Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam jestem posiadaczem Astry 1.7TD 93R. Właśnie odebrałem silnik od szlifierza i będę go składał. Moje pytanie, czy ktoś wie na ile dokręca się śruby od wału korbowodu i głowicy?

dzięki

poprawiłem w całości "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10102-dokr%C4%99cenie-%C5%9Brub/
Udostępnij na innych stronach

Opel Astra 1,7 TD (1991-1998)

 

SILNIK: o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika 17DT (TC4 EE1 Isuzu)

Średnica cylindra 79 mm

Skok tłoka 86 mm

Pojemność skokowa 1686 cm3

Stopień sprężania 22,0

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,7...2,8 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,15 MPa

Moc maksymalna 60 kW (82 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min

Moment maksymalny 168 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 obr/min

 

Układ rozrządu: wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Luz roboczy zaworów (na zimno)

- zawór ssący 0,15 mm

- zawór wydechowy 0,25 mm

Pasek zębaty: napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy oleju

- typ Isuzu

- liczba zębów 136

- długość 1294,4 mm

- regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą napinacza

- wymiana / co 120 000 km lub co 8 lat

 

Układ chłodzenia: zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat: dwustopniowy, z zaworem głównym (1. stopnia) o oznaczeniu 88 oraz zaworem dodatkowym (2. stopnia) o oznaczeniu 85

- temperatura początku otwarcia

- 1. stopień 86...90°C

- 2. stopień 83...87°C

- temperatura pełnego otwarcia

- 1. stopień 103°C

- 2. stopień 100°C

Wentylator: elektryczny, pięciołopatkowy, o średnicy 366 mm

- temperatura włączenia 100°C

- temperatura wyłączenia 95°C

Zawór nadciśnienia: umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 140

- nadciśnienie otwarcia zaworu 140...150 kPa

Pasek klinowy: napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora

- rozmiar 916 ´ 13,3 mm

- naciąg: mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM-128-A w połowie odległości między kołami pasowymi

- pasek nowy 440...540 N

- pasek używany 320...390 N

 

Układ smarowania: pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju typu olej-ciecz chłodząca

Pompa oleju: wirnikowa, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana od wału korbowego paskiem zębatym

Ciśnienie oleju: w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,20 MPa

Filtr oleju: z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 705

 

Układ zasilania: wtryskowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowanego

Filtr paliwa: Knecht AWK 197

- wymiana: co 30 000 km

Filtr powietrza: suchy, z wymiennym wkładem, Bosch 1457 429 894 lub Purflux A 943

- wymiana: co 30 000 km

Pompa wtryskowa: rozdzielaczowa, Zexel/Bosch NP-VE 4/10 F 2200 R 365-1 (104740-1932)

Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2

Prędkość obrotowa biegu jałowego 830 ą 50 obr/min

Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego

(zimnego silnika) 975 ą 25 obr/min

Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5200 ą 100 obr/min

Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza 0,55 ą 0,05 mm w położeniu ZZ tłoka 1. cylindra

Rozpylacze: Bosch NP-DN 0 PDN 122, typu Pintaux

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 15,2 ą 1,0 MPa

Świece żarowe: NGK Y 711 RS

- rezystancja 0,9 W

 

Doładowanie: turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego

Turbosprężarka: Ishi-Arima

Ciśnienie doładowania (przy 4400 obr/min) 72 kPa

Chłodnica powietrza doładowanego: typu powietrze-powietrze

 

Momenty dokręcania:

- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 40 N×m

- 2. etap dokręcić o 70° ą 5°

- 3. etap dokręcić o 70° ą 5°

- pokryw łożysk głównych 50 N×m

- pokryw łożysk korbowych (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 100°

- 3. etap dokręcić o 15°

- pokryw łożysk wałka rozrządu 19 N×m

- koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 30 N×m

- 2. etap dokręcić o 50° ą 5°

- miski olejowej 10 N×m

- korka spustu oleju silnika 78 N×m

- koła pasowego wału korbowego 20 N×m

- koła zębatego wałka rozrządu 10 N×m

- koła zębatego wału korbowego 196 N×m

- koła zębatego pompy wtryskowej 69 N×m

- koła zębatego pompy oleju 44 N×m

- koła napinacza paska zębatego 19 N×m

- koła prowadzącego paska zębatego 80 N×m

- pompy wtryskowej do kadłuba 23 N×m

- rozpylaczy do obsad wtryskiwaczy 45 N×m

- wtryskiwaczy do głowicy 50 N×m

- świec żarowych 20 N×m

- pokrywy głowicy 8 N×m

- obudowy termostatu 30 N×m

- pokrywy obudowy termostatu 30 N×m

- korka spustu cieczy chłodzącej do kadłuba 39 N×m

- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 20 N×m

- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 10 N×m

- rozrusznika 38 N×m

- kolektora ssącego 24 N×m

- kolektora wydechowego 38 N×m

- turbosprężarki do kolektora wydechowego 27 N×m

- czujnika ciśnienia oleju 20 N×m

- pokrywy pompy oleju 10 N×m

- śrub kół 110 N×m

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10102-dokr%C4%99cenie-%C5%9Brub/#findComment-270085
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności