Skocz do zawartości

arielzet

Użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O arielzet

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Polska
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    1,7CDTI, Z17DTR
  • Nadwozie
    HB 3D
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Hej, Jak częstą usterką w tego typu radiach jest awaria podświetlenia klawiszy? Problem zauważyłem wieczorem, że klawisze odpowiadające za klawiaturę alfanumeryczną (wybór nr stacji 0-9) i klawisze MAIN, INFO, TP, SETTINGS, NAVI, SOUND, AUDIO, BC najpierw przygasły do ok 20% i nie reaguje na regulacje jasności podświetlenia deski i wyświetlacza (regulacja licznika i wyświetlacza działa prawidłowo), po czym zgasły i nie są już podświetlone. Podświetlenie pokrętła VOLUME i środkowego pokrętła funkcyjnego działa prawidłowo z pełną mocą (taką jak poniżej mam w klimatroniku, AUTO, podgrzewanie szyby) - ten sam odcień. Czy ta usterka może mieć związek z jakimś rezystorem na płytce? Gdzieś tam znalazłem taki wątek. Nadmienię, że sterowanie radia z kierownicy, wyświetlacza z panelu radia navi60, działa prawidłowo. Może macie jakieś namiary na kogoś, kto zajmuje się takimi sprawami. Pozdrawiam
  2. No dobra. Przekaźniki sprawdzone. Wszystkie ok. Bezpiecznik F42 i pozostałe też ok. Co do samej sprężarki. Zarówno kiedy chłodzi jak i wtedy kiedy ma kaprys że przestaje to prąd ok 13V na wtyczce jest zawsze. Podczas uruchamiania sprężarki (wtedy kiedy będzie chłodzić) wyraźne odczucie obciążenia silnika i startuje wentylator na I bieg. Natomiast kiedy przestanie chłodzić wentylator dalej (już) się kręci ale przewód aluminiowy na klimie się zaczyna robić ciepły. Reasumując: droga dedukcji raczej będzie to co mówiliście czyli sprzegielko (cewka) sprężarki do wymiany bo już nic innego raczej nie wchodzi w grę. Możliwe że ona już sama ze zużycia już puszcza. (o ile to możliwe przy ciągłym zasilaniu) Więc Panowie wrzucam foto mojej sprężarki. Czy wymiana w tym modelu będzie jakoś specjalnie kłopotliwa? Czy podczas zakupu mam na coś konkretnego zwrócić uwagę? Jakieś tipy podczas wymiany czy demontażu? Za wszelką pomoc i poświęcony czas i tak jestem Wam niezmiernie wdzięczny.
  3. Jeszcze jedno mi się przypomniało. Czy normalne jest to, że temperatura płynu chłodzącego wyświetlana na opclonie i na wyświetlaczu środkowym (ukryte menu) przy normalnej pracy wzrasta w miarę pracy silnika (do 88-89) a gdy mając podgląd na opclona i wyswietlacz wyłącze silnik spada nagle do 73st C. Możliwe że to normalne zachowanie i nie mające wpływu na prace sprężarki ale pytam z ciekawości
  4. Ok. Kolejny dzień diagnoz. A więc tak: udało mi się zakupić i wymienić rezystor na nowy. Mój stary wygląda tak jak na zdjęciu. Po wymianie jego wróciły 3 biegi wentylatora. Wcześniej ich faktycznie nie miałem. Przy załączeniu klimatyzacji uruchamia się pierwszy bieg a nie tak jak do tej pory 3. (bogoes faktycznie miałem tak jak Ty) Myślałem, że to koniec problemów bo klima znów chłodziła. Niestety znów kilka minut. Temp z wyświetlacza konsoli środkowej (ukryte menu) pokazywała max temp 88-89st. w momencie chłodzenia i prawidłowej pracy na I biegu gdy sprężarka była załączona (przewód jeden ciepły jeden lodowaty) - ciśnienie wzrastało W momencie kiedy znów poczułem, że wzrasta prędkość nawiewu i znów zaciąga temperature z zewnątrz (oba przewody ze sprężarki robiły się ciepłe) i wentylator przestał pracować na I biegu i się zatrzymał i ciśnienie w układzie spadło (wg opclona) Napewno mam do sprawdzenia te przekaźniki. Znalazłem gdzieś że przekaźniki K30A, K30B, K30C odpowiadają za wentylator chłodnicy (i chyba są ok skoro działa wentylator na 3 biegach) Co myślicie teraz?
  5. Jutro po popoĺudniu spróbuję jutro z tymi podmianami przekaźnikow i odkręcę ten rezystor (zrobię też foto). Bynajmniej na pierwszy rzut oka będę mógł określić w jakim jest stanie.
  6. Moja Crosa D niestety posiada inny układ skrzynki bezpiecznikowej i chyba to inaczej jest. Mimo pogody podszedłem do auta i zrobiłem foto moich skrzynek. Bezpieczniki są ok, więc możliwe że to ten rezystor jest walnięty (tak jak tu kolega bogoes wspomina). Przekaźniki jeszcze nie sprawdziłem bo nie wiem już które to będą bo nie mam TISa ani książki z opisem skrzynki. Wrzucę jeszcze foto z clona jak sprawdziłem ciśnienie przy załączonej klimie (akurat chodziła) po czym znów przestała po jakimś czasie czasowo chłodzić. W tym momencie wentylator kiedy nie chłodzi nie kręci się wentylator.
  7. Hejo, czytając tak na spokojnie jeszcze raz widzę, że miałeś podobny objaw. Jutro podejdę do auta (bo dziś leje cały dzień) i spróbuje zewrzeć te przekaźniki. Powiedz tylko proszę, że chodzi oto aby zmostkować piny jakim przewodem np, 1,5mm2 (30 i 87), czyli wyjąć przekaźniki i do odpowiednich pinów włożyć przewód. Pytanie tylko zrobić to jednocześnie od razu na dwóch czy najpierw na jednym i obserwować co się będzie działo. Ogólnie to dziękuje Panowie za wszelką pomoc i zaangażowanie.
  8. Ok. Sprawdzę wasze sugestie i dam znać.
  9. Hehhe źle to odebrałeś. Chodziło mi tylko o sprawdzenie czy faktycznie wentylator się kręci ? Posiadam tylko cloneopcoma i wiem że to za wiele nie pomoże. A powiedzcie proszę czy w mojej wersji silnika Z17DTR jezeli silnik jest zimny i sie ogrzewa do temp roboczej to wentylator cały czas stoi. Chłopaki piszą o 2 biegach. Mnie się wydaje że mam tylko 1 bieg (ten sam co chłodzi silnik po osiągnięciu temp 105 i ten sam co uruchamia się podczas pracy klimy). Nie umiem określić predkosci Wiem natomiast że w tej wersji klona mam opcje testowqnia 3 biegów wentylatora i tylko oznaczony "3" uruchamia wentylator. Pod 1.i 2 nie ma reakcji. Chociaż wydaje mi się że to jest wina samego klona i że nie do końca ustawia dostępne opcje dla danego modelu auta
  10. Witam, aby nie zakładać kolejnego tematu dorzucę swój problem z swoją corsa. Najpierw opiszę co się dzieje. Corsa D, 1.7CDTi, Z17DTR Samochód po serwisie klimatyzacji. Po 2 latach chłodzenia rozszczelnił się przewód gumowy na łączeniu z aluminiowym. Wymieniony wraz z kompletem uszczelek. Sprawdzenie szczelności azot wodór i po 24h trzyma. Chłodzi jak wcześniej. Posiadam klimatronic Pojawił się niestety 2 -3 dni pozniej na trasie problem. Przy 26st na zewnątrz miałem ustawione 20st i było ok do czasu kiedy nagle z niewiadomo jakich przyczyn nawiew zaczął przyspieszać (chcial utrzymać temp 20st) i zaczęło z nawiewów lecieć ogrzane powietrze. Nie gorące ale takie z zewnątrz. Trwało to jakąś 1min i wróciło do chłodzenia. Myślałem że to przypadek jednorazowy natomiast następnego dnia znów się to pojawiło ale już po uruchomieniu silnika ten sam objaw. Z nawiewów ciepłe powietrze, i nie występowało charakterystyczne obciążenie silnika wentylatorem. Po otwarciu maski faktycznie wentylator nie wchodził na bieg przy uruchomionej klimie. Znów kilka chwil minelo i wentylator wystartował i wróciło chłodzenie. Sprawdzenie temp silnika po nagrzaniu do 103-105st uruchamia wentylator. Jeżeli chłodzi to przewód do sprężarki zimny jeżeli wentylator się "zawiesi" to przewód robi się gorący. Czy może to mieć związek z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji? Na kompie żadnych błędów żadnych checków Dzięki za pomoc.
  11. Witam. Mam problem z wyciekiem z króćca przewodu ciśnieniowego sprzęgła (tu na łączeniu przewodu z pompką sprzęgła) w Corsie C 1.4 .Króciec znajduje się na przewodzie ciśnieniowym sprzęgła u góry (przy ścianie grodziowej) i łączy się na wcisk (zabezpieczenie przed rozłączeniem metalową spinką ) z pompką pedału sprzęgła. Znalazłem ten wyciek przy okazji uszczelniania przegrody koło pedału hamulca z serwem - blacha (ok. 40cm x 40cm) skręconej od strony silnika pięcioma śrubami. I tu mam zacięcie ponieważ nie wiem czy to króciec od pompki puszcza czy plastikowy króciec od przewodu metalowego (ale nie widze tam na nim żadnej uszczelki a plastik wchodzący w pompkę przemieszcza mi się po tym przewodzie zaś spinka nie ma jakiegoś super zatrzasku aby sciskała coś w środku). I teraz nie wiem czy to mam przewód do wymiany (albo jakas uszczlaka mi brakuje) czy pompka ma wyrobiony kruciec. Wspomnę że przed awarią sprzęgło było ok więc wyciek nie był wielki a teraz po skręceniu wszystkiego mam miękkie sprzęgło (domniemam że przez to że rozłączałem ten przewod od pompki etc) Dorzucam foto z środka krućca pompki. Czy miał ktoś taki przypadek i jak sobie poradził ? Dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności