Skocz do zawartości

ślady oleju w zbiorniku płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

No i mnie niestety tez czeka powazny wydatek żeby rozwiązac ten problem. Płynu ubywa (najpierw myslałem że był to wyciek z nagrzewnicy bo dywaniki były mokre ale z tym się uporałem a płyn dalej znika).

 

Tylko sytuacja jest taka że przez kilkaset kilometrów poziom się obniża do ok. 1,5 cm poniżej optymalnego a potem już tak zostaje. W zbiorniczku nie ma gęstej mazi a tylko ścianki zaczynają się zaczerniać i zapach jest lekko "spalinowy". Ni zauważyłem jakiegoś strasznego dymienia na biało czy niebiesko. W każdym razie nie więcej niż w innych dieslach które obserwuję stojąc np w korku.

 

Myślicie że te objawy pasują do nieszczelności w okolicach głowicy?

Po pierwsze najpierw Poszukaj jakieś miejsca wycieku płynu (Pamiętaj, że płyn jak wycieka na blok to od razu może odparować) Tu masz podobny problem, może to Ten oring własnie:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=6773&postdays=0&postorder=asc&highlight=intercooler&start=60

 

Jak nie ma wycieku a płyn ubywa i sa inne objawy uszkodzonej ugp ( http://forum.opel24.com/jak-rozpoznac-uszkodzona-uszczelke-pod-glowica-vt2204.htm?highlight=olej++p%B3ynie+ch%B3odz%B1cym ) to wtedy dopiero się Tym zajmij.

 

Pozdro

 

U mnie byl podobny objaw płyn miał kolor brunatno rdzawy i śmierdział dziwnie. dodatkowo jak trzymałem na gazie to objetość wody szła aż pod korek

Okazało sie że uszczelka minimalnie dmuchnięta na głowivy ryska jak włosek i to była przyczyna.

 

Byłem u kilku mechaników i każdy stawia na UPG ale zaznaczają że należałoby to sprawdzić dokładnie.

 

Ponieważ wolę się przygotować na najgorsze to mam prośbę aby ktoś kto wymieniał upg napisał co poza nią trzeba zrobić. Słyszałem że nowe śruby mocowania głowicy, nowe uszczelniacze zaworów i coś tam jeszcze. Jeśli trzeba to wolałbym zrobić wszystko jak już silnik będzie rozdarty.

 

Jesli ktoś przerabiał ten temat to napiszcie co wymieniliście a jakby jeszcze podał przybliżone ceny i producentów to byłoby już całkiem dobrze.

A to wszystko po to żeby nie dac się okantowac jakiemuś szpecowi gdyż nie mam takiego jednego zaufanego.

 

Thx

 

Nowa uszczelka oraz planowanie głowicy to podstawa. Sztuka mówi również o tym aby wymienić szpilki, niektórzy rezygnuję z tego i jest OK. W moim przypadku mechanik zrezygnował z wymiany szpilek i po paru kilometrach zbiornik płynu wyrównawczego był pełen oleju silnikowego.

Decyzja należy do Ciebie, ja osobiście zastosowałbym nowe szpilki. Ceny nie znam, ale zawsze możesz sprawdzić sobie w internetowym katalogu Intercarsu :shock:http://sklep.intercars.com.pl/

 

Mam kilka zdjęć do konsultacji:

 

Tak wyglądał mój zbiorniczek przed wyczyszczeniem rozpuszczalnikiem

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

A tak po wyczyszczeniu

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Płyn po spuszczeniu wyglądał tak:

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Widać że nie jest do końca klarowny ale w mniejszym pojemniku nie wygląda to tak źle

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Wydaje mi się że nie jest najgorzej ale nie wiem jak to wyglądało u innych. Układu nie płukałem jeszcze niczym.

Co o tym myślicie?

 

Nie jest źle - jak nie pływa warstwa mażi na powierzchni płynu to wydaje mi sie ze nie ma sie czym jeszzce za bardzo przejmować. Płyn też dobrze wygląda.

Na twoi miejscu zmontowałbym wszystko z powrorem i posczekał co będzie sie dalej działo.

To że przez ileś tam lat powstał osad na zbiorniczku to normale. oże dostało sie jakoś troche oleju do płynu, ale juz sie unormowało i wiecej nie bedzie powstawał osad?

 

pandox jak chcesz naprawde dobrze umyć ten zbiorniczek to wystarczy, że wrzucisz tam jakis nakrętek i zalejesz gorącą woda z odrobiną jakiegoś płynu do mycia naczyń lub czegoś co czyści, zobaczysz, że jak potrząśniesz to wszystko momentalnie sie wyczysci.

 

Ps. miałem tak jak u ciebie, ten olej był głównie na górze zbiorniczka, w warsztacie przepłukali mi układ 2 razy i narazie poza kilka drobinkami z przewodów problem zniknął, ale u mnie sprawdzono, że chłodnica oleju była wymieniana przed zakupem.

 

Kol. emczyk podesłał mi ten patent z nakrętkami i faktycznie efekt jest zadowalający. Tylko ja użyłem rozpuszczalnika. Cały syf ładnie wypłynął. Przepłukałem układ , zalałem nowym płynem z dodatkiem uszczelniacza i będę obserwował efekty.

Pozdr

 

Kol. emczyk podesłał mi ten patent z nakrętkami i faktycznie efekt jest zadowalający. Tylko ja użyłem rozpuszczalnika. Cały syf ładnie wypłynął. Przepłukałem układ , zalałem nowym płynem z dodatkiem uszczelniacza i będę obserwował efekty.

Pozdr

To trochę za poźno na to ale napiszę,zebyś uważał jak czyścisz benzyną ekstrakcyjną, bo sam zbiorniczek to wytrzyma ale spod korka się odkształci (te gumy się rozszerzą) dlatego w tym przypadku trzeba zatkać otwór czymś innym niż korkiem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności