Gość loozack Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Zakładam nowy wątek żeby nie brudzić w innym gdzie omawiane były podobne objawy, ale jestem prawie pewien że inne rozwiązanie. Problem tkwi w drzwiach kierowcy. Kiedy zamykam auto z pilota to nie zawsze chce się zamknąć za pierwszym razem. Rygielek u kierowcy zostaje w górze a pozostałe drzwi się zamykają i otwierają za sekundę. czasem zaskoczy za 2-gim razem a czasem za 10-tym. Kiedy nie chce zaskoczyć i próbuję zamknąć auto kluczykiem napotykam spory opór i nie daję rady na tyle mocno przekręcić kluczem żeby zamknąć drzwi. Wyciągałem zamek czyściłem co się dało smarowałem co się dało jednak problem nie znikł. W drzwiach kierowcy jest fabryczny siłownik z Vectry natomiast zmieniony jest sterownik na uniwersalny (fabryczny się spalił). Co prawda nic z elektroniki nie podejrzewam, bo wtedy nie było by oporu przy przekręcaniu kluczyka (przynajmniej tak mi się wydaje). Podpowiedzcie mi co z tym zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sly__ Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 U mnie dzieje się coś podobnego...Centralny nieraz działa normalnie a czasem dostaje mega wariacji- blokuje mi cały samochód. Mam możliwość otwarcia kluczykiem drzwi kierowcy i klapy bagażnika i kończy się to tym że wchodzę przez bagażnik, bo przy drzwiach kierowcy szybciej kluczyk się złamie niż otworzy te drzwi, mało tego to ze środka nie mogę podnieść tego zatrzasku do góry od zamka.Wkładam wtedy kluczyk, przekręcam na zapłon, trzymam chwilę zamykanie na pilocie aż odrygluje drzwi i na chwile mam spokój...Ale to nie na długo działa i za jakiś czas się powtarza.Już się zastanawiam czy przypadkiem to nie wina trzymania pilota z komórką razem w kieszeni, bo jak miałem wyłączoną to było stale normalnie i nie wiem czy to przypadek czy się jednak zakłócają mimo różnych przecież częstotliwości...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-254695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loozack Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Mój problem rozwiązany. Niestety musiałem wymienić siłownik w drzwiach kierowcy. Sly__, Nie wiem czy w VB jest tak samo jak w VA ale u mnie (sedan) były jeszcze przetarte kable w bagażniku. Połączyłem je od nowa i zaizolowałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-252129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sly__ Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 U mnie z kolei sie okazało jak rozebrałem drzwi że faktycznie mikrostyki nawalały i jeden z nich był fabrycznie źle przylutowany tzn. nózka mikrostyku była luźna a cyna wokoło oblana ale nie na nóżce tam gdzie trzeba. Silniczek centralnego w jakiś sposób zapierał o ten mikrostyk i blokował czasem, a czasem przeskoczył. Wogóle tak przy okazji to można używać też mikrostyków WLK4mini tylko trzeba wypiąć z góry z nich prowadniczkę metalową, a tak to to samo. Teraz już mi nie blokuje auta z kluczyka ale centralka u mnie akurat nawaliła faktycznie i jest do zmiany bez dwóch zdań- po prostu dwie rzeczy na raz u mnie były. Skoro sprawa rozwiązana, można by zamknąć ten post.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-252128 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loozack Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Nie zamykajmy... może jeszcze kiedyś ktoś w tym temacie napisze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-252123 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Witam Mam ten sam problem tzn blokuje mi się rygielek w drzwiach od strony kierowcy. Kluczyka nieraz nie można przekręcić a jak się uda to idzie tak ciężko, że omal kluczyka nie połamie. Ręcznie jak chcę go wsunąć albo wysunąć to również ciężko chodzi. Wczoraj zdjąłem tapicerke z drzwi i w sumie nic nie wymyśliłem. Blokowało nadal ale jak parę razy poruszałem to wszystko wróciło do normy i chodziło lekko. Jak poskładałem wszystko i założyłem już tapicerkę to problem powrócił na nowo. Widziałem że rozmowa tutaj była o jakimś siłowniczku. To jest to ustrojstwo do którego schodzi drut od rygielka (takie coś plastykowe na dole drzwi). Wyglądało mi na to jakby tam coś blokowało ale nie wiedziałem jak wyciągnąć i zostawiłem. Mam pytanie co może być przyczyną takiego zachowania i jak działa ten siłowniczek bo nie znam się jeszcze na samochodach zbyt dobrze i dla mnie wszystkie siłowniki do tej pory działały na olej . I co to jest ten mikrostyk i gdzie go szukać? Pomocy bo przez to mogę pewnie spalić silniczek blokuje zamek i wtedy już wogóle go nie zamknę. Jeżeli to ten siłowniczek to ile to może kosztować i prosiłbym o jakiś link np. allegro żeby zobaczyć jak to wygląda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-240742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sly__ Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Masz ten sam problem co był u mnie... najpierw jednak proponuję sprawdzić kostkę przy drzwiach, czy nie masz przełamanego jakiegoś kabelka po prostu. Jeśli nie to wtedy dopiero można ściągać tapicerkę i sprawdzać czy wszystko jest ok na kostkach wchodzących do samego zamka centralnego. Jeśli jest ok to problem faktycznie może tkwić w sławnych mikrostykach... Trzeba wyciągać wszystko praktycznie ze środka, łącznie z prowadnicą od szyby, bo inaczej ciężko ci będzie wyciągnąć sam zamek, oprócz tego trzeba mieć też chyba kluczyk gwiazdke bo na taki jest przykręcony central. Mikrostyki są wewnątrz samego zamka pod plastikową osłoną, przy zamku kierowcy są to 3 sztuki, z czego trzeci ma długie wyprowadzenie a dwa są przy silniczku. Silniczek wewnątrz zamka porusza prowadniczką która załącza dwa mikrostyki i te mikrostyki są po prostu zużyte i nie przekazują prądu lub zapierają o tą prowadnicę i blokują całe działanie centrala, co zapewne dzieje sie u ciebie (tłumaczy to problem z siłowaniem się przy ręcznym otwieraniu drzwi- miałem to samo). Mikrostyki trzeba wylutować, odessać pozostałości cyny i wlutować nowe i wszystko złożyć do kupy spowrotem. Problem może być jedynie przy otwieraniu obudowy centrala- jest tam nit którego najlepiej jest wokoło wytopić plastik delikatnie lutownicą a później uszczelnić przy składaniu. Masz tu link i wszystko będzie jasne: http://www.robson.blokowe.pl/porada-c.z/porada.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-240693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Wielkie dzięki kolego za odpowiedź i linka. Czyli coś w środku zapiera o te mikroprzełączniki i blokuje. Problem dotyczy tylko lewych drzwi od strony kierowcy. Nie wiem kolego czy mnie dobrze zrozumiałeś, ale drzwi z klamki otwierają się lekko tylko ciężko chodzi ten rygielek co się nim blokuje otwarcie drzwi. Jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz jeśli przyczyna leży w zamku to dlaczego nie można przekręcić kluczyka, albo jeżeli się uda to przekręca się on ciężko. o nie jest chyba powiązane mechaniczne, chociaż się nie przyglądałem dokładnie. [ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 17:50 ] I jeszcze jedno, ja nie mam otwierania z pilota tylko z kluczyka a opis w linku mówi o niemożności otwarcia auta z pilota. Opisany zamek jest z vectry a ja mam astrę. Czy te zamki są takie same? [ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 18:00 ] A ten silniczek o którym mowa w linku to jest siłownik centralki. Do czego jest przyczepiony rygielek od blokady, do zamka czy do siłownika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-240616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loozack Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 marcin84, Uzupełnij profil o auto to będzie łatwiej Ci pomóc. To jest to ustrojstwo do którego schodzi drut od rygielka (takie coś plastykowe na dole drzwi). Wyglądało mi na to jakby tam coś blokowało ale nie wiedziałem jak wyciągnąć i zostawiłem.Pisałem poradę jak wyciągnąć cały zamek w VA. Tutaj masz link: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=20719 myślę że w Astrze F będzie podobnie (tylko nie wiem jaką tą astrę masz).Jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz jeśli przyczyna leży w zamku to dlaczego nie można przekręcić kluczyka, albo jeżeli się uda to przekręca się on ciężko. o nie jest chyba powiązane mechaniczne, chociaż się nie przyglądałem dokładnie.Miałem dokładnie takie same objawy i okazało się że to siłownik. Pomogła wymiana.Do czego jest przyczepiony rygielek od blokady, do zamka czy do siłownika?Rygielek jest przyczepiony do drutu a drugi jego koniec do zamka. Siłownik steruje zamkiem a przy okazji rygielkiem (tak w uproszczeniu).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-240517 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Dzięki za porady. Teraz muszę kupić te mikroprzełączniki i w weekend zabrać się za remont. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11788-centralny-zamek-va/#findComment-240507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.