Skocz do zawartości

problemy z lgp- wybuchy, zamulenie, won gazu, strata mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem fanem Ascon i mam ich kilka sztuk ;-) jedna z nich kupiłem przed wakacjami (czerwiec), przeszła kapitalny remont blachy i silnika, trochę ją podrasowałem z 90 na 130kM. Ze starego auta została instalacja gazowa BRC Tecno gdyż gazownik stwierdził: "ta instalacja już umiera, jak ją zajeździsz to włożymy coś nowego"... koniec historyjki teraz fakty :)

 

1. od samego poczatku, nawet po regulacji gazu autko lubilo sobie zgasnąc gdy podczas jazdy wrzucałem jałowy. zdarzało sie to nagminnie gdy wkrecałem obroty powyzej 3k i wrzucałem luz... gazownik cos pogrzebał i niby zdarza sie to zadziej ale dalej jest i wystepuje w najbardziej nie oczekiwanych momentach (np na przejazdach kolejowych~~ jak by auto wiedziało kiedy zgasnać [jak w glupkowatych hororach produkcji amerykanskiej 8) ])

 

2. nie raz gdy trochę przyduszę na niskim biegu na duze obroty to czuć woń gazu w kabinie.

 

3. pare dni temu miałem "wybuch", który sie powtarza za kazdym razem gdy silnik doprowadzam do okreslonych warunkow pracy. a stało sie to tak: jechalem sobie jak kazdy normalny czlowiek te 90km/h, dojechalem do tira, poczekalem az lewy bedzie wolny a ze mialem 60 na blacie w tym momencie wiec jak to fan przyspieszenia zredukowalem sobie na "3" i kulturalnie zaczolem wyprzedzac. po przekrodzeniu 80km/h uslyszalem podejzany dzwiek z pod maski jakby wybuch "papieowego worka z powietrzem" tylko kilka razy glosniejszy- momentalnie wybuch wystapil drugi raz. w tym momecie auto przychamowalo jakby silnikiem poczym ponownie ciagnelo i znow chamowalo- dzialo sie to bardzo szybko. wrzucilem 4 i kontynuowalem wyprzedzanie. po tym zdarzeniu przez reszte trasy (jakies 85km) czulem w kabinie won gazu i jakby topionego/rozgrzanego/palacego sie plastiku.

od tego zdarzenia ten "wybuch" wystepuje za kazdym razem gdy na biegu "3" osiagam predkosc 80-100, na "4" 100-120 i na "5" 120-130- zalezy jak szybko go wkrecam na obroty (im szybciej obroty rosna tym szybciej to nastepuje).

 

czy to oznacza cze instalacja "umarla" jak to nazwal gaziarz?

 

nie znam sie na gazie kompletnie i licze na wasze podpowiedzi czym są spowodowane te objawy.

 

aha bym zapomnial! czesto na gazie zdarza sie tak iz mimo wcisnietego pedału gazu auto sie zbiera powolutku powolutku takimi jakby skokami- tylko na lpg, na bezynie zwija aswalt do wrzucenia trzeciego biegu :)

 

czy to reduktor daje znaki ze nalezy mu sie emerytura? czy cos innego?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to musisz po prostu wymienić świece i kable. Ja też tak miałem, takie same wybuchy przy przyspieszaniu, zmieniłem kable i świece i już jest super. Ani razu od tego czasu nie walnęło. A na to, że autko na gazie gaśnie to ja ostatnio zaradziłem sobie sam i to w sumie troche niechcący :) Brat dla żartów przekręcił mi śrubką na mikserze, ale nie wiedzieliśmy do czego to jest. Aż w końcu doszliśmy, że to regulacja mieszanki (chyba). Zrobiłem 3 obroty w prawo i autko chodzi jak ta lala 8) Acha i spuściłem jeszcze syf z miksera (mazut?).

