Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Mam problem tego typu że jak włączę dmuchawkę na max bieg to lekko zapala się kontrolka od ładowania. Zauważyłem że pasek alternatora nie jest pierwszej młodości. Czy to może być przyczyną? Czy może sam alternator daje ciała? Czy żeby wymienić pasek alternator trzeba luzować? Astra F 95rocznik. XDTL

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13285-pasek-alternatora/
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Czy w astrze G aby naciągnąć pasek należy użyć brechy czy czegoś podobnego? U mnie przy altku jest śruba przypominająca trochę gwiazdę, przykręcona do zębatego płaskownika. Czy dokręcając tę srubę naciągam nią pasek alternatora bez użycia brechy? :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13285-pasek-alternatora/#findComment-240967
Udostępnij na innych stronach

Czy w astrze G aby naciągnąć pasek należy użyć brechy czy czegoś podobnego? U mnie przy altku jest śruba przypominająca trochę gwiazdę, przykręcona do zębatego płaskownika. Czy dokręcając tę srubę naciągam nią pasek alternatora bez użycia brechy?

Pasek napędu alternatora: wieloklinowy, napędzający także pompę cieczy chłodzącej i sprężarkę klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)

Regulacja naciągu za pomocą automatycznego napinacza

Naciąg właściwy

- pasek nowy 440...450 N

- pasek używany 320...390 N

W tym silniku jeszcze tego nie robiłem ale wygląda na to że nie trzeba naciągać, mhm trochę dziwne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13285-pasek-alternatora/#findComment-240965
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Prosty sposób na sprawdzenie naciągu paska:

 

Chwytasz palcami i próbujesz obrócić pasek - jak Ci się uda nie więcej niż 90 stopni to znak, że naciąg jest właściwy. Jak przekręcisz więcej to jeszcze musisz napiąć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13285-pasek-alternatora/#findComment-240963
Udostępnij na innych stronach

Prosty sposób na sprawdzenie naciągu paska:

 

Chwytasz palcami i próbujesz obrócić pasek - jak Ci się uda nie więcej niż 90 stopni to znak, że naciąg jest właściwy. Jak przekręcisz więcej to jeszcze musisz napiąć.

U mnie pasek piszczy, jest za luźny. Dlatego pytam, czy naciągnę go samą śrubą (tą podobną do gwiazdy) czy do tego trzeba użyć brechy czy czegoś podobnego?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13285-pasek-alternatora/#findComment-240893
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności