Skocz do zawartości

jak jezdzic astrą g 1.7td:)


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Panowie witam,kupiłem tydzień temu auto i teraz jezdze cały w nerwach o pompe paliwa, zastanawiam sie kiedy padnie jak to wylapac , jak korzystac z tego auta tzn jezdze krotkie odcinki delikanie tzn na poczatku krece ja do 2tys pozniej do 2.5 czasami 3tys czy jak dojade na miejsce czekac az turbina ostygnie, jak dlugo ?

2. Mialem mierzone cisnienie w cylindrach wszlo 30astmosfer tylko na pierwszym poczatkowo25 ale pozniej dobil do 29, auto ma na liczniku 97tys a w rzeczwistosc wiecej, pytanie ile, zgaduje ze ok 200tys. (Moj pierwszy diesel moze mnie troche jakos uspokoicie). :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/
Udostępnij na innych stronach

ważne abyś zaraz po włączeniu silnika nie ciągnął samochodu w wysokie obroty (<3500 rpm) Jeśli robisz wiecej km to przed wyłączeniem auta(np po przejechaniu 100 km na trasie) nie wyłączaj odrazu silnika (główna przyczyna szybkiego zużycia turbiny-brak smarowania) A co do stylu jazdy ja zawsze staram sie w swoim DTI trzymać auto pomiedzy wartościami 1800-3000 obrotów, czyli tam gdzie turbawka najwydajniej pracuje:D Staram sie też nie jezdzic szybckiej niz 140-150km/h (ale ponad 180 tez poleci gdy trzeba :wesoly: )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266329
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Słyszałem przynajmniej dwie opinie na ten temat: kiedy silnik osiągnie temperaturę, albo że po około 10 km lub trochę więcej (w sumie i w jednym i w drugim przypadku chodzi o właściwości oleju wskutek nagrzania). Człowiek uczy się całe życie - czekam na opinie!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266300
Udostępnij na innych stronach

Gość Bradley

Filozofii wiekszej nie ma. Tak samo czy to benzyna czy diesel czy turbo diesel starasz sie nie przekraczac 3tys w przypadku benzyny, 2-2,5 w przypadku diesla az sie nie zagrzeje (wskaznik temp. nie bedzie na srodku skali). Pozniej mozesz palowac silnik (oczywiscie w granicach rozsadku). Po skonczonej jezdzie, na 1-2km przed koncem trasy nie krecisz juz silnika, zatrzymujesz sie, czekasz jakas minutke na wolnych obrotach i gasisz silnik.

 

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 23:00 ]

10 przykazań dla Diesla - ver 1.2

 

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.

Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.

:) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.

Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

 

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...

Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

 

 

:wesoly::?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266292
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no i tak bede robil do pracy mam z 3km troche to bedzie nie wygodne ale jak juz kupilem to musze troche pojezdzic , planowalem corse c kupic z 1.2 16v ale wyszlo jak wyszlo :)oby bylo ok, bo hajsu na jakies grube naprawy juz nie mam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266288
Udostępnij na innych stronach

po 3 km to na dobra mete silnik nie zdąży się nawet nagrzać :wesoly: ja zawsze odkąd mam DTI robie tak: parkując zanim wyłączam silnik najpierw gasze światła, rozpinam pasy, wyciągam panel z radia a na końcu gasze silnik :?: odwrotna kolejność a myślę że dużo daje :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266286
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności