Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Nie gaśnie silnik i kontrolki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Czarnus

Czarnus
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:C20NE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 luty 2013 - 13:56

Witam serdecznie,

Problem w mojej Cali polega na tym ,ze po odpaleniu silnika nie mozna go zgasić a kontrolki gasną dopiero po odpięci akumulatora.

Kostka przy stacyjce sprawdzona po jej odpięciu nadal to samo więc zwarcia nie robi, wszystkie przekazniki o których istnieniu wiem były wyciagane i nic.Auto pali jeździ normalnie, wszystkie urządzienia elektryczne działają. Po wyłączeniu stacyjki nie działa wentylator chłodnicy i dmuchawa nagrzewnicy. Podobno moze to być przekaźnik głowny ale gdzie go szukać? Czy  to ten sam co od pompy paliwa?(komora silnika lewa strona),po jego wyjęciu kontrolki nadal świeca gaśnie tylko  check engine.Dodam jeszcze ze kontrolki zapaliły się samoczynnie gdy auto stało w garazu a kluczyki były wyjęte ze stacyjki. Wczesniej nie było zadnych objawów. Calibra rocznik 90 Silnik C20NE 115km

 

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Czarnus

Czarnus
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:C20NE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 luty 2013 - 15:46

Dzięki za pomoc.

Na prawdę nie spodziewałem się aż tylu odpowiedzi.  


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16362 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 luty 2013 - 21:27

Nie ma czegoś takiego jak przekaźnik główny, każdy ma jakieś inne zadanie.

Skoro wszystkie elementy typu przekaźniki, bezpieczniki sprawdzone to zwarcie masz w wiązkach kablowych.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Czarnus

Czarnus
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:C20NE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 luty 2013 - 20:27

Czy istnieje w takim razie przekaznik odpowiadający za stacyjkę?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16362 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 luty 2013 - 20:37

Nie ma, napięcie z akumulatora przychodzi bezpośrednio do stacyjki.

Stacyjka po przekręceniu zasila odpowiednie obwody. Szukaj zwarcia w wiązce między aku a kostką stacyjki.

Bez stacyjki są jednak zasilane takie obwody jak radio postojówki, awaryjne, oświetlenie wnętrza więc i w tych obwodach może być zwarcie ale można je wykluczyć wyciągając odpowiednie bezpieczniki.

Sprawdź też alternator zdejmując kapel plusowy z niego (tylko nie odpalaj silnika z odpiętym kablem)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 luty 2013 - 23:35

a ja bym wymienił stacyjkę ... myślę, że to ona padła .. kręci się się normalnie ale to nie znaczy, że środek nie pozostaje prawie w jednej pozycji .. owszem ściągnięcie napięcia powoduje rozłączenie .. ale sam pisałeś, że kontrolki samoczynnie się zapaliły .. tak mi się wydaje z tego co mówisz, ale to tylko nos .. nie poparty ani faktami, ani nawet wiedzą .. to jest tylko przeczucie :) 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16362 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 luty 2013 - 23:43

po jej odpięciu nadal to samo

Więc raczej nie kostka i stacyjka.

Może coś było w ostatnim czasie robione przy aucie z elektryką. np alarm , centralny, zmieniane radio lub jakieś podzespoły.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   grzes08

grzes08
  • Forumowicz
  • 1720 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie:Van
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 luty 2013 - 23:47

sorry ... nie doczytałem .. więc musi iść przez jakiś przekaźnik .. który ma zwarcie .. tylko schemat instalacji elektrycznej może go uratować ..


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1862 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2013 - 16:11

Powiem szczerze , ja to bym wydłubał wkład stacyjki i obadał , czy płetwa nie jest złamana. Miałem tak samo z kontrolkami , a że stacyjka się zacięła , to się dowiedziałem dlaczego nie gasną. Może rozbierając drugą stronę nie zwrócił na to uwagi.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   Czarnus

Czarnus
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:C20NE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 24 luty 2013 - 20:42

Witam ponownie

Problem na razie rozwiązany choć nadal nie znam przyczyny? :?:

Zauważyłem,ze podczas właczania tylnej wycieraczki lekko żarzy się lampka ładowania a wycieraczka chodzi jakby wolniej, odpiąłem silnik wycieraczki następnie kostę przy włączniku i nic silnik nie gasł lampki również. Właczyłem silnik oraz wszystkie urządzenia elektryczne w aucie(fotele dmuchawa na max swiatła itd.) następnie tylną wycieraczkę i silnik zgasł lampki również a wycieraczka zaczęła chodzic szybciej. Mineło kilka dni i wszystko działa poprawnie.Jaka według Was była przyczyna?



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse