Skocz do zawartości

Wymiana simeringu uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów


Gość DAROMV6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DAROMV6

Zdarzającym się utrapieniem, związanym z wyciekiem (sączeniem) oleju ze skrzyni biegów w części modeli Opla jest uszkodzenie uszczelniacza "wybieraka".

Element ten z biegiem lat użytkowania się zużywa i konieczna jest jego wymiana.
Przedstawię w schemacie czynności do wykonania. Wbrew pozorom nie jest to bardzo skomplikowana czynność i każdy kto ma zacięcie bez problemów da sobie radę.

Ustawiamy na luz, wyciągamy zawleczkę (zabezpieczenie) pod przegubem, wyjmujemy bolec, "widełki" odsuwamy na bok:


Odkręcamy 4 śruby (klucz 11):


Dekiel należy delikatnie podważyć aby zszedł z kołków ustalających. Unosimy bardziej tylną stronę (od kabiny), lekko ją przekręcamy do góry, unosimy i wyciągamy.
Ściągamy "pierścień segera", delikatnie przytrzymując podkładkę ze sprężyną aby nam nie wyskoczyła:


Unosimy i wyciągamy wybierak "wodzik", a następnie musimy wybić kołek blokujący (bardziej po lewej jest większe zagłębienie, w które po wybiciu się zmieści) :


Wysuwamy i wyciągamy widełki (z trzpieniem) wybieraka:


Wyciągamy stary uszczelniacz podważając lub wypychając i wciskamy delikatnie nowy (13-26-7/7,5 nr GM 90344831 lub innej firmy) - (młotek nie jest potrzebny):


Wsuwamy widełki z trzpieniem do dekielka zakładając element wybieraka, ustawiamy otwór na kołek blokujący, a następnie wkładamy (delikatnie go wbijamy):


Wkładamy wybierak na miejsce, w trakcie wsuwania zakładamy na kulkę. Następnie sprężynę, podkładkę i zakładamy na miejsce "pierścień segera":


Oczywiście część przygotowana do włożenia i wcześniej wyczyszczona:


Na wyczyszczone miejsce (zwłaszcza styku elementów) zakładamy nową uszczelkę, w przypadku jej braku dorabiamy. Możemy delikatnie nasmarować olejem aby zmiękła:


W dalszej kolejności wkładamy wybierak w odwrotnej kolejności do wyciągania tj. najpierw przechylonym "wodzikiem" i delikatnie (aby nie uszkodzić uszczelki) osadzamy na kołkach ustalających. Przykręcamy pokrywę 4 śrubami:


Zakładamy na miejsce przegubik, a następnie bolec i zawleczkę (zabezpieczenie). Sprawdzamy poprawność wybierania biegów.
Odpalamy jeździmy i nie martwimy się już wyciekami z wybieraka.
Pozdrawiam DAROMV6

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności