Skocz do zawartości

Astra G 17 ytd isuzu 2000r Kontrolka elektronicznego układu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam od jakiegoś czasu pojawia sie owa kontrolka przy ok 120-130 kmh ,wcześniej na sekundę silnik się przydusi ,a dziś ostro zakopcił normalnie jak poczciwy Ikarus ,autko w czasie gdy się pali ta kontrolka normalnie jedzie silnik ma normalną moc , a po 5-10 min lampka gasnie,wcześniej miałem padniętą przepływke i myslałem że to od niej coś się dusi ale wymieniłem na nową i astra nie do poznania, a ta kontrolka dalej się pojawia i to przyduszenie czy ktoś wie co wyswietla na wyswietlaczu po przytrzymaniu tych dwóch guzików bo u mnie jest 00K0114B ,pierwsze dwie cyfry to altualna prędkość a reszta to nie wiem .

Czy w tym silniku można szczytać błędy 1,7 dti isuzu 75ps ,cz tylko komp zostaje :D

Autko pali na dotyk nie bierze oleju 120 tys przebiegu ,troche mnie to martwi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12157-astra-g-17-ytd-isuzu-2000r-kontrolka-elektronicznego-uk%C5%82adu/
Udostępnij na innych stronach

120 tys przebiegu

:DD

 

A co do tej kontrolki i dymienia przy duzych prędkościach to prosta piłka, najprawdopodobniej jest to zasyfiony intercooler, zobacz czy nie jest zaolejony na wejsciu i wyjsciu. Żeby go wyjąc chyba trzeba bedzie zdjąć zderzak ale ogólnie to i tak groszowe sprawy.

 

Jak nie masz innych objawów czyli: nie dymi Ci caly czas (to nie wtryski), nie ma problemów z zapalaniem ciepłego silnika ( to nie sterownik) nie muli ( to nie przepływka), nie pracuje Ci głośniej po szybkiej jeździe(to nie czujnik położenia wału chociaż są jeszcze inne objawy) itd.

 

W 2.0dt jak check zapalał sie przy tych predkościach to były elektrozawory ale tu nie ma tego problemu wiec masz szczescie bo to błaha sprawa. :D

 

Pozdro (edit 5, jak sobie cos jeszcze przypomnę to dopiszę :| )

 

Gość Anonymous

Gdzieś czytałem że można go wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i potem przepłukać Wodą, muszę zobaczyć, kilka mieś temu jak zaglądałem do tych przewodów gumowych to było sucho, problem ten pojawia się tylko powyżej 120 kmh do tej predkosci nic się nie dzieje

a czy ktoś się oriętuje co do wyswietlania tych cyfr po przytrzymaniu dwóch guzików na tid

00K0114B .

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :D

 

Gdzieś czytałem że można go wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i potem przepłukać Wodą, muszę zobaczyć, kilka mieś temu jak zaglądałem do tych przewodów gumowych to było sucho, problem ten pojawia się tylko powyżej 120 kmh do tej predkosci nic się nie dzieje

a czy ktoś się oriętuje co do wyswietlania tych cyfr po przytrzymaniu dwóch guzików na tid

00K0114B .

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :D

Tu masz post z identycznymi objawami jak u Ciebie:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=8639

 

Tylko, że to jest 2.0 ale może poszukaj w tym temacie wypowiedzi osób z silnikiem 1.7

 

A co do wyświetlania tych cyfr to wciskając 2 przysiski wchodzisz w ukryty tryb TID'a(czyli tego wyswietlacza) i wyswietlane są błędy TID'a ale NIE SILNIKA(Pamiętaj o tym).

Tu masz wyjaśnienie tych cyfr: http://www.corsaclub.pl/tid/tid.pdf w punkcie 1d)

 

ps. ten kod 00K0114B to chyba wersja oprogramowania http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=11932&highlight=kody+tid

 

 

Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Witam wszystkich

Przepraszam ze podepne sie pod temat ale mam identyczne objawy w moim aucie i z identycznym silnikiem.Dzisiaj bylem podlaczyc pod kompa i wykazalo takie 3 kody usterek:

 

P0335

-? Brak sygnału obr/min z silnika

-? Nieprawidłowy sygnał obr/min

 

P0380

-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego

-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego

-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

 

P1125

-? Za wysokie napiecie obwodu elektrozaworu cisnienia ladowania

-? Za niskie napiecie obwodu elektrozaworu cisnienia ladowania

-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

Zostaly one skasowane i po wyjezdzie od mechanika bylo ok ale dojechalem do domu ok 10 min zostawilem autko i po ok godzince wyszedlem znow i odpalilem auto no i coz mnie spotkalo....kontrolka :) Tylko nie wiem czy powinienem wymienic swiece zarowe ale to zalatwi jedynie jeden problem lecz nie wiem co z pozostalymi kodami i czy moze jest to wina alternatora skoro bledy wykazuja za niskie lub za wysokie napiecie.Z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje.

 

Witam wszystkich

Przepraszam ze podepne sie pod temat ale mam identyczne objawy w moim aucie i z identycznym silnikiem.Dzisiaj bylem podlaczyc pod kompa i wykazalo takie 3 kody usterek:

 

P0335

-? Brak sygnału obr/min z silnika

-? Nieprawidłowy sygnał obr/min

 

P0380

-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego

-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego

-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

 

P1125

-? Za wysokie napiecie obwodu elektrozaworu cisnienia ladowania

-? Za niskie napiecie obwodu elektrozaworu cisnienia ladowania

-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

Zostaly one skasowane i po wyjezdzie od mechanika bylo ok ale dojechalem do domu ok 10 min zostawilem autko i po ok godzince wyszedlem znow i odpalilem auto no i coz mnie spotkalo....kontrolka :) Tylko nie wiem czy powinienem wymienic swiece zarowe ale to zalatwi jedynie jeden problem lecz nie wiem co z pozostalymi kodami i czy moze jest to wina alternatora skoro bledy wykazuja za niskie lub za wysokie napiecie.Z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje.

P0335 - to jest bład czujnika położenia walu korbowego (to bardzo typowe dla tego silnika, czujnik ten jest z tylu gdzieś pod filtrem oleju)

P0380 - to oczywiście świece co można łatwo sprawdzić i wymienić wadliwe.

P1125 - to zawór ciśnienia doładowania, zakładając, że elektrozawory sie tu nie psują to może być jakiś dziurawy węzyk przy którym z elektrozaworów.

 

Ps. gdyby to był alternator to wskazówki by ci świrowały (czytaj drgały), sprawdź jeszcze czy Ci sie nie grzeje plusowa klema akumulatora.

 

pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Wiec jesli wymienie czujnik polozenia walu korbowego to powinien zniknac ten problem?Co do swiec to znalazlem jak sprawdzac czy sa ok poniewaz to moj pierwszy diesel ale to pominmy.Tylko jeszcze jedno pytanko: gdzie szukac elektrozaworow i wspomnianego wezyka lub wezykow poniewaz dopiero poznaje ten silnk.

Pozdrawiam

 

Wiec jesli wymienie czujnik polozenia walu korbowego to powinien zniknac ten problem?Co do swiec to znalazlem jak sprawdzac czy sa ok poniewaz to moj pierwszy diesel ale to pominmy.Tylko jeszcze jedno pytanko: gdzie szukac elektrozaworow i wspomnianego wezyka lub wezykow poniewaz dopiero poznaje ten silnk.

Pozdrawiam

Tu masz link gdzie znajdują się elektrozawory w silniku 2.0: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=8639 i jak je sprawdzać, ale raczej są dobre w tym silniku.

 

W 1.7 chyba są 3, ja wiem gdzie są 2.

Dołączona grafika

 

Pierwszy jest idąc tą metalową rurą od erg (oznaczoną Zieloną strzałką) dochodzisz to takiego grzybka i od niego odchodzi cienki węzyk do elektrozaworu który jest obok (poniżej czerwonej strzałki). Drugi jest poniżej tego pierwszego widać od spodu silnika.

Pamiętaj że wszystkie elektrozawory są połączone ze sobą dlatego pewnie znajdziesz też ten trzeci.

 

A co do wymiany to pamietaj że czujnik połozenia walu to co najmniej 200zł a u ciebie są jeszcze inne kody błedów, co będzie jak sie okaże jak to np. moduł sterowania. Niby ten czujnik to typowa usterka w tym modelu ale to mechanik powinien wiedzieć co łączy te błędy.

 

Przeszukaj to forum wpisując wszystkie Swoje objawy, następnie sprawdź drobiazgi czyli te węzyki, intercooler i np styki od tego czujnika położenia wału. A później do dobrego mechanika jak to nic nie da.

 

Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Dzieki bardzo za wskazowki napewno skorzystam i juz znalazlem w/w zawor jeszcze do drugiego i trzeciego nie doszedlem bo pada i bede musial odlozyc to na pozniej.A tak na marginesie czy moga te bledy wyskakiwac po myciu silnika?Moze jakies styki byly zalane (dodam ze przed myciem nie mialem tego auta jeszcze) niektore styki juz wyczyscilem i wysuszylem bo byl plyn w srodku ktorym myto silnik.Ale skoro sa to objawy takie same jak u innych uzytkownikow to chyba bardzo to nie przeszkadza ze byl myty.

 

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności