Gość Anonymous Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Witam Od pewnego czasu zauważyłem, że przy bardzo nagrzanym silniku jest problem z jego odpalenie. Zwłaszcza jak się go zgasi i chce odpalić np za jakies 5 min. Co ciekawe problem nie zawsze istnieje. Na zimnym silniku takie cos sie nie zdarza. Jest to nowy nabytek wiec nie wiem czy takie cos bylo wczesniej. Wymienilem ostatnio rozrzad i wszytkie fitry. Za pomoc z gory dzieki Opel Astra Z17DTL 80KM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Niedawno na forum Kolega Brzoza napisał że ,,jeżeli jest zatarty przestawiacz kąta wtrysku to efekt będzie taki i na komputerze tego problemu nie wykaże . Bo to jest uszkodzenie mechaniczne!! . Czyli zatarty tłoczek . lub zacierający sie !! Wtedy pali jak jest zimny jak sie zagrzeje pompa to staje- bo odcina paliwo".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-266165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 ok wielkie dzięki za odpowiedź, ale czy tak jest też w układzie Comon Rail. Wydaje mi się, że opisujesz wcześniejsze układy wtryskowe z pompami wtryskowymi. W tych nowych układach zarówno wielkość dawki jak i moment (początek) wtrysku ustalana jest elektronicznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-266137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 ale czy tak jest też w układzie Comon Rail. Wydaje mi się, że opisujesz wcześniejsze układy wtryskowe z pompami wtryskowymi. W tych nowych układach zarówno wielkość dawki jak i moment (początek) wtrysku ustalana jest elektronicznie. Mamy te same silniki a różnica polega na tym że w silnikach wykorzystujących system common-rail wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, (o ciśnieniu ok. 1350 bar), i tylko to je różni. Wcześniejsze układy wtryskowe z pompami wtryskowymi miały sekwencyjne pompy paliwa, tzw odśrodkowe, bez sterowania elektronicznego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-266090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Dokładnie Dlatego uważam, że w tych nowych układach nie ma przestawiacza zapłonu. Pompa w układach CR odpowiedzialna jest tylko za wytwarzanie ciśnienia a nie jak dawniej za wytwarzanie cisnienia i sterowanie odpowiedniej wielkości dawki paliwa i jej momentu wtryśnięcia. Te funjkcje w układach CR przejął układ elektroniczny. Oczywiście układ elektroniczny kontroluje też ciśnienie w szynie wysokiego ciśnienia (Rail) itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-265305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 witam mam to samo tylko ze ja mam Astrę 2 1.6 8V i też mi na zimnym pali z pierwszego a jak jest gorący to nie chce odpaliu za rzadne skarby czy to może być ten sam problem co u kolegi?? u mnie wtedy odcina prąd na pompie czy jest to efekt zatarcia tłoczka..jeśli tak to jaki koszt jest zrobienia czegoś takiego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-265071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Nie jestem specjalistą Kolego ale układ zasilania Diesla i Benzyny troche sie różnią. Ale pompa zasilająca z tego co mi wiadomo w Dieslu i w Benzynie jest elektryczna. To są tylko moje domysły i nie chce żeby te informacje były brane za wyjasnienie tej sprawy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-264896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 domczys, a nie było nic grzebane przy elektryce, albo siada silniczek krokowy. AnPrzemek, znalazłeś może odpowiedź na Twój problem, bo ja mam to samo. auto stoi na warsztacie już 2 tygodnie i nie mogą dojść o co chodzi [ Dodano: Wto Lip 29, 2008 17:07 ] Na ten moment są to wtryskiwacze, choć to jeszcze nie jest do końca pewne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-253483 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.