Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Witam jestem posiadaczem Astry 1.7TD 93R. Właśnie odebrałem silnik od szlifierza i będę go składał. Moje pytanie, czy ktoś wie na ile dokręca się śruby od wału korbowodu i głowicy? dzięki poprawiłem w całości "regulamin 3,1"/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10102-dokr%C4%99cenie-%C5%9Brub/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Dlaczego krzyczysz? Na forum nie piszemy z włączonym Caps Lockiem. Proszę zmienić, inaczej temat poleci do kosza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10102-dokr%C4%99cenie-%C5%9Brub/#findComment-270091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Opel Astra 1,7 TD (1991-1998) SILNIK: o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika 17DT (TC4 EE1 Isuzu) Średnica cylindra 79 mm Skok tłoka 86 mm Pojemność skokowa 1686 cm3 Stopień sprężania 22,0 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,7...2,8 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,15 MPa Moc maksymalna 60 kW (82 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min Moment maksymalny 168 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 obr/min Układ rozrządu: wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny Luz roboczy zaworów (na zimno) - zawór ssący 0,15 mm - zawór wydechowy 0,25 mm Pasek zębaty: napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy oleju - typ Isuzu - liczba zębów 136 - długość 1294,4 mm - regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą napinacza - wymiana / co 120 000 km lub co 8 lat Układ chłodzenia: zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat: dwustopniowy, z zaworem głównym (1. stopnia) o oznaczeniu 88 oraz zaworem dodatkowym (2. stopnia) o oznaczeniu 85 - temperatura początku otwarcia - 1. stopień 86...90°C - 2. stopień 83...87°C - temperatura pełnego otwarcia - 1. stopień 103°C - 2. stopień 100°C Wentylator: elektryczny, pięciołopatkowy, o średnicy 366 mm - temperatura włączenia 100°C - temperatura wyłączenia 95°C Zawór nadciśnienia: umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 140 - nadciśnienie otwarcia zaworu 140...150 kPa Pasek klinowy: napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora - rozmiar 916 ´ 13,3 mm - naciąg: mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM-128-A w połowie odległości między kołami pasowymi - pasek nowy 440...540 N - pasek używany 320...390 N Układ smarowania: pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju typu olej-ciecz chłodząca Pompa oleju: wirnikowa, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana od wału korbowego paskiem zębatym Ciśnienie oleju: w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,20 MPa Filtr oleju: z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 705 Układ zasilania: wtryskowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowanego Filtr paliwa: Knecht AWK 197 - wymiana: co 30 000 km Filtr powietrza: suchy, z wymiennym wkładem, Bosch 1457 429 894 lub Purflux A 943 - wymiana: co 30 000 km Pompa wtryskowa: rozdzielaczowa, Zexel/Bosch NP-VE 4/10 F 2200 R 365-1 (104740-1932) Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2 Prędkość obrotowa biegu jałowego 830 ą 50 obr/min Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego (zimnego silnika) 975 ą 25 obr/min Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5200 ą 100 obr/min Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza 0,55 ą 0,05 mm w położeniu ZZ tłoka 1. cylindra Rozpylacze: Bosch NP-DN 0 PDN 122, typu Pintaux Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 15,2 ą 1,0 MPa Świece żarowe: NGK Y 711 RS - rezystancja 0,9 W Doładowanie: turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego Turbosprężarka: Ishi-Arima Ciśnienie doładowania (przy 4400 obr/min) 72 kPa Chłodnica powietrza doładowanego: typu powietrze-powietrze Momenty dokręcania: - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 40 N×m - 2. etap dokręcić o 70° ą 5° - 3. etap dokręcić o 70° ą 5° - pokryw łożysk głównych 50 N×m - pokryw łożysk korbowych (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 100° - 3. etap dokręcić o 15° - pokryw łożysk wałka rozrządu 19 N×m - koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 30 N×m - 2. etap dokręcić o 50° ą 5° - miski olejowej 10 N×m - korka spustu oleju silnika 78 N×m - koła pasowego wału korbowego 20 N×m - koła zębatego wałka rozrządu 10 N×m - koła zębatego wału korbowego 196 N×m - koła zębatego pompy wtryskowej 69 N×m - koła zębatego pompy oleju 44 N×m - koła napinacza paska zębatego 19 N×m - koła prowadzącego paska zębatego 80 N×m - pompy wtryskowej do kadłuba 23 N×m - rozpylaczy do obsad wtryskiwaczy 45 N×m - wtryskiwaczy do głowicy 50 N×m - świec żarowych 20 N×m - pokrywy głowicy 8 N×m - obudowy termostatu 30 N×m - pokrywy obudowy termostatu 30 N×m - korka spustu cieczy chłodzącej do kadłuba 39 N×m - pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 20 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 10 N×m - rozrusznika 38 N×m - kolektora ssącego 24 N×m - kolektora wydechowego 38 N×m - turbosprężarki do kolektora wydechowego 27 N×m - czujnika ciśnienia oleju 20 N×m - pokrywy pompy oleju 10 N×m - śrub kół 110 N×m   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10102-dokr%C4%99cenie-%C5%9Brub/#findComment-270085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Dziekuje kolego bardzo za pomoc bardzo mi pomogłes .pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10102-dokr%C4%99cenie-%C5%9Brub/#findComment-270078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.