Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Witam. Jakis czas temu kupiłem sobie piękną białą astrekę kombi. Wszystko cacy i nagle zapala mi sie check... a samochodzik zaczyna kopcić. No trudno, pojechałem do serwisu : ma pan popękany zawór egr... Połatali mi ten zawór i jeździłem. Samochód przestał dymić niestety zawór rozszczelnił sie po 1000km. Kupiłem używkę na allegro (od razu z kolektorem) i do serwisu zeby mi zamontowali. Samochodzik generalnie ładnie chodzi(troszke muł jest),na autostradzie w 4 osoby i bagaze pojedzie 160 (duze sapalanie), przy predkosciach pomiedzy 120-130 ok 5.5 pali. Tylko ze od momentu jak mi wsadzili ten nowy, uzywany zawór to mi dymi... nie cały czas ale jak depne na luzie tak do 4000obr, a na ziemi az sie potrafi czarno zrobic... troszke mnie to martwi. Boje sie ze to moze byc kwestia nieszczelnego silnika (olej sie leje) :-) Za wszelkie porady z góry bardzo dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10457-astra-17-td-1998r-silknik-gm/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Mam taki sam samochód i podobny problem. Diagnostyka pokazuje, że coś nie tak jest z zaworem EGR. Poki co jeździ a ciemną chmurą która się czasem pokazuje z tyłu postanowiłem się nie przejmować. Czasem jest to ledwie szary obłok a czasem gęsty czarny dym ale zdarza się tylko przy wysokich obrotach (rzędu 4-4,5 tys). Kontrolka czasem zapala się przy około 1,8 tys obrotów a przy około 2,2 tys gaśnie na dobre. Słyszałem, że biopaliwa mają dość mocne właściwości czyszczące. Spróbuj zalać pół na pół ze zwykłym dieslem, albo 1/4 biopaliwa i 3/4 diesla (słyszałem że na początek lepiej nie zalewać całego baku biopaliwem - ewentualnie za drugim, trzecim razem). Ja raz tak zrobiłem i przez jakiś czas było wyraźnie lepiej (ale nie przesądzam czy to zasługa biopaliwa czy nie - może przypadek albo autosugestia). Gdyby nie ograniczona dostępność biopaliw (są tylko na wybranych stacjach Bliska - nazywają się bioestry) to profilaktycznie robiłbym częściej takie mieszanki. Stale na biopaliwie chyba bym nie jeździł - jest tańsze niż diesel ale odrobinę mniej kaloryczne (informacja zupełnie przemilczana przez stacje paliw - dostępna tylko na świadectwie czy jakiejś tam karcie produktu na stronie www i na stacji benzynowej) czyli więcej się go spala. Poza tym konie pod maską trzeba karmić dobrą karmą. W silniku X17DTL jest ich i tak trochę mało. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10457-astra-17-td-1998r-silknik-gm/#findComment-266807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.