Skocz do zawartości

Y20DTH - sporadyczny problem z uruchamianiem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest jakiś pomocny sposób by je pewnie założyć na rurki powrotne z wtryskiwaczy

Ja mam 4 Natomiast spotkalem na forum VB. że na początku roku pojawiła sie 5 tka!! . .A jest to wiarygodne bo syn przyniósł mi fakturę z kodowym wydrukiem!! tego softu!! Ale według mnie wystarcza ta 4ka.. bo tak jak piszesz pojawia sie kontrolka nawet przy 20C* Jezeli chodzi o wymianę tych przelewów to ja moczę je przed założeniem w słoiku z ON. .Ale tylko kawałek i zakładam po kolei!! .bardzo ważne jest aby mieć zapasowy trójnik bo jest to częsć plastikowa i łamliwa!! Koszt jednak wysoki 13żł. .Ja nabyłem kilka w sklepie z rybkami !! Prawie identyczne!!2,50. Ale jak sie będą sprawować trudno powiedzieć przy wysokiej temp. silnika!!. Na koniec odpowietrzyć .ja wyciągam to pompką !! lub strzykawką!! Z tego najdłuższego przelewu który idzie do pompy!! . A następnie zakładam !! Trochę sie zaksztusi ale przegazować i jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12941-y20dth-sporadyczny-problem-z-uruchamianiem-silnika/page/2/#findComment-243609
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Zaczerpniete z forum Omegi

Autor: ArturL

 

Poniższe uwagi dotyczą również odpalania w temperaturach zarówno poniżej jak i grubo powyżej 0*C, nawet do ok. "kilkudziestu" *C.

Oto możliwe przyczyny:

1. słaby akumulator

przyczyna - stary, nienaładowany, instalacja elektryczna, nie ładuje alternator

sprawdzenie - pomiar napięcia, przegląd instalacji (przy szybkim rozładowywaniu). Wtedy tylko ładowanie lub wymiana na nowy.

2. uszkodzony rozrusznik, słabo kręcący mimo mocnego akumulatora (nie daje obrotów umożliwiających samozapłon)

przyczyna - zużycie elementów elektrycznych, mechanicznych

sprawdzenie - " ucho" i elektryk. Regeneracja lub wymiana.

3. brudny filtr paliwa i powietrza - tylko wymiana

4. uszkodzone świece żarowe:

przyczyna - stare lub uszkodzone (np. przez uszkodzony przekaźnik świec żarowych, mechanicznie). Uszkodzenie może też objawiać się różnym ale niewłaściwym czasem rozpoczęcia i kończenia żarzenia.

sprawdzenie - pomiar rezystancji, "żaróweczka" i najskuteczniejsze - wykręcenie i podłączenie do aku na krótko.

5.zapowietrzanie układu paliwowego:

przyczyna - nieszczelne: przelewy, pokrywa filtra paliwa lub jego obudowa, łączenie przewodów paliwowych z obudową filtra, uszczelniacze zaworów, pompa paliwa (uszczelnienie na wałku napędowym pompy) . Może być jeszcze zapchany odpowietrznik w baku.

sprawdzenie - na noc tył do góry, szczegółowe oględziny obudowy i pokrywy filtra, szczególnie uszczelek i połączeń, podłączenie pompy próżniowej.

UWAGA:

Im krótszy czas od odpalenia do zgaśnięcia, tym nieszczelność jest bliżej silnika: nie można odpalić lub zaraz gaśnie - przelewy, odpali i gaśnie po ok 15-20 sek to nieszczelność na filtrze/obudowie filtra paliwa.

6. uszkodzony przekaźnik świec żarowych (mimo zapalającej się kontrolki grzania świec):

przyczyna - uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne

sprawdzenie - Tech lub KTS lub wymontowanie go i dokonanie pomiarów na stykach lub sprawdzenie prądu na świecach w temperaturze grzania świec dla danego samochodu. Jeślli uszkodzony - najczęściej wymiana lub - dla hobbystów - naprawa.

7. niewłaściwa początkowa dawka wtryskiwanego paliwa (tzw. rozruchowa):

przyczyna: padnięty czujnik temperatury na komputer lub niewłaściwe pracujący (niekoniecznie zapala się check!!), uszkodzenie (zużycie) pompy wtryskowej (nastawnik dawki).

sprawdzenie - wymiana czujnika (koszt 42zł), diagnoza Techem lub KTSem - porównanie temperatur otoczenia i rejestrowanych przez komputer (po nocy pod chmurką) w czasie rozgrzewania się silnika. Dla pompy - KTS lub Tech i diagnoza w całym przedziale temperatur (jazda z podłączonym kompem). Jeśli pompa jest trochę zużyta, to pomóc może zwiększenie lub stopniowe zwiększanie w ECU dawki rozruchowej i sprawdzać na zimnym silniku odpalanie.

8. lejące wtryski:

przyczyna - zużycie lub nagar

sprawdzenie - do baku dolać duuuużą dawkę preparatu do czyszczenia wtrysków i pojeździć kilkaset km. Dobry jest mixol - 0,3l/50l paliwa. Jak to nie pomoże - wymiana.

9. oczywiście wszystkie połączenia elektryczne, mechaniczne, kabelki i inne duperelki:

przyczyna - starzenie się, zużycie, przerwany obwód, itp.

sprawdzenie - ręcznie lub warsztat.

10. dotyczy szczególnie odpalania w przedziale temperatur od temp. grzania świec do ok. 12 stopni do góry (u mnie od 9 do ok 21(22)*C)

przyczyna - rozregulowany kąt wtrysku w pompie spowodowany np. zużywaniem się pompy

sprawdzenie - diagnoza Tech, w wyniku której prawie zawsze trzeba przyspieszyć kąt wtrysku.

11. wada programu w ECU

przyczyna - nieznana, prawdopodobnie wada fabryczna w programie

sprawdzenie - sprawdzić np. Techem wersję i wgrać poprawiony soft, niwelujący kłopoty zimnego odpalania silnika - specjalnie opracowany przez Opla (w ASO koszt 180-200zł)

12. Zepsuty / wadliwie działający czujnik temperatury płynu chłodzącego (2-pinowy, nad termostatem) fałszuje odczyty temperatury przez ECU, który na tej podstawie dobiera parametry rozruchu (gdy działa wadliwie - check się nie zapala, gdy jest padnięty - check się zapala)

przyczyna - zużycie

sprawdzenie - podłączyć kompa rano po nocy (temperatura silnika = temperaturze otoczenia), sprawdzic po przekręceniu zapłonu odczyt temp. silnika i porównać z temp. otoczenia. UWAGA: może być tak, że czujnik nawala tylko w określonym(-ych) przedziale (-ach) temperatury i wtedy badanie jest utrudnione. Najczęściej jednak pokazuje na stałe duuuuży minus (np. -40*C) lub +80*C. Tylko wymiana.

 

Mogą również występować inne przyczyny (np. przestawiony zapłon, przestawiony kąt wtrysku) lub kombinacje opisanych powyżej, jednak w mojej opinii powyższe są najczęściej spotykane.

 

Podsumowując, najlepiej zacząć od sprawdzenia akumulatora, wstępnie rozrusznika ("na ucho"), świec żarowych, filtrów i przelewów. Potem czujnik temperatury (myślimy, że jest dobry, bo check się nie pali i to jest najczęstrza przyczyna!!!), następnie przekaźnik świec żarowych, dawka rozruchowa paliwa, uszczelniacze i wtryski, na końcu pompa. Wbrew opiniom, pompa jest odpowiedzialna za utrudnione odpalanie najrzadziej, jak i uszczelniacze wtrysków i same wtryski.

 

 

 

 

Będę miał co sprawdzać :|

 

P.S Do myślenia dało mi te odpowietrzenie zbiornika paliwa - od czasu do czasu podczas tankowania wybija dystrybutor paliwa :-(

 

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 07:42 ]

Zrobiłem kilka testów i już wiem ;p

 

Winne całego ambarasu jest odpowietrzenie zbiornika.

Gdy przed uruchomieniem silnika wykręcam korek paliwa wszystko jest ok.

 

Pozostaje mi teraz udrożnić odpowietrzenie :wino:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12941-y20dth-sporadyczny-problem-z-uruchamianiem-silnika/page/2/#findComment-243440
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności