Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam. Mam następujący problem z silnikiem Y20DTH. Otóż zdarzały mu sie już wczesniej kaprysy polegające na spadku mocy ale trwały one krótko i zdarzały sie sporadycznie. Spadek mocy był wyraźny ale mogłem kontynuować jazdę. Zapalała się wówczas kontrolka z kluczykiem. Odczytałem kody błędów i za namową wymieniłem jeden z zaworków ale moim zdaniem nic to nie zmieniło. Teraz wystąpił jednak problem o wiele poważniejszy. Zazwyczaj gdy silnik jest ciepły udaje mi sie go uruchomić jednak spadek mocy jest drastyczny. Zapalaja się dwie żółte kontrolki (silnik i elektronika). Przy wciskaniu pedału przyspiesznika, po przekroczeniu pewnego położenia silnik zaczyna się dławić i pracuje dość głośno. W tym stanie nie działa obrotomierz oraz na wyświetlaczu nie pojawia sie chwilowe zużycie paliwa. Nie działa także klima. Astra ma przejechane 160 tyś. km i do tej pory oprócz filtrów i oleju (oraz zaworka) nic nie wymieniałem. Czy ma ktoś z Was jakieś sugestie co do przyczyn problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Ja też miałem własnie takie objawy przy przebiegu 167 tys i u mnie była to pompa wtryskowa wydatek rzędu 3700. Takze masz szanse tez na pompe (współczuje), ale sprawdź tez inne rzeczy mnie kosztowne jak filtr paliwa itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/#findComment-249610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 nie chce straszyc ale mam bardzo podobne objawy...kontrolka, klima nie dziala. padnieta pompa wtryskowa..zaluje tylko ze nie przelecialem przed zakupem calego internetu w poszukiwaniu informacji na temat dieselowskich silnikow opla bo wlasnie te 2litrowe padaja najczesciej (pompa)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/#findComment-249566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Własnie wróciłem z "komputera". Wynik testu- brak odczytu prędkosci obrotowej- usterka statyczna. Wnioskuję, że uszkodzony jest czyjnik obrotów. I tu nowa prośba. Gdzie go szukać i czy uda mi się go samemu wymienić? [ Dodano: Sob Sie 16, 2008 21:33 ] Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i wszystko jest OK. Nie było to trudne ale z uwagi na ograniczoną ilość miejsca wokół silnika należy wykazać się sprawnością manualną. Potrzebne narzędzia: klucze E8 i E16 oraz nożyczki do przecięcia opasek samozaciskowych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12431-astra-g-20-y20dth-problem-z-silnikiem/#findComment-249521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.