Skocz do zawartości

półsyntetyk po mineralnym


Czy można zalać półsyntetyk po mineralnym ?  

25 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy mo?na zala? pó?syntetyk po mineralnym ?

    • TAK
      2
    • NIE
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawości jaki masz przebieg tego silnika?

Sam chciałbym wiedzieć :D

 

Kupiłem w marcu tego roku z licznikowym przebiegiem 140 tys., sprowadzona z Niemiec. Oczywiście w cuda nie wierzę, tym bardziej że nie było książki serwisowej.

Lekko wytarty mieszek i kierownica z gumkami sugerują przebieg w ok. 200 tys. km

Poza tym auto zadbane, prezentujące się najlepiej na tle innych oglądanych przeze mnie samochodów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12569-p%C3%B3%C5%82syntetyk-po-mineralnym/page/2/#findComment-248500
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja miałem zalany mineralnym w oplu i zmieniłem na Lotos syntetyczny jak miałem przebieg ok 100 tyś (teraz ok 200) silnik benzyna, początkowa musiałem dolać kilka razy co mnie bardzo zaniepokoiło gdyż poprzednia astra miała przebieg 350 tyś i nie brała prawie nic. Teraz mi się uspokoiło i dolewam 1 litr na ok 20 - 25 tyś km, co prawda zauważyłem że mam wycieki z uszczelniaczy na wale i tam troche kapie. We wszystkich moich pojazdach używałem syntetyka 5W/ ... różnych firm specjalnie nie zauważyłem żeby któreś auto zwłaszcza te które używały syntetyków z górnej półki lepiej i dłużej pracowały. Dlatego dzisiaj używam ww oleju nie przeginając z ceną. Wolę nawet częściej wymienić niż używać super oleju i długo jeździć na brudach. Pewnie przy takiej zamianie jeśli będzie różnica w gęstości odczuje się początkowo większe zużycie oleju później to się unormuje, zależy to od stanu technicznego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12569-p%C3%B3%C5%82syntetyk-po-mineralnym/page/2/#findComment-248403
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

gringoo_zg - w zasadzie nie ma wyboru - musi przejść na półsyntetyk bo silnik tego nie wytrzyma.

 

Jakby ktoś zalał silnik Mixolem i pytał czy może teraz przejść na pól syntetyk (gringoo_zg bez obrazy ;) ) to też byście pisali, że absolutnie nie :lol:

 

Producent nie zaleca mineralnych olejów do tych silników i koniec!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12569-p%C3%B3%C5%82syntetyk-po-mineralnym/page/2/#findComment-248066
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale moja po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów nie spaliła nic oleju. na bagnecie jest tyle co po wymianie, mój mechanik nie zalecał wlania syntetyku(nie wiadomo co lano poprzednio) samochód z 1995 roku kupiony w niemcach na początku tego roku. Przebieg 145 tyś.(12 tyś rocznie, troszkę mało jak na diesla, ale stan stwierdzam że jest idealny) Znajomy kupił audi 2000 rok z przebiegiem przeszło 300000 km i też jest zadowolony, więc może to nie zależy tylko od przebiegu ale od dbania o auto.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12569-p%C3%B3%C5%82syntetyk-po-mineralnym/page/2/#findComment-248031
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

j.w - jeżdżąc na mineralnym zakatujesz silnik.

 

Przechodząc na półsyntetyk nic się nie powinno stać - czym szybciej przejdziesz tym lepiej dla silnika.

u mnie podobna sytuacja mechanik powiedział że bezpieczniej na minaralnym ale zaznaczył że z turbinką powinien być półsyntetyk ale że mam stary silnik z niewiadomym przebiegiem i częsc osób jeżdzi dieselami z turbiną na mineralnym wlam mi mineralny. niestety samochód pali 2 l oleju na 10 tys km i zastanawiam się nad wlaniem półsyntetyku. dodam też że silnik nie ma żadnych wycieków i podobno turbinka może byc odpowiedzialna za branie oleju

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12569-p%C3%B3%C5%82syntetyk-po-mineralnym/page/2/#findComment-224882
Udostępnij na innych stronach

niestety samochód pali 2 l oleju na 10 tys km i zastanawiam się nad wlaniem półsyntetyku. dodam też że silnik nie ma żadnych wycieków i podobno turbinka może byc odpowiedzialna za branie oleju

Jeżeli turbina jest za to odpowiedzialna to najważniejszym objawem jej zużycia jest spadek mocy i właśnie duże zużycie oleju ;) I wtedy nie ma co przechodzić na półsyntetyk tylko trzeba myśleć o regeneracji lub zakupie nowej turbiny. Aby zweryfikować wstępnie stan turbo musisz odkręcić od niej rurę wydechową i sprawdzić ręcznie, czy jest wyczuwalny luz na wałku turbiny. Elementem który się zużywa w turbo jest m. in. ułożyskowanie wałka, co powoduje powstanie luzu, przez który olej przedostaje się do wydechu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12569-p%C3%B3%C5%82syntetyk-po-mineralnym/page/2/#findComment-224811
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności