Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Auto po kolizji - Zafira B  - sprowadzone
Oryginalne Lampy - 13252470 (drugiej nie miałem - śmietnik) 
włożone z innej zafiry  - 24451045 - włożone obie (druga lampa nr podobny/komplet) 

światła mijania świecą, kierunku, postojowe też 
Długie włączę i świecą kilka sekund i gasną nie ważne czy mam na AUTO czy normalnie - gasną 
jak przytrzymam manetkę do siebie to samo - gasną
jak włączę manetką na stałe - gasną 

próbowałem w OP-COM 
zmieniać AHL na AFL i odwrotnie - nic
wchodząc w AHL/AFL mogę tylko odczytać błędy, funkcja programming jest niedostępna 

błędy wyskakują i nie idzie ich skasować, jakby była wiązka to by wgl nie świeciły (tak mi się wydaje) 

żarówki wymienione, bezpieczniki sprawdzone 


jakieś pomysły co dalej? 
 

Zdjęcie WhatsApp 2025-09-12 o 11.57.35_d4bb222b.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2025-09-12 o 11.57.36_23bf9ea0.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108095-d%C5%82ugie-%C5%9Bwi%C4%99c%C4%85-tylko-kilka-sekund-b%C5%82%C4%99dy/
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedż z Ai deeepseek 

Najprawdopodobniej winna jest wadliwa przekaźnik (relay) świateł drogowych (długich).

Dlaczego? Ponieważ wszystkie inne światła (mijania, kierunkowskazy, postojowe) działają normalnie. Problem pojawia się tylko w momencie, kiedy próbujesz użyć świateł drogowych – zarówno w trybie "flash" (przyciągnięcie manetki), jak i włączeniu ich na stałe. Światła zapalają się na chwilę (co świadczy o tym, że żarówki i podstawowe obwody są OK), ale natychmiast gasną. To klasyczne zachowanie, gdy przekaźnik nie jest w stanie utrzymać obwodu zamkniętego.

Najbardziej prawdopodobna przyczyna: Uszkodzona przekaźnik (relay) świateł drogowych

Przekaźnik to małe, prostokątne lub kwadratowe urządzenie elektryczne, które działa jak zdalnie sterowany przełącznik. Steruje dużym prądem potrzebnym do żarówek za pomocą małego prądu z przełącznika na kierownicy. Gdy się zużyje lub uszkodzi, nie może utrzymać obwodu zamkniętego, powodując natychmiastowe wyłączenie świateł.

Diagnoza i rozwiązanie krok po kroku:

  1. Znajdź blok przekaźników. Jego lokalizacja zależy od marki i modelu samochodu. Najczęstsze miejsca to:

    • Przestrzeń pod deską rozdzielczą (po stronie kierowcy, często za osłoną lub w bocznej konsoli).

    • Komora silnika - w szczelnej skrzynce razem z bezpiecznikami.

  2. Znajdź przekaźnik świateł drogowych. Najprostszą metodą jest:

    • Sprawdzić schemat na odwrocie pokrywy skrzynki z bezpiecznikami.

    • Znaleźć przekaźnik, który ma taki sam numer/czytać opis (często oznaczony jako "High Beam", "DRL", "Headlamp Main").

    • Jeśli masz instrukcję obsługi pojazdu, na pewno będzie tam mapa.

  3. Wymień przekaźnik na nowy. To najszybsza i najtańsza metoda.

    • Uwaga: Przekaźniki często wyglądają identycznie, ale mają różne parametry. Zabierz stary przekaźnik do sklepu i kup dokładnie taki sam (zwróć uwagę na numer na obudowie, np. H1 to popularny typ dla świateł drogowych).

    • Wymiana jest prosta: wyciągasz stary i wciskasz nowy. Nie da się tego zrobić źle, jeśli pasuje w gniazdo.

  4. Przetestuj. Po wymianie natychmiast sprawdź, czy światła długie działają poprawnie zarówno na stałe, jak i w trybie "migania".

Inne, mniej prawdopodobne przyczyny (jeśli wymiana przekaźnika nie pomoże):

  • Wadliwy przełącznik świateł na kierownicy: Jeśli sam przełącznik nie wysyła poprawnego sygnału do przekaźnika. Jest to jednak rzadsze niż awaria przekaźnika.

  • Problem z modułem Body Control Module (BCM): W nowszych samochodach z systemami AUTO sterowanie światłami jest zarządzane przez komputer. Awaria jest rzadka i znacznie droższa w naprawie.

Podsumowanie:

Zacznij od wymiany przekaźnika świateł drogowych. To koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych i 2 minuty pracy. W 95% takich przypadków to rozwiązuje problem.

Jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić to samodzielnie, każdy warsztat mechaniki pojazdowej bez problemu sobie z tym poradzi. Opisz mechanikowi dokładnie ten sam objaw: "światła długie włączają się na ułamek sekundy i gasną, zarówno na migacz, jak i na stałe". Od razu będzie wiedział, o co chodzi.

 
 
New chat
 

 

W dniu 12.09.2025 o 19:40, ap1981 napisał:

Odpowiedż z Ai deeepseek 

Najprawdopodobniej winna jest wadliwa przekaźnik (relay) świateł drogowych (długich).

Dlaczego? Ponieważ wszystkie inne światła (mijania, kierunkowskazy, postojowe) działają normalnie. Problem pojawia się tylko w momencie, kiedy próbujesz użyć świateł drogowych – zarówno w trybie "flash" (przyciągnięcie manetki), jak i włączeniu ich na stałe. Światła zapalają się na chwilę (co świadczy o tym, że żarówki i podstawowe obwody są OK), ale natychmiast gasną. To klasyczne zachowanie, gdy przekaźnik nie jest w stanie utrzymać obwodu zamkniętego.

Najbardziej prawdopodobna przyczyna: Uszkodzona przekaźnik (relay) świateł drogowych

Przekaźnik to małe, prostokątne lub kwadratowe urządzenie elektryczne, które działa jak zdalnie sterowany przełącznik. Steruje dużym prądem potrzebnym do żarówek za pomocą małego prądu z przełącznika na kierownicy. Gdy się zużyje lub uszkodzi, nie może utrzymać obwodu zamkniętego, powodując natychmiastowe wyłączenie świateł.

Diagnoza i rozwiązanie krok po kroku:

  1. Znajdź blok przekaźników. Jego lokalizacja zależy od marki i modelu samochodu. Najczęstsze miejsca to:

    • Przestrzeń pod deską rozdzielczą (po stronie kierowcy, często za osłoną lub w bocznej konsoli).

    • Komora silnika - w szczelnej skrzynce razem z bezpiecznikami.

  2. Znajdź przekaźnik świateł drogowych. Najprostszą metodą jest:

    • Sprawdzić schemat na odwrocie pokrywy skrzynki z bezpiecznikami.

    • Znaleźć przekaźnik, który ma taki sam numer/czytać opis (często oznaczony jako "High Beam", "DRL", "Headlamp Main").

    • Jeśli masz instrukcję obsługi pojazdu, na pewno będzie tam mapa.

  3. Wymień przekaźnik na nowy. To najszybsza i najtańsza metoda.

    • Uwaga: Przekaźniki często wyglądają identycznie, ale mają różne parametry. Zabierz stary przekaźnik do sklepu i kup dokładnie taki sam (zwróć uwagę na numer na obudowie, np. H1 to popularny typ dla świateł drogowych).

    • Wymiana jest prosta: wyciągasz stary i wciskasz nowy. Nie da się tego zrobić źle, jeśli pasuje w gniazdo.

  4. Przetestuj. Po wymianie natychmiast sprawdź, czy światła długie działają poprawnie zarówno na stałe, jak i w trybie "migania".

Inne, mniej prawdopodobne przyczyny (jeśli wymiana przekaźnika nie pomoże):

  • Wadliwy przełącznik świateł na kierownicy: Jeśli sam przełącznik nie wysyła poprawnego sygnału do przekaźnika. Jest to jednak rzadsze niż awaria przekaźnika.

  • Problem z modułem Body Control Module (BCM): W nowszych samochodach z systemami AUTO sterowanie światłami jest zarządzane przez komputer. Awaria jest rzadka i znacznie droższa w naprawie.

Podsumowanie:

Zacznij od wymiany przekaźnika świateł drogowych. To koszt kilkunastu-kilkudziesięciu złotych i 2 minuty pracy. W 95% takich przypadków to rozwiązuje problem.

Jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić to samodzielnie, każdy warsztat mechaniki pojazdowej bez problemu sobie z tym poradzi. Opisz mechanikowi dokładnie ten sam objaw: "światła długie włączają się na ułamek sekundy i gasną, zarówno na migacz, jak i na stałe". Od razu będzie wiedział, o co chodzi.

 
 
 
 
 
 
 
New chat
 

 

Dzięki wielkie za odpowiedź! 
Jutro sprawdzę jeszcze przełącznik świateł i skrzynkę UEC ale raczej to nie da rady, gdzieś wyczytałem że tylko nowe programowanie wchodzi w grę co jest dziwne. Przekaźniki wszystkie podmienione i nic, 

 

Może też doładuj akumulator bo też może być że te światła długie pożerają tyle pradu że akumulator nie daje rady czy ten alternator. W tych Oplach czasami sa dziwne rzeczy u mnie w Merivie podjechałem na poczte dosłownie 800m i dobrze potem ruszam i nie ma wspomagania kierownicy potem czytam o co tu chodzi i tam są jakieś wymiany tego wspomagania jakieś kosztowne rzeczy i tam wpisałem to w AI i wsród różnych przyczyn wymieniło że może być słaby akumulator lub alternator. Potem dobra myślę spróbuje choć już myślałem że to jakaś usterka samej kierownicy i tam to już będą duże koszty,. Ale myśle dobra co mi szkodzi doładować ten akumulator i normalnie jak ręką odjął problem zniknął. 

 

Ale jak w tym przypadku auto po kolizji no to może być tez że coś tam się uszkodziło gdzieś może te kable jakoś nie łącza albo tylko lekko gdzieś tam w tym rozdzielaczu tych różnych kabli że tam jest wykruszone coś i to się rusza i raz to działa raz nie.

Edytowane przez ap1981

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności