Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Panowie witam,kupiłem tydzień temu auto i teraz jezdze cały w nerwach o pompe paliwa, zastanawiam sie kiedy padnie jak to wylapac , jak korzystac z tego auta tzn jezdze krotkie odcinki delikanie tzn na poczatku krece ja do 2tys pozniej do 2.5 czasami 3tys czy jak dojade na miejsce czekac az turbina ostygnie, jak dlugo ? 2. Mialem mierzone cisnienie w cylindrach wszlo 30astmosfer tylko na pierwszym poczatkowo25 ale pozniej dobil do 29, auto ma na liczniku 97tys a w rzeczwistosc wiecej, pytanie ile, zgaduje ze ok 200tys. (Moj pierwszy diesel moze mnie troche jakos uspokoicie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 ważne abyś zaraz po włączeniu silnika nie ciągnął samochodu w wysokie obroty (<3500 rpm) Jeśli robisz wiecej km to przed wyłączeniem auta(np po przejechaniu 100 km na trasie) nie wyłączaj odrazu silnika (główna przyczyna szybkiego zużycia turbiny-brak smarowania) A co do stylu jazdy ja zawsze staram sie w swoim DTI trzymać auto pomiedzy wartościami 1800-3000 obrotów, czyli tam gdzie turbawka najwydajniej pracuje:D Staram sie też nie jezdzic szybckiej niz 140-150km/h (ale ponad 180 tez poleci gdy trzeba )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 teraz jezdze cały w nerwach o pompe paliwa, zastanawiam sie kiedy padnie jak to wylapacNie musisz sie martwic bo nie masz pompy paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 no tak pompa wtryskowa:) czyli po przejechaniu gdzies ok 4km delikatnie nie musze czekac az ostygnie, a po jakim czasie bede mogl go bardzie wkrecac ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Słyszałem przynajmniej dwie opinie na ten temat: kiedy silnik osiągnie temperaturę, albo że po około 10 km lub trochę więcej (w sumie i w jednym i w drugim przypadku chodzi o właściwości oleju wskutek nagrzania). Człowiek uczy się całe życie - czekam na opinie!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 ale chyba tak do ok 2500-3000 to chyba spokojnie po ok kilometrze moge, i jak z tym gaszeniem ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Filozofii wiekszej nie ma. Tak samo czy to benzyna czy diesel czy turbo diesel starasz sie nie przekraczac 3tys w przypadku benzyny, 2-2,5 w przypadku diesla az sie nie zagrzeje (wskaznik temp. nie bedzie na srodku skali). Pozniej mozesz palowac silnik (oczywiscie w granicach rozsadku). Po skonczonej jezdzie, na 1-2km przed koncem trasy nie krecisz juz silnika, zatrzymujesz sie, czekasz jakas minutke na wolnych obrotach i gasisz silnik. [ Dodano: Czw Maj 22, 2008 23:00 ] 10 przykazań dla Diesla - ver 1.2 1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu. 2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz. 3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. 4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. 5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku. 6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie. 9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej. Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 no i tak bede robil do pracy mam z 3km troche to bedzie nie wygodne ale jak juz kupilem to musze troche pojezdzic , planowalem corse c kupic z 1.2 16v ale wyszlo jak wyszlo :)oby bylo ok, bo hajsu na jakies grube naprawy juz nie mam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 po 3 km to na dobra mete silnik nie zdąży się nawet nagrzać ja zawsze odkąd mam DTI robie tak: parkując zanim wyłączam silnik najpierw gasze światła, rozpinam pasy, wyciągam panel z radia a na końcu gasze silnik odwrotna kolejność a myślę że dużo daje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 dzisaj olej zmienialem zalałem castrolem polsyntetyczny, mechanik wlal 5l, nie wiem czy nie za duzo? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10519-jak-jezdzic-astr%C4%85-g-17td/#findComment-266074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.