Gość baki Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Niestety jak niedziała nam otwierany dach to czeka nas sporo rozbierania: 1: Dach musi być zamkniety (najlepiej) Wymontować obydwie osłony przeciwsłoneczne (rozlączyć też kabelki) Odkręcić uchwyt (rączka od strony pasażera). Odkręcic też z podsufitki uchwyty osłon przeciwsłonecznych obok konsoli przełączników. Podwazyć płaskim wkrętakiem konsole od strony przelączników i wyjać konsole odłączając kabelki. Zdjąć obydwie górne osłony plastykowe z mechanizmu prowadnicy drzwi przesuwnych (z lewych i prawych) Odkrecić górne mocowanie pasa bezpieczeństwa (od pasażera i kierowcy) Zdjąć osłony plastykowe słupków (gdzie zdemontowaliśmy pasy bezp.) Wymontować ramke dachu otwieranego (łączy dach z podsufitką) Opuścić podsufitke do pewnego poziomu (ja zaczepiłem ją drutem poprzez ramke konsoli przełączników z sufitem) aby odkręcić swobodnie dach. Odłączyć przewody od sterowania dachem. Wyjać cztery gumowe węże odprowadzające wode z ramy i przy okazji sprawdzić czy aby są drożne. Odkręcić wkręty mocujące dach. Ja wyjąłem cały dach poprzez otwór powstaly w dachu auta. 2: Odkręcić silnik jest mocowany na trzech wkrętach (torks) ZAZNACZYC ustawienie dużego trybu względem przełącznika krańcowego (jak tego niezrobimy to dach bedzie wyłaczał sie w rożnych momentach- jest to oczywiście wersja optymistyczna ) Żeby wymontowac rozsuwaną podsufitke dachu należy wyrwać dosłownie obrywane nity nietrzynają mocno i wyjac zaślepiające plastiki , wtedy można swobodnie wysunąć podsufitke i ją wymyć , tej prowadnicy nie smarować tylko wyczyścić. Odkręcić szybe dachu od prowadnic (najlepiej zaznaczyć sobie położenie śrub jakimś rysikiem ) przy montarzu niebędziemy musieli jej poziomować. Odkręcić rynienke przymocowaną do ramy dachu (dwa blachowkręty ) Należy wymyć i przesmarować cały mechanizm silnika bo jest napewno zalany woda , należy też rozmontować sam silnik i przesmarować go na górnej panewce Trzeba tez wymontować obydwie prowadnice z giętkimi śrubami , wymyć to w nafcie i na nowo przesmarować. Wymyć i przesmarować cały profil aluminiowy gdzie pracuje mechanizm . Zmontować całość , bez szyby ale zabudować silnik. Użyłem do tego smaru Unilit ŁT-4EP3 firny Lotos jest odporny ponoć na gorącą wode. Ja na tym etapie sprawdziłem poprawność dzialania podłączając do silnika prostownik i zmieniając bieguny zasilania sprawdziłem otwieranie i zamykanie dachu. Należy uważać bo silnik niema podłączonego wyłącznika krańcowego! W najgorszym wypadku się wysunie całkowicie i trzeba będzie znowu wybudować silnik i na nowo ustawiać prowadnice. Linki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfbb05164b8cce02.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b240461b36983ba.html Pozdrawiam baki wstawiłem objaśnienie i podklejam,dobra robota.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość young Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Heja, ja mam taki mały problemik z szyberdachem elektrycznym w sintrze. Jak kupiłem ten samochód, to podobno dach miał się automatycznie zamykać po wyłączeniu silnika. Tak nie było. Później nagle zaczęło działać. Szyberdach otwierał się dwuetapowo. Po jednokrotnym naciśnięciu włącznika - uchylanie, po drugim wyjazd na maksa. Teraz znowu to nie działa. Trzeba trzymać przełącznik. Jaka może być przyczyna?   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-262416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0mall Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 W Sintrach takie numery z elektryką są na porządku dziennym U mnie tak sie dzieje z szybami. Ze światłem we wnątrz też miałem problemy. Ale jakoś ustępowało. Pewnie za jakiś czas wróci do normy.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-262304 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Witam. Po wyłączeniu stacyjki(silnika) umnie też sie nie zamyka i nawet niewiem czy tak ma byc ale to sprawdze. Za pierwszym razem ma sie uchylic a za drugim ma wyjechac i zato odpowiada niebieski przelacznik w silniku (przy duzym kole zebatym) moze tez silnik byl czesciowo zalany woda i raz diala lub nie a jak wybudowales silnik to moze to byc spowodowane zlym ustawieniem kola zebatego wzgledem tego przelacznika. Ale moja rada jest taka : Nie ruszaj tego puki sie otwiera i zamyka bo naprawde jest z tym duzo pracy ale gdyby Ci sie naprawde nudzilo to mam jeszcze troche zdjec ze skladania tego dachu i słuze pomocą. Pozdrawiam 2008.06.13 sprawdziłem . Instrukcja nic takiego nie podaje a jest bardzo szczegółowa a w fabryce opla nic nie słyszeli aby miał się sam zamykać po wyłączeniu stacyjki.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-262301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość young Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 he wczoraj znowu zaskoczył... już się sam zamyka po wyłączeniu silnika... Kapryśna ta moja Sintra.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10748-otwierany-dach/#findComment-243064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi