jakub_j23 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września (edytowane) Cześć. Tydzień temu kupiłem synowi Asterkę G 1.7DTI. Zaraz po zakupie zregenerowałem turbosprężarkę i ogólnie ogarnąłem autko. Problemem jest wyskakujący błąd P0100 związany z przepływomierzem. Błąd zapala się losowo. Czasem zaraz po odpaleniu, czasem w trakcie jazdy. Auto losowo też ma ograniczoną moc. Tak na prawdę nie wiem nawet jak powinno ono jechać, ale po mału zauważam kiedy ciągnie, a kiedy jest zamulone. Ostatnio zamuliło się bez błędu. Po wypięciu wtyczki od przepływomierza odzyskało moc. Kupiłem więc nowy, oryginalny przepływomierz BOSCHa i czujnik ciśnienia doładowania. Auto dalej wchodzi w tryb awaryjny i jedzie jak chce. Wężyki podciśnienia drożne, EGR wyczyszczony i sprawny. Dolot cały szczelny i dokładnie wyczyszczony wraz z intercoolerem. Jedyne czego nie jestem w stanie sam sprawdzić, to elektrozaworów od sterowania EGRem i turbiną. Po oględzinach EGRu widać jednak, że otwiera się on w odpowiednim zakresie. Vacum pompa normalnie ssie. Zauważyłem też podczas odpinania wtyczek od ECU, że w górnym gnieździe dwa piny były wygięte chyba przez nieumiejętne podłączenie wtyczki, ale naprostowalem je i wchodzą normalnie do wtyku. Po podłączeniu pod Car Scanner, podczas wyświetlania błędu komputer pokazuje napięcie na MAF sensorze w wysokości 0,02V. Po skasowaniu błędu napięcie wynosi 2,5-2,7V podczas jazdy. Takie same wartości są na starym jak i nowym przepływomierzu. Podpowiedzcie mi proszę co jeszcze mogę sprawdzić, bo już nie bardzo wiem gdzie szukać powodu. Dzięki i pozdrawiam. Edytowane 2 Września przez jakub_j23 podanie dodatkowych informacji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107884-astra-g-y17dt-isuzu-b%C5%82%C4%85d-przep%C5%82ywomierza/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ap1981 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września (edytowane) Odpowiedż z Ai deepsek Gdzie teraz szukać problemu? (P0100 na Y17DT) Biorąc pod uwagę, że wymieniłeś już MAF na nowy oryginał, sprawdziłeś szczelność i czyściłeś wszystko, problem najprawdopodobniej leży w którymś z poniższych elementów: 1. Uszkodzona/nieprawidłowa turbosprężarka po regeneracji To niestety dość częsty scenariusz. Na tym silniku turbina jest sterowana bezpośrednio podciśnieniem/podciśnieniem poprzez zawór wastegate'a. Niewłaściwe ciśnienie otwarcia wastegate'a: Jeśli mechanizm wastegate'a w zregenerowanej turbinie jest ustawiony na zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie, ECU będzie otrzymywał sprzeczne dane (np. żąda mocy, czujnik MAP nic nie pokazuje, a MAF próbuje to odczytać) i będzie rzucał błędami. Zablokowany lub uszkodzony aktywator wastegate'a: Sprawdź ręcznie czy dźwignia wastegate'a na turbinie porusza się bardzo łatwo i bez żadnych zacięć (przy zimnym silniku!). Jeśli jest zablokowana, zapieczona lub porusza się z oporem, to jest to źródło problemu. Aktywator musi też trzymać podciśnienie. 2. Przepustnica (Throttle Body) To bardzo, bardzo częsta usterka na tym silniku, dająca dokładnie takie objawy! Silnik ma klapę przepustnicy (często mylony jest z systemem EGR, bo są blisko siebie). Jej rolą jest m.in. wytłumianie silnika (przy wyłączaniu) i regulacja powietrza. Objawy uszkodzenia: exactly to, co opisujesz – losowe wejścia w "tryb awaryjny" (tzw. limp mode), brak mocy, który może samoistnie mijać. Często nie towarzyszy temu żaden kod błędu lub tylko ogólny P0100/P0102, bo ECU nie wie, co jest nie tak, widzi tylko złe parametry powietrza. Co robić: Wyczyść ją dokładnie specjalnym preparatem do czyszczenia przepustnic. Uwaga! Często po czyszczeniu wymagana jest adaptacja przepustnicy za pomocą dobrego diagnoskopu (np. Op-Com). Bez tego może działać jeszcze gorzej. 3. Czujnik MAP (Manifold Absolute Pressure) – Ciśnienia w kolektorze Skoro już go kupiłeś – czy na pewno jest wysokiej jakości? Nawet nowe czujniki, especially nieoryginalne, bywają wadliwe. Upewnij się, że wtyczka jest czysta i dobrze podpięta. To on "rozmawia" z czujnikiem MAF i jeśli jego odczyty są złe, ECU myśli, że problem jest z przepływem powietrza. 4. Podciśnienie / Układ Vacuum Chociaż nie ma elektrozaworów, układ podciśnienia jest kluczowy dla działania wastegate'a i przepustnicy. Sprawdź ponownie wszystkie cienkie gumowe przewody podciśnienia. Szczególnie te prowadzące do: Aktywatora wastegate'a na turbinie. Przepustnicy. Pompy podciśnienia. Użyj pompki podciśnienia (lawenda) by sprawdzić, czy aktywator turbiny trzyma podciśnienie i czy porusza się płynnie. 5. ECU i wtyczki Twoja obserwacja z wygiętymi pinami jest niezwykle ważna. To mógł być pierwotny powód usterki. Upewnij się, że po naprostowaniu pinów styk jest idealny. Czasem takie piny są już osłabione i nie zapewniają dobrego kontaktu. Sprawdź, czy nie ma śladów korozji lub wilgoci w gnieździe ECU. Warto byłoby sprawdzić ciągłość przewodów od wtyczki MAF do ECU (multimetrem), aby upewnić się, że któreś z przewodów nie zostało przerwane lub zwarte przy okazji uszkodzenia pinów. Podsumowanie i plan działania: Przepustnica (Najpodejrzaniejszy): Zdejmij ją, wyczyść ją dokładnie i wykonaj adaptację za pomocą odpowiedniego sprzętu (Op-Com dla Opla). To najtańszy i najczęstszy winowajca. Turbina: Ręcznie sprawdź ruch dźwigni wastegate'a. Powinien być bardzo lekki. Jeśli jest zablokowany lub wymaga siły, to problem leży po stronie regeneratora. Konieczny będzie demontaż i reklamacja. Układ podciśnienia: Po raz kolejny, bardzo dokładnie sprawdź wszystkie cienkie wężyki, szczególnie przy turbinie i przepustnicy. ECU: Jeśli powyższe nie pomoże, skup się na sprawdzeniu połączeń elektrycznych od MAF do ECU. Zacznij od przepustnicy. To na tym silniku absolutny numer jeden przy takich objawach. Powodzenia! Edytowane 2 Września przez ap1981   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/107884-astra-g-y17dt-isuzu-b%C5%82%C4%85d-przep%C5%82ywomierza/#findComment-824144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.