Gość baki Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Niestety jak niedziała nam otwierany dach to czeka nas sporo rozbierania: 1: Dach musi być zamkniety (najlepiej) Wymontować obydwie osłony przeciwsłoneczne (rozlączyć też kabelki) Odkręcić uchwyt (rączka od strony pasażera). Odkręcic też z podsufitki uchwyty osłon przeciwsłonecznych obok konsoli przełączników. Podwazyć płaskim wkrętakiem konsole od strony przelączników i wyjać konsole odłączając kabelki. Zdjąć obydwie górne osłony plastykowe z mechanizmu prowadnicy drzwi przesuwnych (z lewych i prawych) Odkrecić górne mocowanie pasa bezpieczeństwa (od pasażera i kierowcy) Zdjąć osłony plastykowe słupków (gdzie zdemontowaliśmy pasy bezp.) Wymontować ramke dachu otwieranego (łączy dach z podsufitką) Opuścić podsufitke do pewnego poziomu (ja zaczepiłem ją drutem poprzez ramke konsoli przełączników z sufitem) aby odkręcić swobodnie dach. Odłączyć przewody od sterowania dachem. Wyjać cztery gumowe węże odprowadzające wode z ramy i przy okazji sprawdzić czy aby są drożne. Odkręcić wkręty mocujące dach. Ja wyjąłem cały dach poprzez otwór powstaly w dachu auta. 2: Odkręcić silnik jest mocowany na trzech wkrętach (torks) ZAZNACZYC ustawienie dużego trybu względem przełącznika krańcowego (jak tego niezrobimy to dach bedzie wyłaczał sie w rożnych momentach- jest to oczywiście wersja optymistyczna ) Żeby wymontowac rozsuwaną podsufitke dachu należy wyrwać dosłownie obrywane nity nietrzynają mocno i wyjac zaślepiające plastiki , wtedy można swobodnie wysunąć podsufitke i ją wymyć , tej prowadnicy nie smarować tylko wyczyścić. Odkręcić szybe dachu od prowadnic (najlepiej zaznaczyć sobie położenie śrub jakimś rysikiem ) przy montarzu niebędziemy musieli jej poziomować. Odkręcić rynienke przymocowaną do ramy dachu (dwa blachowkręty ) Należy wymyć i przesmarować cały mechanizm silnika bo jest napewno zalany woda , należy też rozmontować sam silnik i przesmarować go na górnej panewce Trzeba tez wymontować obydwie prowadnice z giętkimi śrubami , wymyć to w nafcie i na nowo przesmarować. Wymyć i przesmarować cały profil aluminiowy gdzie pracuje mechanizm . Zmontować całość , bez szyby ale zabudować silnik. Użyłem do tego smaru Unilit ŁT-4EP3 firny Lotos jest odporny ponoć na gorącą wode. Ja na tym etapie sprawdziłem poprawność dzialania podłączając do silnika prostownik i zmieniając bieguny zasilania sprawdziłem otwieranie i zamykanie dachu. Należy uważać bo silnik niema podłączonego wyłącznika krańcowego! W najgorszym wypadku się wysunie całkowicie i trzeba będzie znowu wybudować silnik i na nowo ustawiać prowadnice. Linki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfbb05164b8cce02.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b240461b36983ba.html Pozdrawiam baki wstawiłem objaśnienie i podklejam,dobra robota.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość young Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Heja, ja mam taki mały problemik z szyberdachem elektrycznym w sintrze. Jak kupiłem ten samochód, to podobno dach miał się automatycznie zamykać po wyłączeniu silnika. Tak nie było. Później nagle zaczęło działać. Szyberdach otwierał się dwuetapowo. Po jednokrotnym naciśnięciu włącznika - uchylanie, po drugim wyjazd na maksa. Teraz znowu to nie działa. Trzeba trzymać przełącznik. Jaka może być przyczyna?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0mall Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 W Sintrach takie numery z elektryką są na porządku dziennym U mnie tak sie dzieje z szybami. Ze światłem we wnątrz też miałem problemy. Ale jakoś ustępowało. Pewnie za jakiś czas wróci do normy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Witam. Po wyłączeniu stacyjki(silnika) umnie też sie nie zamyka i nawet niewiem czy tak ma byc ale to sprawdze. Za pierwszym razem ma sie uchylic a za drugim ma wyjechac i zato odpowiada niebieski przelacznik w silniku (przy duzym kole zebatym) moze tez silnik byl czesciowo zalany woda i raz diala lub nie a jak wybudowales silnik to moze to byc spowodowane zlym ustawieniem kola zebatego wzgledem tego przelacznika. Ale moja rada jest taka : Nie ruszaj tego puki sie otwiera i zamyka bo naprawde jest z tym duzo pracy ale gdyby Ci sie naprawde nudzilo to mam jeszcze troche zdjec ze skladania tego dachu i słuze pomocą. Pozdrawiam 2008.06.13 sprawdziłem . Instrukcja nic takiego nie podaje a jest bardzo szczegółowa a w fabryce opla nic nie słyszeli aby miał się sam zamykać po wyłączeniu stacyjki.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość young Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 he wczoraj znowu zaskoczył... już się sam zamyka po wyłączeniu silnika... Kapryśna ta moja Sintra.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi