Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Poniewaz w paru miejscach pojawily sie ogniska korozji postanowilem je usunac przed zima. Najpierw wyskrobalem rdze, odtłuscilem, poszpachlowalem, przetarlem papierem, pozniej połozylem podkład (w sprayu) jeszcze raz przetarłem papierem wodnym, odtłusciłem i przystąpiłem do malowania. Lakier kupiłem dorobiony u lakiernika (puszka 400ml w sprayu) kolor opel 138, srebrny metalik i do tego bezbarwny akrylowy (tez spray na zdjeciu pucha). Robiłem wszystko zgodnie ze wskazówkami znalezionymi w sieci. Najpierw kilka warstw metalika tak co 15 minut, po godz kilka warstw bezbarwnego. Wyglądało wtedy super. Nie widać było żadnej róznicy w odcieniu, tylko nie błyszczało sie tak mocno jak oryginalny. Jak to wszystko wyschło to na następny dzień malowane miejsca przetarłem delikatnie papierem wodnym 2000. Lakier zaczął sie ładnie błyszczec ale tylko do momentu kiedy był polany wodą. Niestety pojawiła sie tez ledwo widoczna granica między oryginalnym a obecnie położonym. Po wyschnieciu wody przetarte miejsca były idealnie gładkie ale mocno matowe (to widac na zdjeciach) i o innym odcieniu niz oryginał. Myślałem ze tak ma być, odtłuściłem i przetarłem pastą polerską (woskowa lekkościerna). Lakier zaczął znowu ładnie błyszczeć. Było widać lekko inny odcień ale tylko pod pewnym kątem i byłem bardzo zadowolony. Niestety mineło pare dni, wczoraj ulewa i moj błotnik znowu zaczął wyglądac jak przed przetarciem pastą polerską (zdjecia).

Moje pytanie co zrobiłem źle??? Na zdrowy rozsądek cały efekt psuje przetarcie papierem po lakierowaniu bezbarwnym. Czyżbym przecierał warstwe bezbarwnego i matowił metalik??? Spróbowałem jeszcze inaczej - nie przecierałem papierem tylko od razu pastą polerską. Po tym zabiegu nie widziałem żadnej róznicy - tak jakbym tą pasta nie przecierał. Wrzucam zdjecia i proszę was o pomoc. jak nic nie wymyślimy to lakieruje jeszcze raz metalikiem, pozniej bezbarwny i polerska, z papierem daje sobie spokój.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem za szybko polozylkes bezbarwny lakier na to

 

ja jak robilem zaprawki u siebei to dopiero po 12 godzinach dalem bezbarwny na to co bylo robioone w kolorze jako baza

 

a scieranie "kantu" przejscia miedzy malowanym a nei malowanym tylko pasta (tempo troche ostra - ja trobilem automaxem) i wyszlo tak nawet nawet - trzeba sie przylozyc

za bym to na twoim miejscu zeszlifowal cale do golego

prysnal jeszcze raz kolorem i na to potem klarlack ale troche dluzej z tym poczekaj

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/#findComment-255666
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czytałem ze sa 2 szkoły kładzenia klaru. Jedni kładą od razu na mokry metalik a inni na nastepny dzien. Ja tak z godz odczekałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/#findComment-255664
Udostępnij na innych stronach

po malowaniu bezbarwnym juz nie szlifowalem tylko odczekjalem az przyschlo (ale tez nie az stwardnie na maksa)

i potem tylko pasta przepolerowalem krawedz ze nie bylo "skoku" czy przejscia jak zwal tak zwal

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/#findComment-255655
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No u mnie tez nie było i naprawdę ładnie to wyglądało. Nie błyszczało sie tylko tak mocno. I patrząc pod światło było widać ze powierzchnia nie jest idealnie gładka. Tylko dlaczego wszędzie piszą żeby bezbarwny papierem szlifowac??? Tak sie zastanawiam czy to wszystko nie z powodu tego bezbarwnego. To taki zwykły akryl jak na zdjęciu. Bardzo słabo leciał. Chociaz naprawde z 8 warst polozyłem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/#findComment-255652
Udostępnij na innych stronach

jak to salbo lecialo nei bylo to juz czasem stare

 

ja tez sie tak raz wjeb....

 

pomalowalem lusterko i potem jakas resztak starego klaru to walnalem

na drugi dzein bylko prawie OK ael polysk byl tylko pod pewnym katem

 

szlifowasnie calosci i malowanie na nowo

czemu pisaz o szlifowaniu kalru

 

to sie rebi zeby nei bylo widac roznicy w odcieniu a nie dla polysku

poprostu trzeba ten nowy lakier stepic i dopasowac do tego starego dookola

ja wole inaczej - ten stary doololola najpierw idealnie wypolerowac - wtedy tez tej roznicy nie widac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/#findComment-255650
Udostępnij na innych stronach

Ja z polerką to bym się tak nie śpieszył, osobiście jak lakierowałem cały wóz to robiłem to po 2 tygodniach i używałem przede wszystkim papieru ściernego 2500, 3000 na klocku, a potem pasty polerskiej farekla G3, polerowałem maszynką i ręcznie w niektórych miejscach. Jak masz różnice w błysku to polataj z polerką dalej niż tylko lakierowany element, no i przy nakładaniu kolejnych warstw pamiętaj o benzynce ekstrakcyjnej bo jak nie, to ci się fajnie połuszczy po pewnym czasie.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11714-pytania-do-lakiernika-zdj%C4%99cia-nieudanego-malowania/#findComment-255482
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności