Gość Anonymous Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 a ile taka wizyta w serwisie kosztuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244959 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekzl Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Tego nie wie nikt, ale sądzę, że minimum 100 zł za dokładny przegląd wezmą (jeśli mówimy o autoryzowanym serwisie). Przegląd wzrokowy masz za darmo jeśli skorzystasz z jakiejś "usługi błyskawicznej". Myślę, że w pierwszej lepszej stacji diagnostycznej wezmą 50 zł. (tyle płaciłem ja).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 przyajcielu z moich okolic (tez mieszkam pod bydg.) ,5000-6000k wsadz w skarpete i na spokojnie przemysl swe czyny Powiedzmy ze olej i filtr to podstawa (koszt 100 -150zl) reszta na spokojnie.Z rozrzadem lepiej umowic sie do dobrgo fachowca i poczekac a swoja kolej,niz dac do pierwszego lepszego(rozrzad 250-350zl z nowa pompa i rolka u b.dobrego fachowca 25km od bydg.w nakle,tyle placilem) jezeli twoj silnik to 1.6 8v 75km to tym bardziej spokojnie,bo jest to silnik bezkolizyjny,wiec nawet gdy pasek rozrzadu peknie,to nic sie nie stanie.Z wymianĄ amortyzatorow tez nie tak szybko,podjedz na stacje diagnostyczna,na ktorej zrobia ci test amorkow(koszt 30zl moze wiecej- ja bylem pare lat temu tez juz chcialem wymieniac a okazalo sie ze tylko sruba popuscila) Filtry powietrza i paliwa mozesz sam wymienic (koszt ok 50-60zl) swiece rowniez sam,musisz miec tylko dobry klucz(koszt 40-70zl) Dla spokoju zmien tarcze , klocki i plyn w tym samym warsztacie gdzie bedziesz zmienal rozrzad,jezeli nie czujesz sie na silach,to zlec w wybranym serwisie wszytkie te czynnosci,calosc napewno nie przekroczy 1000zl z czesciami(zakladajac ze amorki sa sprawne)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 i ten przegląd jak zrobię w Oplu to mogę sobie wbić do dowodu rejestracyjnego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Mnie wymiana kompletnego rozrzadu (diesel wiec jest drozszy), wszystkich filtrow oraz oleju (Mobil 1 0W40 -200zl za 5 litrow) kosztowalo rowno 1000zl brutto. Wroclaw -robia tylko Ople ale to nie jest autoryzowany serwis. Przy mnie wlal 4,5 litra oleju. Po dwoch dniach sprawdzilem stan okazalo sie ze jest duzo ponad max. Upuscilem pol litra i teraz wskazuje gorna kreske. Zaczal sie mocno pocic na pokrywie i nie wiem czy mam tam wrocic i reklamowac czy tak zostawic....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 forum.user, jeśli robią tam przeglądy (mają stację kontroli pojazdów - zdarzają się przy serwisach), to wbiją Ci od razu jak chcesz w dowód rejestracyjny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 PioWit - auto stare nie jest. Co do wymiany oczywiście zależy jak byłe eksploatowana wcześniej. Ja mogę powiedzieć że jeżeli chodzi o silnik to wybrałeś jedną z lepszych opcji 1,6/75 8V ... najelpsze jednostki i najtańsze w eksploatacji. Tu raczej nie ma się co popsuć. Elementy które mogą stwarzać delikatne problemy to silniczek krokowy (najelpiej wykręcić i wyczyścić dokładnie przy pomocy jakiegoś WD40), do wymiany może być uszczelka pod aparatem zapłonowym - często guma murszeje i silnik zaczyna się pocić. Może być wyciek spod dekla zaworów, czasami spod miski olejowej ale są to mało skąplikowane naprawy... Polecam poszukać ksiązki i pobawić się samemu to nic trudnego. Auto o takim przebiegu może już wykazywać jakieś uszczerbki w zawieszeniu - polecam sprawdzić tuleje metalowo gumowe na wahaczach oraz łączniki stabilizatora, jak również stan sprężyn przód i tył. Kompletny wahacz ze sworzniami i tulejami kosztuje około 60 PLN, sprężyny około 40 PLN sztuka, Stan amortyzatorów można sprawdzić łatwo .... jeżeli bardzo buja samochodem to raczej są do wymiany i to polecam wymienić w warsztacie jeżeli chodzi o przód, tył zrobisz sam ... jeżeli oczywiście masz cierpliwość bo w Caravanie dostęp do amorków z tyłu jest okropny (chodzi o odkręcenie śrub mocujących amorek u góry do wzmocnienia karoserii). Przed wymianą sprężyn z tyłu poleciłbym sprawdzić stan kielichów ... mam astrę F z 96 również Caravan i okazało się że przy wymianie sprężyn odpadł lewy kielich ... niestety przegniła podłużnica w miejscu jego mocowania. Niespodzianki w elektryce ... zdarza się że murszeją przewody i nie ma dobrego styku. Plecam sprawdzić masę (-). Zużyciu ulegają przełączniki zwłaszcza kierunkowskazów (koszt nowego około 30 PLN). Jedne z najtańszych części znajdziesz na allegro. Zaraz po zakupie powinno się wymienić wiadomo dla pewności olej, filtr oleju, filtr powietrza i przeciwpyłkowy. Rozrząd również dla świętego spokoju - do tego silnika kompletny z pompą wody nie powinien być droższy niż 170 - 200 PLN. Jeśli chodzi o korozję to jeżeli samochód nie był wcześniej uderzony to z tym rocznikiem nie powinno być problemu - ja u siebie zauważyłem małe pęcherzyki wokół wlewu paliwa, po za tym nic więcej. To chyba wszystko. Moim zdaniem na naprawy planujesz przeznaczyć na początku zbyt dużo ... moja rada jeśli masz miesiąc urlopu wybierz się w jakąś dłuższą trasę ... zobaczysz jak auto się prowadzi i jak się spisuje, sprawdzisz czy bierze olej czy nie ... (aby nie popadać w panikę radzę sprawdzić najpierw normę zużycia dla Twojego silnika na 1000 km. W moim przypadku 1,6 16V XEL norma książkowa to do 0,7l/1000!!! na szczęście bierze mniej ), wówczas połączysz przyjemne z pożytecznym ... zwiedzisz trochę i poznasz swoją nową zabawkę Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12883-kupi%C5%82em-opla-astr%C4%99-kombi-co-dalej/page/3/#findComment-244825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.