Gość Anonymous Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Pewnie nie jeden z nas zastanawial sie czy to juz czas wymienic uszczelke pod głowica kiedy zobaczyl biala maz pod korkiem oleju.. czytajac autoswiat z 2 stycznia 2006 natknalem sie na taki list od czytelnika i nastepujaca odpowiedz experta: Czy to popsuta głowica?Zauważyłem biały osad pod korkiem wlewu oleju. Podobno jest to objaw awarii głowicy. Czy muszę liczyć się z drogą naprawą? Jasny osad to emulsja powstająca po zmieszaniu oleju z wodą lub płynem chłodzącym. Często jest to rzeczywiście jeden z objawów awarii głowicy. Przyczyna może być jednak bardziej błacha. W silnikach aut eksploatowanych na bardzo krótkich trasach szczególnie zimą skrapla się sporo pary wodnej. Jeżeli silnik nie osiągnie właściwej temperatury, woda nie odparowywuje i miesza się z olejem, w wyniku czego powstaje wspomniany osad. W tej sytuacji pomogą tylko częstsze wymiany oleju i zmiana sposobu eksploatacji auta (jazda na dłuższych trasach).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 eee to mi nowosc, wiedzialem o tym odkad mialem stycznosc z autami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-367191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 ale wielu nadal o tym nie wie znam nawet jednego ktory z tego powodu wymienil uszczelke pod glowica i teraz ma problemy z calym silnikiem bo ktos robote spapral   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-367189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Moj brat oddał mechanikowi silnik do kapitalnego remontu (1.9 TDI). Po odbioze samochodu coś nie grało i znowu trzeba było rozbierać silnik. "Mechamik" przy drugim podejściu nie chcąc sobie robić kosztów (uszczelka pod głowicę 80 zl) zlozył silnik na starą posmarowaną sylikonem!!! Po 2 dniach braciszek otworzył maskę i silnika nie mogł znależć. Wszystko było tak urzygane w oleju. Wspomnę jeszcze ze głowica nie została splanowana i dokręcana była na oko zwykłym kluczem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-367180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 co za baran to robil   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-367179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 nie baran , FACHOWIEC   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-367177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 za dyche   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-367176 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 raz oddałem samochód do FACHOWCA i poszedłem sobie do domu, póżniej musialem do reklamacji jeżdzić kilka razy, teraz jak wybieram sie do "fachowca" to najpierw czytam forum, zapamiętuje jak nalezy to zrobić i patrze sie co mi tam psuja jak widze że nie tak robi jak koledzy z forum doradzili to mówie mu ze to powinno być tak zrobione a nie inaczej, on sie patrzy i mowi "aaa no tak, zapomniałem" a ja mu na to - sam bym sobie wynienił tylko nie mam narzedzi i garażu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-366893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 nie baran , FACHOWIEC Z programu "Usterka"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-366889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Jak kolega zapytał "fachowca" czy nie potrzebny jest klucz dynamometryczny to ten mu odpowiedział: "Reka mistrza wiecej znaczy niz pęk kluczy u partaczy" i przy skladaniu przyciął mu glowicą przewody od wtrysku..... Znajomy kolega o sens dokręcania wszelkich śrub kluczem z pomiarem momentu (choćby tym bez regulacji a tylko samym wskazaniem siły) wytłumaczył to tak: "Patrząc na skalę momentu widzisz jaką siłą dokręcasz śrubę, kręcąc mocniej moment zwieksza się do wytrzymałośći gwintu na śrubie i staje w miejscu, dalsze przeciąganie gwintu jest juz bezcelowe i gwint ma sie ku zerwaniu, wtedy należy przestać dokręcać" I trudno sie tu nie zgodzić z tym drugim. Proste jak "fachowiec" nie ma klucza dynamo.. nie dawać mu nic do pracy (to tak jak by elektryk nie miał miernika a murarz kielni) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104-wszystko-o-mase%C5%82ku-pod-korkiem-wlewu-oleju/#findComment-336211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.