Skocz do zawartości

Opel calibra C20XEnie odpala strzela w tłumik


Gość 4remi4

Rekomendowane odpowiedzi

czujnika oleju nie mam podłączonego ale z tego co mi wiadomo nie wpływa to na prace silnika a kabalek o którym mowie wychodzi gdzieś z tyłu silnika jest to kostka z jednym kabelkiem ,co do mas to są przy alternatorze,listwie wtryskowej,skrzyni biegów i to chyba wszystko.Tak dokładniej mówiąc to przed wymianą silnika wszystko było Ok. zrobilem od kupna auta 12tys KM i nic mi się z nią nie działo ,więc dlaczego teraz komputer miał by tracić zasilanie ?Co do kostek to juz na początku sprawdzalem ,szczerze mówiąc jest to moja druga cali i zawsze sam sobie daje rade z problemami które występują lecz tym razem naprawde skończyły mi sie koncepcje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Nie widzę tego, nie mam jak sam zobaczyć.

Schemat w ręke i mierzenie polaczeń, pewnie o czymś zapomniałeś.

Ja taki silnik moge składać już z zamknietymi oczami, dlaczego nie sprawdzasz tego co mówie, tylmko przyjmujesz, że jest ok?

c20xe i 20xe dużo sie nie różni.

Sam robiłeś, czy u mechanika?

 

a kabalek o którym mowie wychodzi gdzieś z tyłu silnika jest to kostka z jednym kabelkiem

Zajebiście dokładnie opisana wtyczka, dziekuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówie czujnik oleju nie jest podłączony bo urwała się kostka już wczesniej a są inne kolory kabelków i nie wiem jak ją podłączyć będę musiał się zaopatrzeć w schemat tak jak mówisz,A wtyczka którą ci opisuje jest z jednym kabelkiem nie znalazłem więcej wtyczek jednopinowych w niej dokładniej mówiąc ta gumka uszczelniająca jest zielonego koloru.Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość podczas jazdy na komputerze nie przełącza mi się kiedy rusze z LITRÓW NA GODZINE na LITRY NA 100KM nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek ale pisze o tym ,i sądze na "chłopski rozum" że jeśli bym nie podłączył czegoś to raczej by w ogóle nie jeździłą i odpalała a zdarzyło mi sie ze odpaliła zrobilem z 30KM i to samo się działo jednak cały czas kręciła się nie więcej niż na 5tys obr. .Mógłby mi ktoś podesłać link do schematu ? Silnik wymienialem u znajomego jednak to nie był pierwszy silnik który wymieniał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

To już widzę, że nie podłączyl ci impulsatora.

Jak nie ma l/100KM na kompie, to może i nie ma sygnalu z impulsatora na kompa, powinien być błąd 24.

 

Rozbierałem astrę c20xe i żadnej zielonej gumki wtyczce pod maską nie było.

Może kolor kabla?

 

Poza tym, wiazka została twoja, więc mechanik zapomniał tą wtyczke podlączyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz mi podpowiedzec gdzie znajde tą wtyczkę ? dzisiaj mi odpaliła i jeździłem nią troche i obiawy takie same kręci sie tak do 4,5...5tys czasem jak dodaje gazu to juz przy 3..tys cos sie dławi i zapala sie check wtedy puszczam gaz i jak chwile pojedzie dodaje i znowu jest ok do tych 5 tys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Może w calibrze jest tak samo, zobaczysz.

Sygnał impulsatora powinien być w prawym przednim słupku, kabel cienki niebiesko/czerwony, teraz sa 2 rozwiazania, albo jest we wtyczce 9 pin, albo sa 3 zielone wtyczki osobno, w tym jedna jednopinowa do pompy paliwa, jedna dwupinowa i jedna trzypinowa.

Stąd idzie do radia i BC i licznika.

Kompa łapie też tu, ale przed wtyczką.

 

Mrugał ci check przy odcinaniu obrotów?

Wydaje mi sie że tracisz zasilanie kompa.

posprawdzaj dokładnie kostki połączeniowe, takie zapalanie sie checka, to może byc wina przekaźnika, albo braku zasilania komputera.

Sprawdzone?

 

Rozrząd na pewno oki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w miare możliwości posprawdzałem wszystkie połączenia i wygląda na to że jest ok użyłem WD-40 wszędzie powinien być styk .Przy odcinaniu dokładnie mryga mi kontrolka checka w sumei nie przy odcinaniu tylko dławieniu się coś takiego bo odciencie to to nie jest ,a co do tego impulsatora to przy słupku w środku auta tak ? przy nogach pasażera bo tak to zrozumiałem? Rozrząd napewno ok sprawdzałem na znaki i na aparat zapłonowy i jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej utwierdzam się w kwestii, że brak ci masy, albo prądu po zapłonie na kompie.

a moge jakoś sprawdzić czy prąd dochodzi do komputera ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Możesz, tylko że to się dzieje dopiero na wyższych obrotach, więc taki pomiar na niepracujacym silniku może wypaść oki.

Jeśli wtyczki posprawdzane, masy też, to teraz proponuję podmienić przekaźnik pompy i wtrysków.

On własnie daje plus po zapłonie na komputer.

U ciebie jest chyba pod maską, więc drgania silnika mogą na niego wpływać i na jego okablowanie.

Jak go wyjmiesz, to obejrzyj też styki w kostce przekaźnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności