Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Swap silnika z corsy A do kadetta E


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   ganjaq

ganjaq
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C 14 NZ
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 maj 2013 - 19:29

 Witam serdecznie, zaczne od tego że mój Kadett to model E, FUN z 91 roku z silnikiem C 14 NZ. Dodam, że wymieniałem tłoki i pierścienie, dwa razy wymieniałem wałek rozrządu i raz wywaliła mi uszczelka pod głowicą. Do ostatniego incydentu z uszczelką głowicy auto sprawowało się naprawdę super. O ile się nie myle wymieniałem  kiedyś ze dwa razy sonde lambda ale to ze względu na to że kręciłem autko do oporu i z kolektorów szedł ogień co najprawdopodobniej je spaliło. Alfa 165 1.6 Twin Spark mojego znajomego nie miała do 120 km/h szans z tym kadetem ale jego czas, choć cały czas pali na strzał, już chyba nadszedł, zbiera się jeszcze ale brakuje mu sporo do tego co było (na stoperze było chyba 9s do 100 km/h jak kiedyś zmierzyliśmy) na drugim biegu 90km/h wyciągał.

 W każdym razie, mam okazję kupić silnik od corsy A z 1992 roku i tam na pierwszy rzut oka silnik wygląda identycznie, też 1.4i. Moje pytanie, czy w tych corsach z końcówki produkcji wkładali takie same silniki jak do kadetta i jak wygląda swap z takiej corsy, czy wystarczy sama przekładka silnika czy konieczna jest zamiana sterownika (instalacji)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kierowcakadetta

kierowcakadetta
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 28 maj 2013 - 19:55

jesli oznaczenie silnika w tej corsie to c14nz to przeglądasz sam silnik .


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3145 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 maj 2013 - 21:12

W corsach były montowane silniki C14NZ bodaj do 1993


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ganjaq

ganjaq
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Kadett E
  • Silnik:C 14 NZ
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 maj 2013 - 18:12

 Dzisiaj raz jeszcze sprawdziłem corse, właścicielem jest mechanik, ma wyrwane kielichy z przodu, przerdzewiały i amortyzatory wyrwały je razem z blachą wokół, troche mi zajęło zanim wytarłem brud z numerów silnika, przyznaje że troche zasyfiony ten silnik ale ogólnie te silniki troche zachodziły brudem, wyciekającym olejem z pod pokrywy zaworów to (chyba że sie myle) nic dziwnego. To C_14_NZ. Jeżeli naprawdę wystarczy odkręcić silnik i przełożyć bez zbędnych ceregieli to chyba go kupie, jak myślicie ile powinienem dać za przegnitą corsę?

 

 MK5 - od 1993r wychodziła corsa B, możliwe że corsa A, ta po lifcie z końca produkcji produkowana była do 1993, w każdym razie silnik to c14nz więcej powiem, gdzieś wyczytałem że ten silnik produkowano od 1991 do 1994, później nie spełniał już norm zanieczyszczenia i zaprzestali jego produkcji

 

 Jeszcze ciekawsze jest to że w owym silniku wymieniony został wałek rozrządu na nieogyginalny, toczony na zamówinie, charakteryzujący się inną budową krzywek, toczony w częstochowie, ponoć jedynego takiego magika od tego typu żeczy w polsce. Wiecie coś o podobnych zabiegach?


Użytkownik ganjaq edytował ten post 29 maj 2013 - 18:42

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   kierowcakadetta

kierowcakadetta
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 30 maj 2013 - 09:54

jesli krzywki zaworowe są większe niż w nominalne to będzie mocniejszy .


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse