Gość brzoza Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Czy jest jakiś pomocny sposób by je pewnie założyć na rurki powrotne z wtryskiwaczy Ja mam 4 Natomiast spotkalem na forum VB. że na początku roku pojawiła sie 5 tka!! . .A jest to wiarygodne bo syn przyniósł mi fakturę z kodowym wydrukiem!! tego softu!! Ale według mnie wystarcza ta 4ka.. bo tak jak piszesz pojawia sie kontrolka nawet przy 20C* Jezeli chodzi o wymianę tych przelewów to ja moczę je przed założeniem w słoiku z ON. .Ale tylko kawałek i zakładam po kolei!! .bardzo ważne jest aby mieć zapasowy trójnik bo jest to częsć plastikowa i łamliwa!! Koszt jednak wysoki 13żł. .Ja nabyłem kilka w sklepie z rybkami !! Prawie identyczne!!2,50. Ale jak sie będą sprawować trudno powiedzieć przy wysokiej temp. silnika!!. Na koniec odpowietrzyć .ja wyciągam to pompką !! lub strzykawką!! Z tego najdłuższego przelewu który idzie do pompy!! . A następnie zakładam !! Trochę sie zaksztusi ale przegazować i jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12941-y20dth-sporadyczny-problem-z-uruchamianiem-silnika/page/2/#findComment-243609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Zaczerpniete z forum Omegi Autor: ArturL Poniższe uwagi dotyczą również odpalania w temperaturach zarówno poniżej jak i grubo powyżej 0*C, nawet do ok. "kilkudziestu" *C. Oto możliwe przyczyny: 1. słaby akumulator przyczyna - stary, nienaładowany, instalacja elektryczna, nie ładuje alternator sprawdzenie - pomiar napięcia, przegląd instalacji (przy szybkim rozładowywaniu). Wtedy tylko ładowanie lub wymiana na nowy. 2. uszkodzony rozrusznik, słabo kręcący mimo mocnego akumulatora (nie daje obrotów umożliwiających samozapłon) przyczyna - zużycie elementów elektrycznych, mechanicznych sprawdzenie - " ucho" i elektryk. Regeneracja lub wymiana. 3. brudny filtr paliwa i powietrza - tylko wymiana 4. uszkodzone świece żarowe: przyczyna - stare lub uszkodzone (np. przez uszkodzony przekaźnik świec żarowych, mechanicznie). Uszkodzenie może też objawiać się różnym ale niewłaściwym czasem rozpoczęcia i kończenia żarzenia. sprawdzenie - pomiar rezystancji, "żaróweczka" i najskuteczniejsze - wykręcenie i podłączenie do aku na krótko. 5.zapowietrzanie układu paliwowego: przyczyna - nieszczelne: przelewy, pokrywa filtra paliwa lub jego obudowa, łączenie przewodów paliwowych z obudową filtra, uszczelniacze zaworów, pompa paliwa (uszczelnienie na wałku napędowym pompy) . Może być jeszcze zapchany odpowietrznik w baku. sprawdzenie - na noc tył do góry, szczegółowe oględziny obudowy i pokrywy filtra, szczególnie uszczelek i połączeń, podłączenie pompy próżniowej. UWAGA: Im krótszy czas od odpalenia do zgaśnięcia, tym nieszczelność jest bliżej silnika: nie można odpalić lub zaraz gaśnie - przelewy, odpali i gaśnie po ok 15-20 sek to nieszczelność na filtrze/obudowie filtra paliwa. 6. uszkodzony przekaźnik świec żarowych (mimo zapalającej się kontrolki grzania świec): przyczyna - uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne sprawdzenie - Tech lub KTS lub wymontowanie go i dokonanie pomiarów na stykach lub sprawdzenie prądu na świecach w temperaturze grzania świec dla danego samochodu. Jeślli uszkodzony - najczęściej wymiana lub - dla hobbystów - naprawa. 7. niewłaściwa początkowa dawka wtryskiwanego paliwa (tzw. rozruchowa): przyczyna: padnięty czujnik temperatury na komputer lub niewłaściwe pracujący (niekoniecznie zapala się check!!), uszkodzenie (zużycie) pompy wtryskowej (nastawnik dawki). sprawdzenie - wymiana czujnika (koszt 42zł), diagnoza Techem lub KTSem - porównanie temperatur otoczenia i rejestrowanych przez komputer (po nocy pod chmurką) w czasie rozgrzewania się silnika. Dla pompy - KTS lub Tech i diagnoza w całym przedziale temperatur (jazda z podłączonym kompem). Jeśli pompa jest trochę zużyta, to pomóc może zwiększenie lub stopniowe zwiększanie w ECU dawki rozruchowej i sprawdzać na zimnym silniku odpalanie. 8. lejące wtryski: przyczyna - zużycie lub nagar sprawdzenie - do baku dolać duuuużą dawkę preparatu do czyszczenia wtrysków i pojeździć kilkaset km. Dobry jest mixol - 0,3l/50l paliwa. Jak to nie pomoże - wymiana. 9. oczywiście wszystkie połączenia elektryczne, mechaniczne, kabelki i inne duperelki: przyczyna - starzenie się, zużycie, przerwany obwód, itp. sprawdzenie - ręcznie lub warsztat. 10. dotyczy szczególnie odpalania w przedziale temperatur od temp. grzania świec do ok. 12 stopni do góry (u mnie od 9 do ok 21(22)*C) przyczyna - rozregulowany kąt wtrysku w pompie spowodowany np. zużywaniem się pompy sprawdzenie - diagnoza Tech, w wyniku której prawie zawsze trzeba przyspieszyć kąt wtrysku. 11. wada programu w ECU przyczyna - nieznana, prawdopodobnie wada fabryczna w programie sprawdzenie - sprawdzić np. Techem wersję i wgrać poprawiony soft, niwelujący kłopoty zimnego odpalania silnika - specjalnie opracowany przez Opla (w ASO koszt 180-200zł) 12. Zepsuty / wadliwie działający czujnik temperatury płynu chłodzącego (2-pinowy, nad termostatem) fałszuje odczyty temperatury przez ECU, który na tej podstawie dobiera parametry rozruchu (gdy działa wadliwie - check się nie zapala, gdy jest padnięty - check się zapala) przyczyna - zużycie sprawdzenie - podłączyć kompa rano po nocy (temperatura silnika = temperaturze otoczenia), sprawdzic po przekręceniu zapłonu odczyt temp. silnika i porównać z temp. otoczenia. UWAGA: może być tak, że czujnik nawala tylko w określonym(-ych) przedziale (-ach) temperatury i wtedy badanie jest utrudnione. Najczęściej jednak pokazuje na stałe duuuuży minus (np. -40*C) lub +80*C. Tylko wymiana. Mogą również występować inne przyczyny (np. przestawiony zapłon, przestawiony kąt wtrysku) lub kombinacje opisanych powyżej, jednak w mojej opinii powyższe są najczęściej spotykane. Podsumowując, najlepiej zacząć od sprawdzenia akumulatora, wstępnie rozrusznika ("na ucho"), świec żarowych, filtrów i przelewów. Potem czujnik temperatury (myślimy, że jest dobry, bo check się nie pali i to jest najczęstrza przyczyna!!!), następnie przekaźnik świec żarowych, dawka rozruchowa paliwa, uszczelniacze i wtryski, na końcu pompa. Wbrew opiniom, pompa jest odpowiedzialna za utrudnione odpalanie najrzadziej, jak i uszczelniacze wtrysków i same wtryski. Będę miał co sprawdzać P.S Do myślenia dało mi te odpowietrzenie zbiornika paliwa - od czasu do czasu podczas tankowania wybija dystrybutor paliwa [ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 07:42 ] Zrobiłem kilka testów i już wiem Winne całego ambarasu jest odpowietrzenie zbiornika. Gdy przed uruchomieniem silnika wykręcam korek paliwa wszystko jest ok. Pozostaje mi teraz udrożnić odpowietrzenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12941-y20dth-sporadyczny-problem-z-uruchamianiem-silnika/page/2/#findComment-243440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.