Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Witam Serdecznie Jestem nowy na tym forum bardzo sie ciesze ze takowe w ogole istnieje. Mam jakiś dziwny problem z tym układem chlodzenia diablesko grzeje mi sie moja maszyna nawet raz mi sie zagotowal plyn chlodniczy wywalilo go przez korek zbiorniczka. Po jakims czasie zdalem sobie sprawe ze nie hula mi wiatrak od chlodnicy wiec pomierzylem pokombinowalem poczytalem okazalo sie ze wlacznik wentylatora padl wiec wymienilem wlasnie dzisiaj oczywiscie musialem dolac wody itd. Faktycznie wiatrak sie zalacza ale wydaje mi sie ze na bardzo krotka chociaz moze tak powinno byc tylko dziwi mnie jeszcze jedna sprawa im cieplejszy jest silnik tym wiecej mam plyny w zbiorniczku wyrownawczym mimo ze wiatrak kilka razy sie zalaczyl to i tak w koncu wody sie tyle spietrzylo ze znow poszlo przez korek skad takie cisnienie?? Czy to mozliwe zeby uklad byl zapowietrzony?? I do czego sluzy ta srubka przy chlodnicy zaraz obok wlacznika wiatraka ta ktora jest na tej plastikowej obudowce?? Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc chcialbym jeszcze pojezdzic swoja maszyna sentyment pierwsze auto za wlasna kase w koncu Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 płynu w zbiorniku wyrównawczym powinno być do zgrzewu na zimnym silniku, jeśli to nie pomaga to wyciągnij termostat, powinno pomóc czyli termostat do wymiany. bez termostatu silnik będzie niedogrzany ale niektórzy tak jeżdżą nawet cały rok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 witam no to witamy w naszych skromnych progach lecz na powitanie jest osobny dział ja też mam kadecika i płynu mam na minimum bo inaczej się przelewa co do śruby jeśli ona jest na samym szczycie to pewnie do odpowietrzenia układu powodzenia i pociechy z autka ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Dzieki za pierwsze wskazowki andrzej_m55 jakbys mi jeszcze mogl powiedziec jakby sie odpowietrzalo ten uklad za pomoca tej sruby chodzi mi o to czy trzeba rozgrzac silnik czy na zimno??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 kumell, nie wiem czy zauważyłeś że on ma gaz więc silnik musi być jak najszybciej zagrzany Ja nie mam tej śruby lecz tyle co wiem to na ciepłym silniku nie wolno tego robić bo wytwarza się ciśnienie na zimnym silniku wykręć tą śrubę jeśli poleci płyn to jest dobrze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269684 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 panowie on nie ma gazu a co do chłodnicy i zagotowaniu sie to gaz nie istotny.Zależy od silnika niektóre układy w kadeciku nie trzeba odpowietrzać a niektóre tak może masz zapowietrzony.A co do stanu poziomu w zbiorniku wyrównawczym to ja mam między nim. i max. a jak sie zagrzeje to wiadomo że się trochę podniesie takie prawa fizyki.A co do silnika to sprecyzuj jaki to silnik bo to co ty piszesz to takiego nie ma jest 16sv,16sh,C-16LZ,C-16NZ,i E-16NZ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Co do gazu to rzeczywiscie nie posiadam a co do silnika to bedzie ten E 16 NZ.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Pardomsik źle spojrzałem z tym gazem lecz ze zbiorniczkiem wyrównawczym to nie jest powiedziane że musi być między min. a max. np. w moim autku musi być jakieś centymetr niżej min. inaczej przelewa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 witam w twoim silniku powinno być dokładnie 6,4L z mechaniczną skrzynią i 6,2L z automatem.A co do odpowietrzania to tylko na zimnym silniku bo możesz się poparzyć wystarczy odkręcić czujnik temperatury.Czujnik temperatury to charakteryzuje sie tym ze to śruba z dołączonym kabelkiem (na samiczke) i jest z lewej strony gaznika. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-269442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Witam ponownie W zasadzie krew mnie juz zalewa z tym ukladem chlodzenia. Sprawa wyglada tak ze utknalem autem w Krakowie i nie moge stamtad wyjechac. Dzis znow wyrzygalo mi plyn przez zbiorniczek wyrownawczy. Nie wiem dlaczego sie tak dzieje skad tyle plynu zbiera sie w tym zbiorniczku wyglada jakby bylo cos nie tak z obiegiem i plyn zamiast krazyc zbiera sie wlasnie w zbiorniczku. Chcialem odpowietrzyc uklad za pomoca tej czerwonej srubki kolo wlacznika wiatraka ale co sie okazalo ze ta srubka nie wiem sam od czego ogolnie jest, byla przytopiona bo jest plastikow:) i tylko byla wsadzona w otwor. Ogolnie wyczytalem ze gdyby to byl trmostata to nie powinna sie nagrzewac rura u dolu chlodnicy a u mnie wszystko cieple wokolo. Pivecko mam tylko male pytanko czy chodzilo ci o to ze poprzez odkrecenie czujnika temperatury mozna odpowietrzyc ten zafajdany uklad?? Zdziwila mnie tez dzisiaj jedna sprawa wymienilem 2 tyg temu wlacznik wentylatora i jak sie silnik zgrzal to na chwile sie wlaczal a dzisiaj skubaniec znow nie zalaczyl mi wentylatora byc moze jest tak ze czujnik temperatury wskazuje wysoka temp a ciecz bedaca w chlodnicy nie jest tak nagrzana zeby uruchomic ten wiatrak?? Co o tym sadzicie jakies porody?? czy zostaje juz tylko warsztat?? Pozdroweczka p.s. sory ze tak dlugo nie pisalem ale problem z netem [ Dodano: Czw Maj 22, 2008 01:13 ] Aha zapomnialbym Panowie sory za pomylke ale moj silnik to jednak model C 16 NZ i ogolnie jest na wtrysku jakby to mialo w czyms pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10148-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-opel-kadett-16i/#findComment-266511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.