Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sam dasz radę tylko czy robiłeś to wcześniej i jakie masz narzędzia, żebyś nie musiał płacić za lawetę bo jak rozłożysz to możesz już nie poskładać. A pamiętaj że musisz rozkręcić układ hamulcowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13165-wymiana-piasty-z-przody-astra-g/#findComment-242413
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem 2 tyg temu sam - nie ma problemu

 

Potrzebne narzędzia

-najważniejsze - klucz nasadkowy 30 - ale to nie może być zwykła nasadka - są za grube i nie wejdą w piastę - to musi być klucz o cienkich ściankach - coś podobnego jak klucz do świec.

- komplet zwykłych nasadek - wprawdzie piasta jest przykręcona na śruby z łbem gwiazdkowym torx - ale da się odkręcić je zwykłymi nasadkami sześciokątnymi

 

Kolejność prac (ważne!???)

 

1. Podnosisz przód na lewarku, zdjemujesz koło

2. Demontyjesz kapsel zabezpieczający nakrętkę półosi

3. Wyjmujesz kombinerkami spinkę zabezpieczającą nakrętkę półosi

4. Demontujesz klocki hamulcowe (2 śruby na imbus podajrze 7mm) - NIC NIE KOMBINUJESZ Z UKŁADEM HAMULCOWYM. WYJMUJESZ KLOCKI, A ZACISK PODWIESZASZ NA DRUCIE DO SPRĘŻYNY - TAK ŻEBY NIE WISIAŁ NA PRZEWODZIE HAMULCOWYM (bo się może uszkodzić gietki przewód hamulcowy) :lol:

5. Wkładasz wkrętak od góry w tarczę (w jeden z otworów wentylacyjnych) i opierasz go na elemencie montażowym zacisku hamulcowego (tarczę obróć do oporu w lewo).

6. Teraz odkręcasz nakrętkę półosi kluczem 30. Trzeba użyć duuużo siły - najlepiej przdłużką (ja użyłem 1 metrowej rurki jako dźwigni) - tu przydaje się ten wkrętak włożony w tarczę hamulcową - nie pozwala na obrót półosi podczas odkręcania nakrętki.

7. Odkręcasz i zdejmujesz tarczę hamulcową (jeden wkręt z łbem krzyżakowym)

8. Za pomocą młotka (przez jakieś drewienko) wbijasz półośkę, tak aby wyszła z piasty - ja musiałem ostro walnąć :wesoly:

9. Odpinasz wtyczkę od ABS (jeżeli masz)

10 Kluczem nasadkowym odkręcasz od tyłu piasty 3 śruby (będzie konieczne przekręcanie kierownicą, aby zrobić dojści do łbów - osłona przegubu trochę przeszkadza).

11. Piasta może ciasno siedzieć - młotek + wkrętak i spokonie wyjdzie

12. Po wyjęciu piasty odpadnie osłona tarczy (jest przykręcana tymi samymi śrubami

 

Montaż nowej piasty w odwrotnej kolejności - tylko pamiętaj aby wielowpust półośki nasmarować (ja użyłem smaru grafitowego).

Śruby montazowe piasty zaleca sie nasmaroać jakąś pastą zapobiegającą odkręcaniu.

 

Przy okazji warto wyczyścić zaciski hamulca oraz osłonę tarczy.

 

PS - ja robiłem to w garażu na kanale. Śruby piasty odkręcałem z kanału. Ale teoretycznie mozna to zrobić bez kanału - tylko będzie trochę gimnastyki aby odkręcić śruby od tyłu piasty.

 

Miłej pracy!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13165-wymiana-piasty-z-przody-astra-g/#findComment-242341
Udostępnij na innych stronach

Jesli mozesz to podesli link do Aukcji ... ja najtaniej znalazlem za 250 zl.

prosze bardzo piasta przód z ABS-em za 193 zł i przed chwila kupiłem

 

http://allegro.pl/item435042100_piasta_kola_przod_lozysko_opel_astra_g_zafira.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13165-wymiana-piasty-z-przody-astra-g/#findComment-241888
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności