Skocz do zawartości

omega bfl 2.2 16V problem z EGR?


Gość szparag86

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szparag86

Witam od maja jestem posiadaczem omegi b fl z 2000 roku, auto przywiozłem z niemiec z zerwanym paskiem. Glowica przeszła kompletny remont, nowy rorzrząd itd, założyłem sekwencję staga,
spalanie gazu 10,5 -14,5 l (najmniejsza wartość na pusto w trasie, najwyższa z załadowana lawetą w trasie).

Ostatnio zauważyłem niepokojacy objaw( zarówno na gazie jak i na benzynie).
Auto przy ok. 4 tyś obrotów zaczynało szarpać i traciło moc po czym zapalał się samochodzik z kluczem płaskim.
Jeśli auto było dobrze obciążone to objawy te występowały już przy 3-3,5 tys obrotów.
Po odjęciu gazu kontrolka gasła i czasami było juz ok a czsami jeszcze mulił.
Byłem dziś na kompie, pokazało dwa błędy: 1405 - uszkodzony EGR, oraz 0403 (4)


Teraz pytanie czy winny jest EGR, czy może to być coś innego (wcześniaj zaraz po zakupiue auto śmigało 2 paki bez problemu, teraz to do 160 jakoś idzie ale powyżej to juz słabiutko) np przypchany kat?

Wyjąłem egr i jest czysty jak łza, pracuje bardzo lekko w pełnym zakresie. Popsikałem trochę wd ale nic to nie dało.
Na razie odpiąłem wtyczkę i jężdżę tak, na desce nic sie nie pali, auto jedzie w pełnym zakresie obrotów.

Jeśli za te błędy odpowiada tylko EGR to mam pytania:
1. Czy jazda z odpiętym egr czyms grozi??
2. Czy jeśli odpowedź na powyzsze brzmi TAK to egr mogę u siebie zaślepic i podpiać wtyczkę?? jeśli tak to mogę zaślepić ten który jest, czy muszę wymienić najpierw na sprawny??

Dziekuję i pozdrawiam Tomek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Popsikałem trochę wd ale nic to nie dało.

 

Witam , trochę dało i to na minus , bo WD się wypalił i mógł pozostawić delikatny nagar.

 

Ad1 jazda bez egru grozi tylko zwiększeniem emisji spalin podczas postoju w korkach , bo ten zawór ma za zadanie przekierować część spalin ( bodajże 2-3 % ) i obniżyć deczko emisję spalin i niby spalanie w korkach.

Możesz śmiało śmigać z odpiętym

 

Ad 2 Z tego co pamiętam to powinien być sprawny , ale zaślepienie też może skutkować wyświetlaniem błędu.

Z drugiej strony dziwne jest ,że po odpięciu wtyczki nie masz błędu .

Masz przerwany obwód między + i - , więc komp powinien to sygnalizować jako błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szparag86

Dzięki :)

To już nie wiem co robić, a czy ktoś sie oreintuje czy do mojego modelu dostępne są emulatory z zaślepkami??

Na alle widze ale do nowszego modelu.

 

W zasadzie nie mam pewności czy to EGR szwankuje czy może awaria innego układu powoduje wywalanie błędu egr.

Niby podpięcie kompa pokazało błędu EGR,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W zasadzie nie mam pewności czy to EGR szwankuje

 

Powiem szczerze , dla mnie to jest dziwne , bo w omedze to raczej rzadkość.

Mój egr ma 20 lat i nie mam pojecia co to problem z EGR . Może po prostu w tych okolicach pojawiła się nieszczelność. W omedze egr , to raczej wyjątek.

Co do zaślepienia , to na forum jest porada jak to zrobić z puszki od piwa , ale sorry nie pamiętam gdzie - prawdopodobnie w Corsie z tym walczyli sporo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

EGR zaś;epiony i podpięty.

Błędy się nie zapalają i auto nie szarpie.

Niestety powyżej 3000 obr. brak mocy. Na pusto jedzie, ale ystarczy nawet małą przyczepkę podpiąć i 110 to max.

Spalanie do 20l/100km w trasie na austostradzie.

Na pusto pali minimum 15l

Obstawiam uwalony katalizator.

Przez to też mógł wariować egr gdy spaliny szukały innego ujścia i waliły przez zawór.

W weekend zdemontuje go.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obstawiam uwalony katalizator. Przez to też mógł wariować egr gdy spaliny szukały innego ujścia i waliły przez zawór.

 

A wiesz ,że masz dwie lambdy ??

Jedna jest przed katem , a druga za katem i katalizator się przypcha , to ta za nim sygnalizuje błąd....

Porównaj jeszcze zachowania autka na benzynie i i osobno na gazie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A wiesz ,że masz dwie lambdy ??

Jedna jest przed katem , a druga za katem i katalizator się przypcha , to ta za nim sygnalizuje błąd....

Porównaj jeszcze zachowania autka na benzynie i i osobno na gazie

witaj, na benzynie i na gazie to samo, z obciążeniem brak mocy powyżej 3000obr, błędów brak, z tego co widzę mam jedną sondę przed katem i dalej nic czysta rurka, ale jeszcze sprawdzę dokładnie jak będę na kanale

Edytowane przez szparag86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i wszystko jasne, posypał sie wewnątrz ostatni tłumik i cały przelot zapchał sie włóknem, w poniedziałek wymiana tłumika na nowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności