Adehade69 Opublikowano Piątek o 10:14 Udostępnij Opublikowano Piątek o 10:14 Auto po kolizji - Zafira B - sprowadzone Oryginalne Lampy - 13252470 (drugiej nie miałem - śmietnik) włożone z innej zafiry - 24451045 - włożone obie (druga lampa nr podobny/komplet) światła mijania świecą, kierunku, postojowe też Długie włączę i świecą kilka sekund i gasną nie ważne czy mam na AUTO czy normalnie - gasną jak przytrzymam manetkę do siebie to samo - gasną jak włączę manetką na stałe - gasną próbowałem w OP-COM zmieniać AHL na AFL i odwrotnie - nic wchodząc w AHL/AFL mogę tylko odczytać błędy, funkcja programming jest niedostępna błędy wyskakują i nie idzie ich skasować, jakby była wiązka to by wgl nie świeciły (tak mi się wydaje) żarówki wymienione, bezpieczniki sprawdzone jakieś pomysły co dalej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108095-d%C5%82ugie-%C5%9Bwi%C4%99c%C4%85-tylko-kilka-sekund-b%C5%82%C4%99dy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ap1981 Opublikowano Piątek o 17:40 Udostępnij Opublikowano Piątek o 17:40 Odpowiedż z Ai deeepseek Najprawdopodobniej winna jest wadliwa przekaźnik (relay) świateł drogowych (długich). Dlaczego? Ponieważ wszystkie inne światła (mijania, kierunkowskazy, postojowe) działają normalnie. Problem pojawia się tylko w momencie, kiedy próbujesz użyć świateł drogowych – zarówno w trybie "flash" (przyciągnięcie manetki), jak i włączeniu ich na stałe. Światła zapalają się na chwilę (co świadczy o tym, że żarówki i podstawowe obwody są OK), ale natychmiast gasną. To klasyczne zachowanie, gdy przekaźnik nie jest w stanie utrzymać obwodu zamkniętego. Najbardziej prawdopodobna przyczyna: Uszkodzona przekaźnik (relay) świateł drogowych Przekaźnik to małe, prostokątne lub kwadratowe urządzenie elektryczne, które działa jak zdalnie sterowany przełącznik. Steruje dużym prądem potrzebnym do żarówek za pomocą małego prądu z przełącznika na kierownicy. Gdy się zużyje lub uszkodzi, nie może utrzymać obwodu zamkniętego, powodując natychmiastowe wyłączenie świateł. Diagnoza i rozwiązanie krok po kroku: Znajdź blok przekaźników. Jego lokalizacja zależy od marki i modelu samochodu. Najczęstsze miejsca to: Przestrzeń pod deską rozdzielczą (po stronie kierowcy, często za osłoną lub w bocznej konsoli). Komora silnika - w szczelnej skrzynce razem z bezpiecznikami. Znajdź przekaźnik świateł drogowych. Najprostszą metodą jest: Sprawdzić schemat na odwrocie pokrywy skrzynki z bezpiecznikami. Znaleźć przekaźnik, który ma taki sam numer/czytać opis (często oznaczony jako "High Beam", "DRL", "Headlamp Main"). Jeśli masz instrukcję obsługi pojazdu, na pewno będzie tam mapa. Wymień przekaźnik na nowy. To najszybsza i najtańsza metoda. Uwaga: Przekaźniki często wyglądają identycznie, ale mają różne parametry. Zabierz stary przekaźnik do sklepu i kup dokładnie taki sam (zwróć uwagę na numer na obudowie, np. H1 to popularny typ dla świateł drogowych). Wymiana jest prosta: wyciągasz stary i wciskasz nowy. Nie da się tego zrobić źle, jeśli pasuje w gniazdo. Przetestuj. Po wymianie natychmiast sprawdź, czy światła długie działają poprawnie zarówno na stałe, jak i w trybie "migania". Inne, mniej prawdopodobne przyczyny (jeśli wymiana przekaźnika nie pomoże): Wadliwy przełącznik świateł na kierownicy: Jeśli sam przełącznik nie wysyła poprawnego sygnału do przekaźnika. Jest to jednak rzadsze niż awaria przekaźnika. Problem z modułem Body Control Module (BCM): W nowszych samochodach z systemami AUTO sterowanie światłami jest zarządzane przez komputer. Awaria jest rzadka i znacznie droższa w naprawie. Podsumowanie: Zacznij od wymiany przekaźnika świateł drogowych. To koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych i 2 minuty pracy. W 95% takich przypadków to rozwiązuje problem. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić to samodzielnie, każdy warsztat mechaniki pojazdowej bez problemu sobie z tym poradzi. Opisz mechanikowi dokładnie ten sam objaw: "światła długie włączają się na ułamek sekundy i gasną, zarówno na migacz, jak i na stałe". Od razu będzie wiedział, o co chodzi. New chat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108095-d%C5%82ugie-%C5%9Bwi%C4%99c%C4%85-tylko-kilka-sekund-b%C5%82%C4%99dy/#findComment-824448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adehade69 Opublikowano 16 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu W dniu 12.09.2025 o 19:40, ap1981 napisał: Odpowiedż z Ai deeepseek Najprawdopodobniej winna jest wadliwa przekaźnik (relay) świateł drogowych (długich). Dlaczego? Ponieważ wszystkie inne światła (mijania, kierunkowskazy, postojowe) działają normalnie. Problem pojawia się tylko w momencie, kiedy próbujesz użyć świateł drogowych – zarówno w trybie "flash" (przyciągnięcie manetki), jak i włączeniu ich na stałe. Światła zapalają się na chwilę (co świadczy o tym, że żarówki i podstawowe obwody są OK), ale natychmiast gasną. To klasyczne zachowanie, gdy przekaźnik nie jest w stanie utrzymać obwodu zamkniętego. Najbardziej prawdopodobna przyczyna: Uszkodzona przekaźnik (relay) świateł drogowych Przekaźnik to małe, prostokątne lub kwadratowe urządzenie elektryczne, które działa jak zdalnie sterowany przełącznik. Steruje dużym prądem potrzebnym do żarówek za pomocą małego prądu z przełącznika na kierownicy. Gdy się zużyje lub uszkodzi, nie może utrzymać obwodu zamkniętego, powodując natychmiastowe wyłączenie świateł. Diagnoza i rozwiązanie krok po kroku: Znajdź blok przekaźników. Jego lokalizacja zależy od marki i modelu samochodu. Najczęstsze miejsca to: Przestrzeń pod deską rozdzielczą (po stronie kierowcy, często za osłoną lub w bocznej konsoli). Komora silnika - w szczelnej skrzynce razem z bezpiecznikami. Znajdź przekaźnik świateł drogowych. Najprostszą metodą jest: Sprawdzić schemat na odwrocie pokrywy skrzynki z bezpiecznikami. Znaleźć przekaźnik, który ma taki sam numer/czytać opis (często oznaczony jako "High Beam", "DRL", "Headlamp Main"). Jeśli masz instrukcję obsługi pojazdu, na pewno będzie tam mapa. Wymień przekaźnik na nowy. To najszybsza i najtańsza metoda. Uwaga: Przekaźniki często wyglądają identycznie, ale mają różne parametry. Zabierz stary przekaźnik do sklepu i kup dokładnie taki sam (zwróć uwagę na numer na obudowie, np. H1 to popularny typ dla świateł drogowych). Wymiana jest prosta: wyciągasz stary i wciskasz nowy. Nie da się tego zrobić źle, jeśli pasuje w gniazdo. Przetestuj. Po wymianie natychmiast sprawdź, czy światła długie działają poprawnie zarówno na stałe, jak i w trybie "migania". Inne, mniej prawdopodobne przyczyny (jeśli wymiana przekaźnika nie pomoże): Wadliwy przełącznik świateł na kierownicy: Jeśli sam przełącznik nie wysyła poprawnego sygnału do przekaźnika. Jest to jednak rzadsze niż awaria przekaźnika. Problem z modułem Body Control Module (BCM): W nowszych samochodach z systemami AUTO sterowanie światłami jest zarządzane przez komputer. Awaria jest rzadka i znacznie droższa w naprawie. Podsumowanie: Zacznij od wymiany przekaźnika świateł drogowych. To koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych i 2 minuty pracy. W 95% takich przypadków to rozwiązuje problem. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić to samodzielnie, każdy warsztat mechaniki pojazdowej bez problemu sobie z tym poradzi. Opisz mechanikowi dokładnie ten sam objaw: "światła długie włączają się na ułamek sekundy i gasną, zarówno na migacz, jak i na stałe". Od razu będzie wiedział, o co chodzi. New chat Dzięki wielkie za odpowiedź! Jutro sprawdzę jeszcze przełącznik świateł i skrzynkę UEC ale raczej to nie da rady, gdzieś wyczytałem że tylko nowe programowanie wchodzi w grę co jest dziwne. Przekaźniki wszystkie podmienione i nic,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108095-d%C5%82ugie-%C5%9Bwi%C4%99c%C4%85-tylko-kilka-sekund-b%C5%82%C4%99dy/#findComment-824471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ap1981 Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Może też doładuj akumulator bo też może być że te światła długie pożerają tyle pradu że akumulator nie daje rady czy ten alternator. W tych Oplach czasami sa dziwne rzeczy u mnie w Merivie podjechałem na poczte dosłownie 800m i dobrze potem ruszam i nie ma wspomagania kierownicy potem czytam o co tu chodzi i tam są jakieś wymiany tego wspomagania jakieś kosztowne rzeczy i tam wpisałem to w AI i wsród różnych przyczyn wymieniło że może być słaby akumulator lub alternator. Potem dobra myślę spróbuje choć już myślałem że to jakaś usterka samej kierownicy i tam to już będą duże koszty,. Ale myśle dobra co mi szkodzi doładować ten akumulator i normalnie jak ręką odjął problem zniknął. Ale jak w tym przypadku auto po kolizji no to może być tez że coś tam się uszkodziło gdzieś może te kable jakoś nie łącza albo tylko lekko gdzieś tam w tym rozdzielaczu tych różnych kabli że tam jest wykruszone coś i to się rusza i raz to działa raz nie. Edytowane 14 godzin temu przez ap1981   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108095-d%C5%82ugie-%C5%9Bwi%C4%99c%C4%85-tylko-kilka-sekund-b%C5%82%C4%99dy/#findComment-824474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.