Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Adaptacja przepustnicy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 OFFLINE   marti82

marti82
  • Forumowicz
  • 439 postów
  • LokalizacjaŁ-ca
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:1.2 16v X12XE
  • Nadwozie:Hatchback 3D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2012 - 01:00

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy:

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.


Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

► Brak błędów w pamięci sterownika silnika.

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

► Przepustnica czysta!

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC


Tekst zapożyczony z forum klubu Astry! nie jestem jego autorem i nie modyfikowałem treści!

"Podpinamy op-com, wybieramy rocznik, rodzaj silnika jak zawsze. Później wybieramy silnik, funkcje specjalne (na górze będzie podpis - resetuj wartości wyuczone a na ekranie pojawi się kilka suwaków do wyboru), nic z tym nie robimy, wciskamy po prostu aktywuj i tyle. Czekam z 10 sek. i już po wszystkim. Jest też kilka warunków zanim zrobimy adaptacje, płyn chłodzący ma mieć ok. 85 stopni, aku ma mieć co najmniej 11 V napięcia, ma nie być aktywnych błędów, silnik ma nie być włączony, tylko zapłon, podczas adaptacji nie wolno ruszać gazem. Po tym jak już zrobiliśmy adaptację (na przekręconym) od razu odpaliłem auto (nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki) i to był błąd (w manualu nic nie ma na ten temat) bo po odpaleniu zrobiło się nie fajnie, obroty zaczęły szaleć, auto nie reagowało zupełnie na pedał gazu (od razu wyskoczył check plus dwa błedy przepustnicy w tym rzeczony P1555, plus jeszcze jeden powiązany z obrotami w module ESP). Ja wpadłem w panikę wink.gif, Kolega pablo79 stwierdził spokojnie, że nie takie rzeczy wink.gif, i w końcu po prostu zgasiłem auto, wyjąłem kluczy ze stacyjki (to jest chyba kluczowa sprawa dal całej adaptacji, wyjąć kluczyk) i ponownie włączyłem ale tylko zapłon i odczekałem 3 min. na wszelki wypadek (nie wiem czy to konieczne z tym czekaniem, może wystarczy tylko wyjąć i włożyć kluczyk). I po odpaleniu wszystko już było idealnie, błędy przestały być aktywne (od razu je wykasowaliśmy), check zgasł, silnik pracował na tip top. Poczekałem, aż włączy się wiatrak od chłodnicy, żeby sterownik nauczył się od nowa ustawień (tak to się podobno robi), auto jeszcze trochę pochodziło na jałowym i operacja się zakończyła. I muszę powiedzieć, że pacjent przeżył i czuje się bardzo dobrze smile.gif, już mi nic nie szarpie przy zmianie biegów, gaz nie reaguje z minimalnym opóźnieniem, słowem tak jak być powinno".

Dodam teraz od siebie że można to zrobić właśnie za pomocą Interfejsu OP-COM lub Tech2
musisz się dowiedzieć kto u ciebie w mieście posiada OP-COM-a lub Tech2 wówczas pojedziesz tam i powiesz że chcesz aby przeprowadzili ci proces adaptacji przepustnicy za pomocą urządzenia diagnostycznego OP-COM Lub Tech2 lub innego które daję możliwość adaptacji poprzez interfejs diagnostyczny.



Użytkownik Kacper edytował ten post 29 grudzień 2013 - 23:22

  • 1

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse

Proszę włączyć JavaScript!
Odśwież