Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Witam wszystkich. Mam nadzieję, że na tym forum znajdę odpowiedź na problem z moją omegą. A więc sprawa wygląda tak: Mam Opla Omege, rok 1997 2,5 TD W aucie tym jest silnik BMW (do niektórych modeli Opel w tamtych latach wkładał silniki BMW). Kupiłem to auto rok temu i sprawowało się całkiem nieźle ale nadeszła zima i Omega coraz słabiej zaczęła palić i to mnie zaniepokoiło. Zaprowadziłem ją do miejscowego mechanika i wymienione zostały świece żarowe na nowe i owy mechanik założył coś takiego że w momencie odpalenia silnik dostaje większą ilość paliwa (pierwsze 5 sekund chodzi na zwiększonych obrotach po czym wraca na normalne). No i ten zabieg miał skończyć problem trudnego palenia, ale niestety to nic nie dało. Później sam doszedłem do tego że auto gorzej pali jeśli jest mało paliwa, bynajmniej tak myślałem. Auto było sprowadzone z Holandii i myślałem że np. tam było lepsze paliwo (tzn. bez "dodatków") i silnik ma problemy z przejsciem na polskie, "gorsze" paliwo. No i sprawa z trudnym paleniem się zakończyła bo miałem więcej paliwa zawsze. Jeden mechanik powiedział mi że być może jest woda w zbiorniku i to może być powodem, ale to mogłoby być powodem jeśli Omega nie chciałaby palić tylko jak jest rozgrzana (bo woda wymieszałaby sie z paliwem i mogłyby być problemy) ale ona nie chce palić nawet gdy jest zimna (i wtedy woda z racji ze jest lżejsza wychodzi na wierzch a pompa zasysa czystą rope z dna). No ale jednak to nie wina paliwa bo teraz nawet jeśli jest go więcej to Omega dalej ma problemy z zapaleniem, nawet jeśli jest rozgrzana, np. po przejechaniu 100 km a to już jest bardzo dziwne. Prosiłbym o pomoc. Jeśli komuś nie chce się czytać całej opisanej sytuacji to skróce: Omega bardzo źle mi zapala, nawet jak jest rozgrzana. Wymieniłem świece żarowe i zamontowałem coś takiego że w momencie odpalenia silnik dostaje większą ilość paliwa (pierwsze 5 sekund chodzi na zwiększonych obrotach po czym wraca na normalne) ale to na nic. Nawet po przejechaniu 100 km auto stwarza problemy z odpaleniem. Proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12917-problem-prosz%C4%99-o-pomoc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 trochę dziwne to ze daje pompa nagle przy zapalaniu większą dawkę ropy ale od początku filtr paliwa ?? podstawa , wtryski, 2 kompresja, pompa wtryskowa drogie ale i to ze wymienione świece nie znaczy ze dobre +- na krótko i zobacz czy grzeją końcówki bo jak środek to lipne ale to nie świece stawiam na zawalony filtr lub kompresja-pompa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12917-problem-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-232676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość york Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 akurat problemy z odpalaniem na cieplo nie sa w tym przypadku niczym dziwnym,a raczej ujalbym to jako smutna rzeczywistosc. na poczatek obejrzyj swiece,posprawdzaj czy grzeja. jesli by sie udalo,zajrzyj do zbiornika,moze sitko jest zasyfione,lub wogole pompa wstepna nie chodzi. dalej-kup kawalek przezroczystego wezyka do paliwa,i zaloz go w miejsce tego ktory masz w tej chwili (pomiedzy filtrem a pompa wtryskowa) ewentualnie dorzuc jeszcze zaworek zwrotny przed sama pompa,na tym wlasnie przezroczystym wezu. po zalozeniu,poobserwuj pod katem pecherzykow powietrza w tym nowym wezyku.na cieplym,jak i naprzyklad zimnym silniku po calonocnym postoju. jesli mas dostep do urzadzenia diagnostycznego sprawdz dawke i kat wyprzedzenia. jesli wszystkie metody zawioda,wpisz w google "CZYSZCZENIE NASTAWNIKA POMPY TYPU VP37" i na pewno ktorys linkow zaprowadzi Cie na forum BMW-klub.pl ,gdzie znajdziesz instrukcje krok po kroku jak taka czynnosc wykonac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12917-problem-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-231998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bajan733 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Spotkałem się z tym problemem.W moim przypadku to był czarny syf w zbiorniku (opał?).Brudna i nieprzyjemna praca ale za to mało kosztowna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12917-problem-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-231432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.