Gość Anonymous Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witam. I znowu wyskoczył problem. Zegar na desce zaczął mi nagle wskazywać temperaturę dochodzącą do 120*C. Okazuje się ,że nawet przy takiej temperaturze nie załącza mi się wentylator. Czy wentylator załącza się na podstawie danych o temperaturze z jakiegoś innego czujnika? Czy też może czujnik, który obsługuje zegar na pulpicie, obsługuje również wentylator? Jednym słowem, ...są dwa , czy tylko jeden wspólny czujnik? Aaa. jeszcze informacja dodatkowa.. -przestała działać też klimatyzacja. Nie jestem pewien , czy najbardziej prawdopodobnym uszkodzeniem jest czujnik, czy może jakiś bezpiecznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 sa nawet 3 czujniki od wentylatora przewaznie jest zamontowany w chlodnicy tam zacznij poszukiwania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/#findComment-243605 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x22xe Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 posprawdzaj bezpieczniki i złoncza.Przy załączonej klimatyzacji załanczają się również wentylatory fakt że na mniejszych obrotach ale chodzą zauważ że jak załanczasz klimatyzacje delikatnie spada ci temperatura silnika mjmo dodatkowego obciążenia (sprężarka). może jest powiązane i dlatego ci się klima nie odpala gdyż jeden z podzespołów się nie załancza(wentylator).takie zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/#findComment-243590 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 No i znalazła się przyczyna. Teraz , gdy silnik już ostygł , mogłem swobodnie sobie zajrzeć do środka pod maskę. Okazało się, że jeden z węży od chłodnicy (może miał związek z gazem) opierał się o wentylator (ten który jest po tej samej stronie co miejsce kierowcy). Wentylator kręcił się dopóki się ślizgał po wężu, ale w końcu wyślizgał sobie rowek i w nim się zakleszczył. Musiał to spowodować mechanik, który przedwczoraj wymieniał m.in. filtr powietrza. Pewnie zdjął, a potem niewłaściwie założył ów wąż. Ten wentylator po lewej stronie , to jest od chłodnicy , czy od klimy? Czy powinienem podjąć jakieś środki po dojściu temperatury do 120*C i gdy spod maski zaczęła iść para, podkreślając, że w układzie nie ma ani trochę wody, a jest tylko płyn chłodniczy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/#findComment-243573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x22xe Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 uzyupełnij płyn.jak uszczelka wytrzymała wszystko będzie chodzić. wentylatorzy mają chodzić oba.czy na klimie czy nazałączreniu od temperatury.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/#findComment-243437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 No właśnie teraz już nie wiem ale może być źle. Ten wentylator wyślizgał sobie dziurę w wężu i uszło dużo płynu. Nie mam pojęcia dlaczego ta informacja nie wyskoczyła na wyświetlaczu komputera. Czy informacje o temperaturze na desce są prawdziwe w przypadku gdy jest bardzo mało płynu w chłodnicy ? Boję się, że temperatura była o wiele wyższa niż pokazywał zegar. A najgorsze jest to że przejechałem tak prawie 50km. Do zbiorniczka dolałem już ok. 3litry płynu , a dziś po zajrzeniu do niego znowu widzę że jest sucho. Czy układ chłodzenia w tym modelu trzeba jakoś odpowietrzyć po dolaniu świeżego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/#findComment-243218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x22xe Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 wentylatory załanczają się na podstawie pomiaru z chlodnicy.niema płynu to ciężko jest zagzać powietrze do 100st żeby się załonczył tymbardziej że jeszcze był przyblokowany.jak dolewasz większą ilość płynu,zawszezałoncz ogrzewanie i niech silnik pochodzi żeby nagrzewnica i cały układ się odpowietrzył.najlepiej w czasie odpowietrzania nie zakręcaj korka od zbiornika wyrównawczego nie będzie nadciśnienia to ci płynu nie wywali a możesz go sobie dolewać popuki ci się cały nie odpowietrzy tak długo żeby ci się wentylatory pozałanczały z 2 razy.i jak silnik ostygnie to uzupełnij sobie jeszcze raz jak jrest zamało bo płyn zmniejsza swoją objętość jak jeast zimny. I drazu sprawdz sobie czy niemasz już kaszy w oleju ,czy po odpowietrzeniu bomble powietrza nieid zbiornika wyrównawczego,i jak samochód chodzi czy ci płyem nie śmierdzi z rury wydechowej. Jeśli masz którąś z 3 ostatnich oznak,lub nadal będzie ubywało płynu niestety rypła ci uszczelka pod głowicą. tylko kwestia czy płyn idzie na olej,czy ciśnienie z tłoka idzioe na kanał chłodzący czy uszczelka jest lekko podebrana i idzie płyn na cylinder wtedy masz smrud z rury wydechowej i płynu regularnie ubywa i ciężki zapłon jest i jeśli jeżdzisz na petrygu lub borygu takiż też będzie odcień na świecy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13034-czujnik-temperatury-sintra-30v6/#findComment-243172 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.