 

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-247076
Udostępnij na innych stronach

od samego poczatku, nawet po regulacji gazu autko lubilo sobie zgasnąc gdy podczas jazdy wrzucałem jałowy

Wyprowadź dolot powietrza do filtra w neutralne miejsce....przestanie 8):)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-247048
Udostępnij na innych stronach

generalnie swiece i kable wn sa nowe (2 miesiace) ale zeby to wykluczyc jak wroce do domu to przeloze z innej Aski. obawiam sie ze jednak nie bedzie to przyczyna.

co do gasniecia to dolot do filtra juz wyprowadzilem wcześniej. bo z tego co wiem gaz chodzi lepiej jak ma powietrze z poza komory silnika i z tego co wiem to bardzo nie lubi "lewego" powietrza. i wlasnie to lewe powietrze bylo przyczyna tego gasniecia. pod filtrem byla szczelina gdzie lapal gorace powietrze- uszczelnilem sylikonem do wysokich temperatur- jak reka odjął :wink: pozostaje jeszcze problem przymulenia.. jak przytrzymam go na obrotach przed puszczeniem sprzegla to zbiera sie elegancko, jednak przeciez nie bede na kazdym skrzyzowaniu trzymal go na obrotach jak bym chcial sie co najmniej scigac z autem z sasiednego pasa http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif pozatym przeciez sa sytuacje na drodze ze nieraz nie spodziewanie trzeb szybko ruszyc a tu kangurki w zwolnionym tepie :wino:

co do smrodu gazu to to nie byl zapach gazu :lol: okazalo sie ze przy wiekszych obrotach mialem wyciek z pod uszczelki i olej sie smazyl na korpusie silnika... poprostu za slabo dociagnolem kluczem... juz jest okej ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-247000
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Opla Astre 1,6 v8 jest zamontowana instalacja gazowa. Problem polega na tym ze podczas jazdy auto ma zbyt małe obroty w stosunku do predkości np przy 90km/h zawsze było 2500 obrotów a teraz jest 2200 i tak jest na kazdym biegu a na wolnych obrotach jest ok czyli 800. Co moze być tego przyczyną ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246739
Udostępnij na innych stronach

zle mnie zrozumiales, a wlasciwie to ja troche nie jasno napisalem.. pierwotny plan byl taki by odremontowac fabrycznie montowany silnik jednak jego kondycja nie byla juz najlepsza. zastosowalem silnik typu OHC 8 zaworowy C20NE z calym kompletnym osprzetem. po modyfikacji wydechu na hamowni wyszlo 132kM przy 5200obr/min.

 

P.S. w 2005 roku na zlocie w skarbimierzu w zawodach na "cwierc mili" startowala ascona 1.6S z fabrycznym silnikiem oczywiscie odpicowanym. gosciu twierdzil ze ma w niej ~135kM. mowil ze caly zabieg jesli chodzi o sam motor kosztowal go 7tys. nie pamietam co on tam mial zmodyfikowane ale napewno uklad dolotowy, walek rozrzadu (z tad chyba te 7tys za modyfikacje bo jak pewnie wiesz walek sportowy dobrze zrobiony to i nawet z 3-4tys moze kosztowac), głowica, ukl. wydechowy.. jestem w stanie uwierzyc w ta moc gdyz na wlasne oczy widzialem jak jeden moj koleszka przegral z nim jadac cali X20XEV.. pamietam wtedy gosciu ta Ascona wygral wiekszosc startow. jedynie przegrywal z wroclaw BMW club i z "duzym fiatem" na turbo :) ... zreszta z tym duzym fiatem wszyscy przegrali procz 3000GT twin turbo :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246634
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem co Cię tak dziwi? firma MG MOTORSPORT ktora dla mnie robila uklad wydechowy zapewnia 8-10% przyrostu mocy. w uklad poszla strumienica a jak jest strumienica to i by wypadalo by byl sportowy filtr powietrza. fakt- osiagnolem 17kM na wydechu i filtrze to dosc sporo jednak panowie z MG MOTORSPORT przed wjechaniem na hamownie obstawiali ze bedzie co najmniej 20kM- az mi sie nie chcialo wierzyc. jednak odstawiali zbyt optymistycznie. nic wiecej w niej nie robilem gdyz itak idzie juz bardzo ladnie. za 2 tygodnie jade pod "ruska granice" przyciagnac Aske cabrio. zapowiada sie pracowita zima :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12671-problemy-z-lgp-wybuchy-zamulenie-won-gazu-strata-mocy/#findComment-246614
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności