jeszcze silnik. W przypadku gdy termostat otwiera się prawidłowo (po dogrzaniu silnika) sprawę powinna rozwiązać tektura włożona przed chłodnicę przez co lodowate powietrze nie będzie dostawało się do komory silnika a silnik szybciej się dogrzeje...:)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post