Skocz do zawartości

Otwierany dach


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety jak niedziała nam otwierany dach to czeka nas sporo rozbierania:

1:

Dach musi być zamkniety (najlepiej)

Wymontować obydwie osłony przeciwsłoneczne (rozlączyć też kabelki)

Odkręcić uchwyt (rączka od strony pasażera).

Odkręcic też z podsufitki uchwyty osłon przeciwsłonecznych obok konsoli

przełączników.

Podwazyć płaskim wkrętakiem konsole od strony przelączników i wyjać konsole

odłączając kabelki.

Zdjąć obydwie górne osłony plastykowe z mechanizmu prowadnicy drzwi przesuwnych

(z lewych i prawych)

Odkrecić górne mocowanie pasa bezpieczeństwa (od pasażera i kierowcy)

Zdjąć osłony plastykowe słupków (gdzie zdemontowaliśmy pasy bezp.)

Wymontować ramke dachu otwieranego (łączy dach z podsufitką)

Opuścić podsufitke do pewnego poziomu (ja zaczepiłem ją drutem poprzez ramke konsoli

przełączników z sufitem) aby odkręcić swobodnie dach.

Odłączyć przewody od sterowania dachem.

Wyjać cztery gumowe węże odprowadzające wode z ramy i przy okazji sprawdzić

czy aby są drożne.

Odkręcić wkręty mocujące dach.

Ja wyjąłem cały dach poprzez otwór powstaly w dachu auta.

2:

Odkręcić silnik jest mocowany na trzech wkrętach (torks)

ZAZNACZYC ustawienie dużego trybu względem przełącznika krańcowego

(jak tego niezrobimy to dach bedzie wyłaczał sie w rożnych momentach-

jest to oczywiście wersja optymistyczna )

Żeby wymontowac rozsuwaną podsufitke dachu należy wyrwać dosłownie obrywane nity

nietrzynają mocno i wyjac zaślepiające plastiki , wtedy można swobodnie wysunąć

podsufitke i ją wymyć , tej prowadnicy nie smarować tylko wyczyścić.

Odkręcić szybe dachu od prowadnic (najlepiej zaznaczyć sobie położenie śrub

jakimś rysikiem ) przy montarzu niebędziemy musieli jej poziomować.

Odkręcić rynienke przymocowaną do ramy dachu (dwa blachowkręty )

Należy wymyć i przesmarować cały mechanizm silnika bo jest napewno zalany

woda , należy też rozmontować sam silnik i przesmarować go na górnej panewce

Trzeba tez wymontować obydwie prowadnice z giętkimi śrubami , wymyć to w nafcie

i na nowo przesmarować.

Wymyć i przesmarować cały profil aluminiowy gdzie pracuje mechanizm .

Zmontować całość , bez szyby ale zabudować silnik.

Użyłem do tego smaru Unilit ŁT-4EP3 firny Lotos jest odporny ponoć na gorącą wode.

Ja na tym etapie sprawdziłem poprawność dzialania podłączając do silnika

prostownik i zmieniając bieguny zasilania sprawdziłem otwieranie i zamykanie dachu.

Należy uważać bo silnik niema podłączonego wyłącznika krańcowego!

W najgorszym wypadku się wysunie całkowicie i trzeba będzie znowu wybudować

silnik i na nowo ustawiać prowadnice.

 

Linki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfbb05164b8cce02.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b240461b36983ba.html

 

 

Pozdrawiam baki

 

 

wstawiłem objaśnienie i podklejam,dobra robota.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Heja,

ja mam taki mały problemik z szyberdachem elektrycznym w sintrze.

Jak kupiłem ten samochód, to podobno dach miał się automatycznie zamykać po wyłączeniu silnika. Tak nie było. Później nagle zaczęło działać. Szyberdach otwierał się dwuetapowo. Po jednokrotnym naciśnięciu włącznika - uchylanie, po drugim wyjazd na maksa. Teraz znowu to nie działa. Trzeba trzymać przełącznik. Jaka może być przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-262416
Udostępnij na innych stronach

W Sintrach takie numery z elektryką są na porządku dziennym ;)

U mnie tak sie dzieje z szybami.

Ze światłem we wnątrz też miałem problemy.

Ale jakoś ustępowało.

Pewnie za jakiś czas wróci do normy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-262304
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po wyłączeniu stacyjki(silnika) umnie też sie nie zamyka i nawet niewiem czy tak ma byc

ale to sprawdze. Za pierwszym razem ma sie uchylic a za drugim ma wyjechac i zato odpowiada niebieski przelacznik w silniku (przy duzym kole zebatym) moze tez silnik byl czesciowo zalany woda i raz diala lub nie a jak wybudowales silnik to moze to byc spowodowane zlym ustawieniem kola zebatego wzgledem tego przelacznika.

Ale moja rada jest taka :

Nie ruszaj tego puki sie otwiera i zamyka bo naprawde jest z tym duzo pracy ale gdyby Ci sie naprawde nudzilo to mam jeszcze troche zdjec ze skladania tego dachu i słuze pomocą.

Pozdrawiam

 

2008.06.13 sprawdziłem . Instrukcja nic takiego nie podaje a jest bardzo szczegółowa a w fabryce opla nic nie słyszeli aby miał się sam zamykać po wyłączeniu stacyjki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-262301
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności