Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Kolegów,

 

Mam krótkie pytanko, czy ktoś z Was robił sam regenerację cieknącej kolumny kierowniczej?

Moja zaczęła ciec i przy skrecie słysze w kierownicy jak płyn z powietrzem juz pompuje.

Na razie doleje płynu, ale trzeba to zrobic.

Na alegro jest taki zestaw naprawczy za 145zł

http://www.allegro.pl/item353002652_przekladnia_kierownicza_opel_astra_ii_zafira_trw.html

Pytanie tylko czy sobie z tym poradze.

Bardzo proszę o informacje osoby które coś z tym lub w tym kierunku robiły.

Serdecznie pozdrawiam

Jacek

 

10-05-2008

Witam ponownie czy faktycznie nikt nie rozbierał kolumny czy wsród nas są sami regeneratorzy nie chcący wtajemniczyc kolegów, czekam nadal i pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Maj 10, 2008 16:08 ]

Podtrzymuje temat i dorzucam pytanie.

Czy można odłączyć pompę wspomagania żeby nie waliło olejem przez zimeringi i jezdzic jak bez wspomagania do momentu wymiany???

 

Pzdr jacek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10083-regeneracja-kolumny-kierowniczej-czy-kto%C5%9B-robi%C5%82-sam/
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

miałem ten sam problem przed rokiem-musiałem dolewać płyn co kilka dni.Kupiłem maglownicę na szrocie za 150 zł.[bez silnika wspomagania].Znalazłem warsztat gdzie wymienili ją za 200 zł.Do tej pory nie mam z tym problemów a zrobiłem ok 30 tyś.Nie radzę samemu wymieniać układ kierowniczy-bez dobrze wyposażonego warsztatu .Przy wymianie należy opuścić wózek z silnikiem. Do tego najlepiej mieć podnośnik bramowy.

Co do możliwości jazdy bez wspomagania ,to nie radzę.Miałem przypadek że uciekł mi cały płyn-kierownica stawia tak duży opór że trudno ją kręcić.Nie mogłem objechać ronda.

Po wymianie maglownicy w swoim garażu rozebrałem starą.Okazało się że problemem nie były uszczelki, tylko wżery na tłokach.

magik który wymieniał mi układ też twierdził ze w 90% wymiana uszczelek pomaga na bardzo krótko.Szkoda kasy na uszczelki-za tą samą kwotę kupisz używaną maglownicę.Sprawdź tylko czy jest sucha ,jeżeli ma tłuste plamy-poszukaj lepszej.

 

Gość Anonymous

Wielkie dzieki za odpowiedz juz sie poddałem i nie liczyłem ze ktokolwiek cos w tym temacie napisze.

Na dzień dzisiejszy jezdze jeszcze na starej maglownicy.

Juz zakupiłem używke na alegro, za 100zł. nie wygląda rewelacyjnie bo jak kręce nią z jednej strony na drugą i spowrotem to pozostawia taki filtr olejowy. Przypuszczam ze pod cisnieniem zacznie wyciekac. Wysle ją chyba do regeneracji i jak wróci to wymienie.

Co do wymiany i opuszczania silnika to mnie bardzo zaskoczyłes. Nie spodziewałem sie że aż taki myk trzeba robic zeby ją wymienic.

Jeszcze raz dzieki za odpowiedz i podpowiedz.

Pozdrawiam Jacek

 

  • 3 lata później...

Witam zafiroposiadaczy

dorzucę małe conieco w temacie wymiany maglownicy. Na pewno można podmienić Delphi o numerze 26049857 za TRW nr 025 0080 025 001 - pasują podłączenia przewodów hydraulicznych, innych niespodzianek mechanik nie sygnalizował. Założyl Delphi z 99 roku za TRW z 2002 roku

 

Na dzień dzisiejszy jezdze jeszcze na starej maglownicy.

Juz zakupiłem używke na alegro, za 100zł. nie wygląda rewelacyjnie bo jak kręce nią z jednej strony na drugą i spowrotem to pozostawia taki filtr olejowy. Przypuszczam ze pod cisnieniem zacznie wyciekac. Wysle ją chyba do regeneracji i jak wróci to wymienie.

 

Ja regenerowałem, tzn majster przeszlifował wałek i wymienił uszczelniacze. Już byłem raz do poprawki, bo wyciekł płyn (źle założony uszczelniacz). Niestety przepuszcza dalej.

Dowiedziałem się w międzyczasie że tego typu naprawy starczą na ok 15-20 tyś km. Prawidłowa regeneracja to wymiana uszczelniaczy i oraz wałka, szlifowanie nic nie daje bo zdziera chrom techniczny z powierzchni ślizgowej. Do kupienia w Intercars za 900zł, w 2 warsztatach mnie tam wysłali. Wymiana 200-300 zł ze zbieżnością. W Astrze G są 2 typy maglownicy, należy sprawdzic który zamówić.

Zanim naprawiłem to jeździłem "na pusto" ale wyjąłem bezpiecznik wspomagania żeby nie uszkodzić pompy. Kierownica chodziła ciężej ale po parkingu wywijałem spokojnie.

 

  • 3 lata później...

Podepnę sie po temat.Czy faktycznie do opuszczenia sanek potrzebny pdnośnik?Czy można domowym sposobem?Do wymiany maglownica AG 1.2.

Co trzeba zdemontowac by opuscic sanki i wymontowac maglownice

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności