opelinsignia Opublikowano 21 godzin temu Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu (edytowane) Witam. Od niedawna mam opla insignie 1.6 turbo 180 km A16LET, 2009 rok. Miałem objawy padającej dwumasy w postaci stukotu z silnika podczas gaszenia auta z wciśniętym sprzęgłem i od czasu do czasu pojawiało się chrobotanie na biegu jałowym, które cichło po wciśnięciu sprzęgła. Czasami też przy jeździe w korku było słychać chwilowy metaliczny rezonans na karoserii. Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Zostało wymienione kompletne sprzęgło z dwumasem firmy SACHS+ olej w skrzyni + uszczelniacz półosi+ tylny uszczelniacz wału. Faktycznie dwumas miał spory luz, docisk był już mocno wytarty. Wszystko po wymianie chodzi okej, pedał sprzęgła wydaje się też lżejszy niż przed wymianą. Chodzi o to, że stukot z silnika podczas gaszenia auta z wciśniętym sprzęgłem występuje nadal, ale jest o wiele mniej słyszalny niż na padającej dwumasie. Nie ma już tego chrobotania na biegu jałowym, które miałem poprzednio. Mechanik mówił, że w tej skrzyni mam luźne przesuwki, bo jak ją potrząsnął, to było słychać taki specyficzny dźwięk. Mówił, że może to być od tego, chociaż wątpię. Mówił też, że może być to jeszcze klapa gasząca, ale nawet nie wiem, czy ten model ją posiada. Macie może jakiś pomysł? Ogólnie ta skrzynia m32 była regenerowana przez poprzedniego właściciela, ponieważ wysypały się łożyska. Nie ma żadnych drgań lewarka podczas ruszania/ jazdy, żadnych szumów ani niepokojących odgłosów ze skrzyni. Nagrałem filmik z tym stukotem Edytowane 21 godzin temu przez opelinsignia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/105611-insignia-16-turbo-180-km-stukot-z-silnika-podczas-gaszenia-auta/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.