Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem ciepłego silnika 1.7CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Od pewnego czasu zauważyłem, że przy bardzo nagrzanym silniku jest problem z jego odpalenie. Zwłaszcza jak się go zgasi i chce odpalić np za jakies 5 min. Co ciekawe problem nie zawsze istnieje.

Na zimnym silniku takie cos sie nie zdarza.

Jest to nowy nabytek wiec nie wiem czy takie cos bylo wczesniej.

Wymienilem ostatnio rozrzad i wszytkie fitry.

Za pomoc z gory dzieki

Opel Astra Z17DTL 80KM

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/
Udostępnij na innych stronach

Niedawno na forum Kolega Brzoza napisał że ,,jeżeli jest zatarty przestawiacz kąta wtrysku to efekt będzie taki i na komputerze tego problemu nie wykaże . Bo to jest uszkodzenie mechaniczne!! . Czyli zatarty tłoczek . lub zacierający sie !! Wtedy pali jak jest zimny jak sie zagrzeje pompa to staje- bo odcina paliwo".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-266165
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok

wielkie dzięki za odpowiedź, ale czy tak jest też w układzie Comon Rail. Wydaje mi się, że opisujesz wcześniejsze układy wtryskowe z pompami wtryskowymi.

W tych nowych układach zarówno wielkość dawki jak i moment (początek) wtrysku ustalana jest elektronicznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-266137
Udostępnij na innych stronach

ale czy tak jest też w układzie Comon Rail. Wydaje mi się, że opisujesz wcześniejsze układy wtryskowe z pompami wtryskowymi.

W tych nowych układach zarówno wielkość dawki jak i moment (początek) wtrysku ustalana jest elektronicznie.

Mamy te same silniki a różnica polega na tym że w silnikach wykorzystujących system common-rail wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, (o ciśnieniu ok. 1350 bar), i tylko to je różni. Wcześniejsze układy wtryskowe z pompami wtryskowymi miały sekwencyjne pompy paliwa, tzw odśrodkowe, bez sterowania elektronicznego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-266090
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dokładnie

Dlatego uważam, że w tych nowych układach nie ma przestawiacza zapłonu. Pompa w układach CR odpowiedzialna jest tylko za wytwarzanie ciśnienia a nie jak dawniej za wytwarzanie cisnienia i sterowanie odpowiedniej wielkości dawki paliwa i jej momentu wtryśnięcia. Te funjkcje w układach CR przejął układ elektroniczny. Oczywiście układ elektroniczny kontroluje też ciśnienie w szynie wysokiego ciśnienia (Rail) itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-265305
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

mam to samo tylko ze ja mam Astrę 2 1.6 8V i też mi na zimnym pali z pierwszego a jak jest gorący to nie chce odpaliu za rzadne skarby czy to może być ten sam problem co u kolegi?? u mnie wtedy odcina prąd na pompie czy jest to efekt zatarcia tłoczka..jeśli tak to jaki koszt jest zrobienia czegoś takiego?:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-265071
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie jestem specjalistą Kolego ale układ zasilania Diesla i Benzyny troche sie różnią. Ale pompa zasilająca z tego co mi wiadomo w Dieslu i w Benzynie jest elektryczna. To są tylko moje domysły i nie chce żeby te informacje były brane za wyjasnienie tej sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-264896
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

domczys, a nie było nic grzebane przy elektryce, albo siada silniczek krokowy.

 

AnPrzemek, znalazłeś może odpowiedź na Twój problem, bo ja mam to samo. auto stoi na warsztacie już 2 tygodnie i nie mogą dojść o co chodzi

 

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 17:07 ]

Na ten moment są to wtryskiwacze, choć to jeszcze nie jest do końca pewne :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10538-problem-z-odpaleniem-ciep%C5%82ego-silnika-17cdti/#findComment-253483
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności