Skocz do zawartości

Astra G 2.0 Y20DTH - problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem z silnikiem Y20DTH. Otóż zdarzały mu sie już wczesniej kaprysy polegające na spadku mocy ale trwały one krótko i zdarzały sie sporadycznie. Spadek mocy był wyraźny ale mogłem kontynuować jazdę. Zapalała się wówczas kontrolka z kluczykiem. Odczytałem kody błędów i za namową wymieniłem jeden z zaworków ale moim zdaniem nic to nie zmieniło. Teraz wystąpił jednak problem o wiele poważniejszy. Zazwyczaj gdy silnik jest ciepły udaje mi sie go uruchomić jednak spadek mocy jest drastyczny. Zapalaja się dwie żółte kontrolki (silnik i elektronika). Przy wciskaniu pedału przyspiesznika, po przekroczeniu pewnego położenia silnik zaczyna się dławić i pracuje dość głośno. W tym stanie nie działa obrotomierz oraz na wyświetlaczu nie pojawia sie chwilowe zużycie paliwa. Nie działa także klima. Astra ma przejechane 160 tyś. km i do tej pory oprócz filtrów i oleju (oraz zaworka) nic nie wymieniałem. Czy ma ktoś z Was jakieś sugestie co do przyczyn problemów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem własnie takie objawy przy przebiegu 167 tys i u mnie była to pompa wtryskowa wydatek rzędu 3700. Takze masz szanse tez na pompe (współczuje), ale sprawdź tez inne rzeczy mnie kosztowne jak filtr paliwa itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/#findComment-249610
Udostępnij na innych stronach

nie chce straszyc ale mam bardzo podobne objawy...kontrolka, klima nie dziala. padnieta pompa wtryskowa..zaluje tylko ze nie przelecialem przed zakupem calego internetu w poszukiwaniu informacji na temat dieselowskich silnikow opla bo wlasnie te 2litrowe padaja najczesciej (pompa)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/#findComment-249566
Udostępnij na innych stronach

Własnie wróciłem z "komputera". Wynik testu- brak odczytu prędkosci obrotowej- usterka statyczna. Wnioskuję, że uszkodzony jest czyjnik obrotów. I tu nowa prośba. Gdzie go szukać i czy uda mi się go samemu wymienić?

 

[ Dodano: Sob Sie 16, 2008 21:33 ]

Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i wszystko jest OK. Nie było to trudne ale z uwagi na ograniczoną ilość miejsca wokół silnika należy wykazać się sprawnością manualną. Potrzebne narzędzia: klucze E8 i E16 oraz nożyczki do przecięcia opasek samozaciskowych

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/#findComment-249521
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności