Gość Anonymous Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Witam, jestem fanem Ascon i mam ich kilka sztuk jedna z nich kupiłem przed wakacjami (czerwiec), przeszła kapitalny remont blachy i silnika, trochę ją podrasowałem z 90 na 130kM. Ze starego auta została instalacja gazowa BRC Tecno gdyż gazownik stwierdził: "ta instalacja już umiera, jak ją zajeździsz to włożymy coś nowego"... koniec historyjki teraz fakty 1. od samego poczatku, nawet po regulacji gazu autko lubilo sobie zgasnąc gdy podczas jazdy wrzucałem jałowy. zdarzało sie to nagminnie gdy wkrecałem obroty powyzej 3k i wrzucałem luz... gazownik cos pogrzebał i niby zdarza sie to zadziej ale dalej jest i wystepuje w najbardziej nie oczekiwanych momentach (np na przejazdach kolejowych~~ jak by auto wiedziało kiedy zgasnać [jak w glupkowatych hororach produkcji amerykanskiej ]) 2. nie raz gdy trochę przyduszę na niskim biegu na duze obroty to czuć woń gazu w kabinie. 3. pare dni temu miałem "wybuch", który sie powtarza za kazdym razem gdy silnik doprowadzam do okreslonych warunkow pracy. a stało sie to tak: jechalem sobie jak kazdy normalny czlowiek te 90km/h, dojechalem do tira, poczekalem az lewy bedzie wolny a ze mialem 60 na blacie w tym momencie wiec jak to fan przyspieszenia zredukowalem sobie na "3" i kulturalnie zaczolem wyprzedzac. po przekrodzeniu 80km/h uslyszalem podejzany dzwiek z pod maski jakby wybuch "papieowego worka z powietrzem" tylko kilka razy glosniejszy- momentalnie wybuch wystapil drugi raz. w tym momecie auto przychamowalo jakby silnikiem poczym ponownie ciagnelo i znow chamowalo- dzialo sie to bardzo szybko. wrzucilem 4 i kontynuowalem wyprzedzanie. po tym zdarzeniu przez reszte trasy (jakies 85km) czulem w kabinie won gazu i jakby topionego/rozgrzanego/palacego sie plastiku. od tego zdarzenia ten "wybuch" wystepuje za kazdym razem gdy na biegu "3" osiagam predkosc 80-100, na "4" 100-120 i na "5" 120-130- zalezy jak szybko go wkrecam na obroty (im szybciej obroty rosna tym szybciej to nastepuje). czy to oznacza cze instalacja "umarla" jak to nazwal gaziarz? nie znam sie na gazie kompletnie i licze na wasze podpowiedzi czym są spowodowane te objawy. aha bym zapomnial! czesto na gazie zdarza sie tak iz mimo wcisnietego pedału gazu auto sie zbiera powolutku powolutku takimi jakby skokami- tylko na lpg, na bezynie zwija aswalt do wrzucenia trzeciego biegu czy to reduktor daje znaki ze nalezy mu sie emerytura? czy cos innego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Jak na moje oko to musisz po prostu wymienić świece i kable. Ja też tak miałem, takie same wybuchy przy przyspieszaniu, zmieniłem kable i świece i już jest super. Ani razu od tego czasu nie walnęło. A na to, że autko na gazie gaśnie to ja ostatnio zaradziłem sobie sam i to w sumie troche niechcący Brat dla żartów przekręcił mi śrubką na mikserze, ale nie wiedzieliśmy do czego to jest. Aż w końcu doszliśmy, że to regulacja mieszanki (chyba). Zrobiłem 3 obroty w prawo i autko chodzi jak ta lala Acha i spuściłem jeszcze syf z miksera (mazut?). Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-247076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 od samego poczatku, nawet po regulacji gazu autko lubilo sobie zgasnąc gdy podczas jazdy wrzucałem jałowyWyprowadź dolot powietrza do filtra w neutralne miejsce....przestanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-247048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 generalnie swiece i kable wn sa nowe (2 miesiace) ale zeby to wykluczyc jak wroce do domu to przeloze z innej Aski. obawiam sie ze jednak nie bedzie to przyczyna. co do gasniecia to dolot do filtra juz wyprowadzilem wcześniej. bo z tego co wiem gaz chodzi lepiej jak ma powietrze z poza komory silnika i z tego co wiem to bardzo nie lubi "lewego" powietrza. i wlasnie to lewe powietrze bylo przyczyna tego gasniecia. pod filtrem byla szczelina gdzie lapal gorace powietrze- uszczelnilem sylikonem do wysokich temperatur- jak reka odjął pozostaje jeszcze problem przymulenia.. jak przytrzymam go na obrotach przed puszczeniem sprzegla to zbiera sie elegancko, jednak przeciez nie bede na kazdym skrzyzowaniu trzymal go na obrotach jak bym chcial sie co najmniej scigac z autem z sasiednego pasa http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif pozatym przeciez sa sytuacje na drodze ze nieraz nie spodziewanie trzeb szybko ruszyc a tu kangurki w zwolnionym tepie co do smrodu gazu to to nie byl zapach gazu okazalo sie ze przy wiekszych obrotach mialem wyciek z pod uszczelki i olej sie smazyl na korpusie silnika... poprostu za slabo dociagnolem kluczem... juz jest okej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-247000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Posiadam Opla Astre 1,6 v8 jest zamontowana instalacja gazowa. Problem polega na tym ze podczas jazdy auto ma zbyt małe obroty w stosunku do predkości np przy 90km/h zawsze było 2500 obrotów a teraz jest 2200 i tak jest na kazdym biegu a na wolnych obrotach jest ok czyli 800. Co moze być tego przyczyną ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Sip pochwal sie co zrobiles ze masz 40 koni extra z silnika bez turbo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 zle mnie zrozumiales, a wlasciwie to ja troche nie jasno napisalem.. pierwotny plan byl taki by odremontowac fabrycznie montowany silnik jednak jego kondycja nie byla juz najlepsza. zastosowalem silnik typu OHC 8 zaworowy C20NE z calym kompletnym osprzetem. po modyfikacji wydechu na hamowni wyszlo 132kM przy 5200obr/min. P.S. w 2005 roku na zlocie w skarbimierzu w zawodach na "cwierc mili" startowala ascona 1.6S z fabrycznym silnikiem oczywiscie odpicowanym. gosciu twierdzil ze ma w niej ~135kM. mowil ze caly zabieg jesli chodzi o sam motor kosztowal go 7tys. nie pamietam co on tam mial zmodyfikowane ale napewno uklad dolotowy, walek rozrzadu (z tad chyba te 7tys za modyfikacje bo jak pewnie wiesz walek sportowy dobrze zrobiony to i nawet z 3-4tys moze kosztowac), głowica, ukl. wydechowy.. jestem w stanie uwierzyc w ta moc gdyz na wlasne oczy widzialem jak jeden moj koleszka przegral z nim jadac cali X20XEV.. pamietam wtedy gosciu ta Ascona wygral wiekszosc startow. jedynie przegrywal z wroclaw BMW club i z "duzym fiatem" na turbo ... zreszta z tym duzym fiatem wszyscy przegrali procz 3000GT twin turbo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 sam wydech i 132 ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 nie rozumiem co Cię tak dziwi? firma MG MOTORSPORT ktora dla mnie robila uklad wydechowy zapewnia 8-10% przyrostu mocy. w uklad poszla strumienica a jak jest strumienica to i by wypadalo by byl sportowy filtr powietrza. fakt- osiagnolem 17kM na wydechu i filtrze to dosc sporo jednak panowie z MG MOTORSPORT przed wjechaniem na hamownie obstawiali ze bedzie co najmniej 20kM- az mi sie nie chcialo wierzyc. jednak odstawiali zbyt optymistycznie. nic wiecej w niej nie robilem gdyz itak idzie juz bardzo ladnie. za 2 tygodnie jade pod "ruska granice" przyciagnac Aske cabrio. zapowiada sie pracowita zima   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 dziwi mnie sporo rzeczy razem z kolektorem robiles czy od kata ?? sam jestem ciekaw ile moj wydech dal przyrostu tylko po kij wkladali Ci strumienice Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.