Skocz do zawartości

Vectra 1,6 16 V - Z16XE - dymi po wymianie uszczelniaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam !

Przed wymianą uszczelniaczy puszczała dymka przy każdorazowym odpalaniu po postoju powyżej 12 h jednorazowo a później już nic nie dymiła i nie pobierała oleju na trasie.

Obecnie po wymianie uszczelniaczy dymi ogromnie i pali olej w stosunku benzyna 1:1 lub większym. średnice uszczelniaczy były zmieniane 3 razy i za każdym razem był inny efekt pobierania oleju . Na początku pobierał ok. 0,5 l na 30 km później zalewało świece i pewnie podobnie pobierał olej ale wtedy nie trzymał obrotów . Obecnie trzyma obroty ale olej pozera w zastraszających ilościach. Problem dotyczy silnika 1,6 16 V Z16XE czy jest to możliwe że wcześniej nie brał na trasie a jeśli to znikome ilości gdyż nie były zauważalne po przejechaniu 600 km a teraz to bez 4 l oleju to nie przejedzie nawet 50 km w tych ilościach . Czy jest to możliwe że jak pierścienie nie brały i nie były ruszane nagle bierze po wymianie uszczelniaczy tak ogromne ilości oleju , poza tym silnik równo pracuje i gość u którego obecnie stoi samochód do naprawy to określił że szkoda takiego silnika i że wszystko równo pracuje .

Jest problem co mogło spowodować to dymienie po ściągnięciu uszczelniaczy .

Dokładnie było robione :

- wymienione wszystkie uszczelniacze

- planowana głowica

- wymienione uszczelki

- wymiana śrub dociskowych

Silnik zaczął głupiec po tej wymianie wcześniej tylko raz zadymił po 12 godz nie jeżdżenia a później było w jak najlepszym porządku, nie sądziłem że ta wymiana takie skutki przyniesie.

Proszę o pomoc lub o jakąś radę co to może być lub jeśli możliwe o kontakt na mail i jeśli możliwe o pozostawienie nr tel oddzwonię lub o opis co mogło to dymienie spowodować z góry bardzo dziękuję za odpowiedź .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11227-vectra-16-16-v-z16xe-dymi-po-wymianie-uszczelniaczy/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wymieniałem uszczelniacze zaworowe + uszczelki a resztę pozostawiłem .

Pierścieni nie ruszałem i czy to że ich nie zmieniłem jak wcześniej nie dymił to może być przyczyną tego że teraz pali tyle oleju co benzyny lub więcej .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11227-vectra-16-16-v-z16xe-dymi-po-wymianie-uszczelniaczy/#findComment-259890
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja w swojej asterce z silnikiem x18xe1 tez wyminielem uszczelniacze, pierscienie i wciaz bierze olje, zalalem go nawet mineralnym zeby dolewki byly tanie, u mnie ubywa oleju w tempie ok. 0,5l na 300 km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11227-vectra-16-16-v-z16xe-dymi-po-wymianie-uszczelniaczy/#findComment-259657
Udostępnij na innych stronach

Przy takich ilościach pobieranego oleju to już bym nie szukał problemu w uszczelniaczach, tylko w samej głowicy. Albo dupnie splanowana, albo nie taka uszczelka. Albo jakieś wżery lub ubytki na bloku silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11227-vectra-16-16-v-z16xe-dymi-po-wymianie-uszczelniaczy/#findComment-258857
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności