Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Mam Astrę G 1.7 DTI i taki oto problem. Asterka w czasie jazdy szarpnęła i zgasła; i nie chciała odpalić przez parę godzin. Żadnego engine-check nie było. Potem ruszyła i było ok przez kolejne parę dni. W międzyczasie diagnostyka. Serwis twierdzi "EGR zbyt szeroko sie otwiera". Wczoraj zgasniecie sie powtórzyło; przez kilkadziesiat minut nie mial ochoty zapalić. Po paru godzinach stania w spokoju odpalił bez problemów. Dodam, ze diag w serwisie, gdzie parę miesięcy wcześniej wymienialem moduł sterowania silnika po analogicznym padzie (tylko wtedy był "engine check"). Czy Waszym zdaniem możliwe, żeby niesprawny EGR doprowadzał do tego typu zjawisk, czy też serwis chce zrobić mnie w kakao, żeby się uchylić od gwarancji na naprawę sterowania?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 witam jak tak twierdzą to łatwo to sprawdzić egr jest sterowany podciśnieniem z pompy vacum wystarczy zdjąć wężyk z zaworu i zatkać go czymś w ten sposób mamy pewność że zawór się nie otworzy ale ja stawiam że to nie wina zaworu jak gaśnie to może padać sterownik pompy naprawa 300-500pln ale jeśli się nie boisz to można to naprawić samemu za pare pln opisane to było na niemieckiej stronie niestety adresu nie pamiętam ale wystarczy podstawowa wiedza elektroniczna i trochę wprawy w lutowaniu naprawa to(zimne luty plus wymiana kondensatorów) może też być inna przyczyna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/#findComment-268328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 dzięki za sugestię   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/#findComment-268309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 witam jak tak twierdzą to łatwo to sprawdzić egr jest sterowany podciśnieniem z pompy vacum wystarczy zdjąć wężyk z zaworu i zatkać go czymś w ten sposób mamy pewność że zawór się nie otworzy ale ja stawiam że to nie wina zaworu jak gaśnie to może padać sterownik pompy naprawa 300-500pln ale jeśli się nie boisz to można to naprawić samemu za pare pln opisane to było na niemieckiej stronie niestety adresu nie pamiętam ale wystarczy podstawowa wiedza elektroniczna i trochę wprawy w lutowaniu naprawa to(zimne luty plus wymiana kondensatorów) może też być inna przyczyna Witam Byłbym bardzo wdzięczny jeślibyś znalazł link do tej niemieckiej strony. Z wykształcenia jestem elektronikiem także myślę, że naprawa sterownika nie byłaby dla mnie problemem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/#findComment-268217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Proszę bardzo ale można troche samemu poszukać http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/#findComment-267832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Wielkie dzięki. Szkoda tylko że w języku niemieckim, ale po obejrzeniu zdjęć wiadomo mniej więcej o co chodzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/#findComment-267806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość H.G.Blob Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 miałem bardzo podobny problem mniej więcej rok po Tobie. Tyle, że u mnie serwis podejrzewałem o to, że chce się wymigać z ponownego regenerowania pompy wtryskowej. Drugi serwis twierdził, że to własnie (ponownie) pompa. Serwis Boscha, w którym rok wcześniej regenerowałem pompę twierdził, że to EGR. Żeby było śmieszniej, w obu serwisach twierdzili, że "w oficjalnych kanałach dystrybucji zaworu w tym modelu nie ma, bo się nigdy nie psuje i nawet nie ma numeru częściw systemie". I faktycznie po wymianie EGRu - pomogło, tj. zaprzestał sporadycznego gaśnięcia i nieodpalania. (odpukać w niemalowane)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10255-astra-g-y17dti-zgas%C5%82a-%C5%BCe-niby-egr/#findComment-409578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.