Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Ja mam podobny problem od pewnego czasu w mojej Asi 2,0 DI 16V, tylko ze nie ma reguly czy silnik zimny (choc na zimnym czesciej) czy rozgrzany to dlawienie na ok 1sek. nie tylko na 1 i 2 biegu ale na wyzszych tez mi sie zdarza i co mnie niepokoi ze coraz czesciej sie to robi. Kolega stwierdzil ze mozna zaczac od filtru paliwa wiec wymienilem (byl czarny od spodu do jego polowy mniej wiecej), ale nic to nie dalo. Dodatkowo od czasu do czasu zapali mi sie kontrolka 'Check' i czasem sama zgasnie podczas jazdy a czasem musze zgasic i odpalic jeszcze raz, ale z tym to wybieram sie w piatek na komputer i sie okaze. A moze jeszcze dodam ze moja jazda rano zaczyna sie tak: odpalam autko i wychodze na zewnatrz, w tym czasie spale sobie papieroska na spokojnie zeby sobie troche Asia pochodzila (ok. 5 min), wtedy dopiero siadam i jade trzymajac 1,5-2k obrotow max przez jakies 5km, pozniej juz normalnie, ale pierwsze to dlawienie ZAWSZE mam po przejechaniu jakichs 200-300m. Mam nadzieje ze to nic powaznego bo juz dosc wydatkow mialem... Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10840-astra-g-combi-problem-z-silnikiem-y20dth/page/2/#findComment-119457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam. Takie objawy zadławienia to zazwyczaj turbo dziura (ok 1800 obrotów) wówczas zaczyna turbina sprężać powietrze. Ale najczęstszym powodem szarpania jest zapchany kolektor dolotowy, zwłaszcza kanałów dolotowych . Doładowanie odczuwalne dopiero po 2000 obrotów. Błędy jakie występują to EGR i doładowania. Tu opisałem procedurę czyszczenia kolektora, przy okazji popatrzcie na fotki kolektora przed i po czyszczeniu kolektora http://forum.opel24.com/astra-20-dti-problem-z-odpaleniem-na-zimnym-vt39697,18.htm#340355 Jeżeli wywala błąd podczas jazdy należy sprawdzić układ podciśnieniowy: vakupompa, elektrozawory i plastikowe przewody. A najlepiej to zacząć od odczytania błędów na kompie to będzie wiadomo czego szukać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10840-astra-g-combi-problem-z-silnikiem-y20dth/page/2/#findComment-119412 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.