Skocz do zawartości

Miekki pedał hamulca, po wymianie klockow i tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

Gość speedybike

Witam serdecznie.

Dwa dni temu wymieniłem klocki i tarcze na przodzie.

I okazauje się że na wyłączonym silniku, pedał ma skok tak jak kiedyś, ale cięzko chodzi(wiadomo brak wspomagania bo silnik unieruchomiony)

Po uruchomieniu silnika pedał hamulca dosłownie wpada w podłogę, dobre hamowanie następuje dopiero przy końcu skoku pedału hamulca.

Podczas jazdy, 2-3 krotne wciśnięcie hamulca nic nie zmienia.Nadal jest miękki i hamowanie jest delikatnie mówiąc do du..y.

Żadnych wycieków nie zaobserwowałem.

Z ciekawostek dodam, że 2 lata temu wymieniałem same klocki, które zjechały się dosłownie do zera, musiałem rozpychać tłoczki, a pedał hamulca się tak nie zapadał...

Poziomu płynu hamulcowego nie moge dobrze sprawdzić, bo zbiornik jest mało przejrzysty, a nie wiem czy moge go otworzyć,żeby nie pogorszyć sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

odpowietrz hamulce i z ciekawości się zapytam, kiedy wymieniany był płyn ;)

a zbiorniczek oczywiście możesz otworzyć,i warto kontrolować jego poziom, pomagając sobie latarką

pozdro

Edytowane przez tokar2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość speedybike

Płyn był wymieniany hmm...ponad 2 lata temu.

Z tego co wiem to trzeba odpowietrzać przód + tył, jednocześnie tak? Tzn, nie można zrobic tylko przodu.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

to w końcu nasze bezpieczeństwo, więc lepiej 4 kółka,zaczynając od najdłuższego przewodu hamulcowego do najkrótszego

pozdro

 

 

wersja odpowietrzenia bez abeesu

 

 

"Spojrzałem jeszcze raz ..." życie, zaskakujesz mnie wciąż na nowo :hyhy:

Edytowane przez tokar2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość speedybike

No to muszę się zabrać za odpowietrzanie.

Myślałem ze to coś innego będzie,ponieważ podczas kilkukrotnego wciskania hamulca, nic się nie zmieniało:(

Ale myliłem się.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heedziu

Jak zaciski nie były rozbierane to jak to się miało zapowietrzyć? Nowe hamulce tak mają że muszą się dotrzeć i przez jakiś czas nie będą hamować tak "ostro" jak te stare już dotarte. Szczególnie jak zmieniamy przód to mocno czuć bo tam jest większość hamowania, jak zrobimy tył to tak tego nie odczujemy. Nawet w instrukcji tarcz jest opis o tym aby przez 200km nie hamować zbyt gwałtownie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość speedybike

Spojrzałem jeszcze raz na zaciski i okazało się że źle założyłem zabezpieczenia klocków.

5 minut roboty i hamulce działają jak powinny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności