Gość Anonymous Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam serdechowato! Mam takie zagadnienie, ale to na koniec - najpierw rozjaśnię temat... Wymieniłem dzisiaj końcówkę drążka kierownicy w prawym kole. Miała już spore luzy no i oczywiście dawała o sobie znać (akustycznie), szczególnie mocno jak jeździłem w lewo po nierównościach, natomiast zupełna cisza była gdy jeździłem w prawo (testy na placu). Dobrze było słychać też łomot - w sumie łomocik (wpadanie czegoś w krótki rezonans na przemian z pojedynczymi puknięciami) podczas jazdy na płytach betonowych ( dźwięk masakryczny ) Po wymianie jest super... ALE ....http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif TYLKO jak jeżdżę w prawo i w lewo oraz do tyłu. Gdy jadę do przodu jest okropnie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Dźwięk łomotu jakby się wzmocnił ( stał się głośniejszy i bardziej twardy - nie jest to raczej typowo metaliczny dźwięk). Wydaje mi się, że dochodzi teraz z centrum na wysokości przekładni - miejsce łączenia drążków kierowniczych. Sprawdzałem luz właśnie w tym miejscu (przy wyprostowanych kołach) i myślę, że tragedii nie ma (delikatny luz jak bardzo mocno ruszam) No i to moje zagadnienie do rozwikłania - czemu jak jadę do przodu łomot jest, a jak jadę do tyłu (na luzie bądź na biegu, szybko lub wolno) jest absolutna cisza DODATKOWE INFO: Mogę dodać jeszcze tylko, że moje odboje są trochę sparciałe i deczko odstają, no i jak skręcam w lewo na nierównościach jest mały zgrzyt i puknięcie czasami. Sprężyny są ok - amorki też raczej nie są tragiczne. Test na trzepakach został zaliczony! Przebieg mojej astry 173 000 km z tego 150 nabite w Dojczach. [[ Te informacje w razie gdyby ktoś potrzebował ]] z góry dzięki za zainteresowanie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 mogę tylko spróbować strzelić w drążek stabilizatora,może trafnie,zobacz to jak jeszcze nie sprawdzałeś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-255368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpenio31 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Spróbuj wymienić łączniki stabilizatora to nie jest duży koszt bo jakieś 40 zł za sztukę. A co do wymiany końcówek drążka kierowniczego to sie wymienia parami a później ustawianie zbieżności   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-255288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Łączniki mam dobre... A końcówki lewej nie wymieniałem, bo jest całkiem dobra. Jeżeli chodzi o zbieżność to wszystko dokładnie wymierzyłem. Samochód jedzie prościutko, tylko jedna rzecz mnie zastanawia - kierownica jest lekko na ukos a wcześniej była poziomo podczas jazdy na prostej trasie... słyszałem jednak od znajomego, że niby to nie ma żadnego znaczenia i że mogę tak jeździć ...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-254884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 z teogco ja wiem to zbierznosc ustawia sie pod keirowniac czyli ona ma byc prosto i wedlug neij ustawioen kola a nie odwrotnie ja bym to jeszze raz sprawdzili ustawil tak jak ma byc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-254813 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 a drazki zmieniales ?? u mnie wyszlo i to do wymiany a nie same koncowki drazka co do ustawienia kiery to wyzej masz napisane przez Arka jak to ma byc zrobione   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-254805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Mam takie pytanie - czy ośka napędowa może też pukać? Zauważyłem dzisiaj, że jest luz na prawej ośce napędowej jak ruszam w stronę od skrzyni do koła (luz na oko ma jakieś 3 mm) ,wyraźnie słychać metaliczne uderzenie [nie wiem niestety jaki jest dozwolony luz ]. Poprosiłem drugą osobę, żeby poruszała ośką, natomiast ja siedziałem w kabinie i nasłuchiwałem - odgłos można powiedzieć był ten sam. Zauważyłem jeszcze, gdy jadę samochodem powoli , ledwie się tocząc i najeżdżam na zupełnie małe nierówności (np. na skrzyżowaniu odciski po kołach w asfalcie) hałas i częstotliwość stukania jest podobna (nawet większy(a) ) jakbym jechał po większych wybojach np. po nierównych płytach betonowych. Jakie może być prawdopodobieństwo, że to właśnie ta ośka mi "...puka, i stuka to: Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to..." ? Pamiętajcie o tym, że jak jadę do tyłu to kompletnie nic nie stuka!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-254652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 szczerze ja zmienilem calosc z oskami wiec Ci nie pomoge w tej kwestii   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-254647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 kurde nikt naprawdę z was nie wie co mogłoby jeszcze napierdzielać To ja wam powiem wtedy - byłem u mechanika no i znalazł przyczynę, którą był sworzeń wahacza w lewym kole. Po wymianie - mercedesik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-253965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Po prost wyszliśmy z założenia, że skoro sprawdzałeś końcówki to sworznie również Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11731-po-wymianie-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kier-jeszcze-gorzej-t%C5%82ucze/#findComment-253865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.