Skocz do zawartości

Stuki i rozerwany przewód od chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość DAROMV6

To pewnie nadpiłowałeś i słabo dokręciłeś :D

Właściwie przy rozrządach nie dokręca się ich dużymi momentami i nie powinno ich tak trafić. Przy niektórych są w komplecie z napinaczem przy innych nie, gorzej jak jest nietypowa śruba to nawet w sklepach nie dostaniesz.

do tematu - planowanie jak najbardziej, a jeżeli chodzi o śruby głowicy to - w przypadku remontu głowicy cylindrów - wymagana jest wymiana nowych śrub w połączeniu z wymianą uszczelki głowicy. Zużyte śruby głowicy cylindrów należy wymieniać, ponieważ usunięte śruby są trwale wygięte (dokręcone do granicy rozszerzalności).

Chociaż tak na marginesie nie aż tak często jest to stosowane. :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-270049
Udostępnij na innych stronach

Gość kolega

wracajac do problemu rudiego 59to musiales za duzo nalac tego specyfiku do chlodnicy i musialo gdzies zatkac caly obieg plynu,potem cisnnienie przedmuchalo uszczelke pod glowica. plyny i proszki do chlodnic to nie tak hop-siup,trzeba uwazac i nie wlewac od razu calej butelki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269929
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Zużyte śruby głowicy cylindrów należy wymieniać, ponieważ usunięte śruby są trwale wygięte (dokręcone do granicy rozszerzalności).

Chociaż tak na marginesie nie aż tak często jest to stosowane. :)

Nie aż tak często bo każdy to olewa :D - jedna śruba kosztuje kilkadziesiąt złotych a jest ich kilkanaście co daje koszt min 200 zł dodatkowo wiec niektórzy to olewają :) bo myśla, że jakoś to będzie i z reguły jakoś to jest :)

 

Ja bym śruby wymienił.

 

A co do planowania to nie zawsze jest taka konieczność - trzeba sprawdzić płaskość i jeśli jest ok to oszczędzamy 280 zł

 

Jeśli chodzi o uszczelki to polecam chemoutwardzalne - nie trzeba ponownie dokręcać.

 

P.S Uszczelki oczywiście markowych producentów.(nie warto oszczędzać)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269908
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hmm... no więc głowicę zawiozłem do planowania - koszt do 100zł, co do śrub, jeżeli są takie drogie to zrezygnuję z tego, bo za to kupiłbym drugi silnik :) Na uszczelce nie będę oszczędzał. Poza tym uszczelki od kolektorów i pod klawiaturą. No i przy okazji rozrząd - pasek i rolkę. Tylko moje pytanie: Jak odkręcić śrubę trzymającą koło na którym jest pasek od alternatora?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269900
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

jest ich kilkanaście co daje koszt min 200 zł

trzeba sprawdzić płaskość i jeśli jest ok to oszczędzamy 280 zł

Nie wiem skąd takie ceny ja za planowanie płacę 50-60zł (w zależności od głowicy), a za śruby ostatnio dałem koło 70zł (i nie do Opla).

Jak odkręcić śrubę trzymającą koło na którym jest pasek od alternatora?

Najlepiej spróbować pneumatykiem :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269891
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

O! Kurcze!

 

Ceny wziąłem z mojego ostatniego remontu Fiata CC :( - a planowanie głowicy to był expres i była ona tak powyginana, że ślusarz nie wiedział czy coś z niej jeszcze będzie :lol:

Może te śruby były tak drogie bo było ich mniej :):lol::P:P:P

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269747
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie!

Co do tego koła napinającego pasek od alternatora. Czy jest możliwość odkręcenia go inaczej niż pneumatykiem? Bo słyszałem, że wystarczy zaprzeć klucz i zakręcić rozrusznikiem, a śruba nam się odkręca :lol: To prawda?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269734
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

rudi59, Czasami tak, ale nie zawsze puści, możesz spróbować (tylko za długo nie trzymaj) :lol:

Możesz dać na bieg, w razie potrzeby niech ktoś mocno naciska hamulec, a Ty z kanału mocniejszym kluczem (może z przedłużką jak trzeba) próbuj odkręcać na zrywa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10020-stuki-i-rozerwany-przew%C3%B3d-od-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-269727
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności