Gość Anonymous Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Mam problem z niedoładowanym akumulatorem w zafirze. Jest to dosyć uciążliwe bo ma ciężko kręcić Podłączałem ją pod komputer by sprawdzić ładowanie i przy pełnym obciążeniu (światła, radio, klima, itd.) ładowanie wykazywało 12,50V a przy zerowym obciążeniu 13,50V. I moje pytanko to czy takie ładowanie jest prawidłowe?? Bo akumulator jest przez cały czas nie doładowany i nie wiem czy to wina alternatora czy jest jakaś inna przyczyna... Proszę o jakieś odpowiedzi ponieważ zbliża się okres zimowy, a w tym okresie niedoładowany akumulator może spowodować do rannego nieodpalenia auta:( Moim autkiem jest Zafira A 2.0DTi 04`   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Jeżeli się nie mylę to normalnie powinno byc ok. 13.8V a przy obciążeniu nie powinno spadac poniżej 13V (jakieś 13.2-13.4V) Napewno masz coś z alternatorem, zacznij od regulatora napięcia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/#findComment-239105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Znaczy jak to mam zacząć od regulatora.....?? Jeśli się nie mylę to regulator jest w tym modelu wbudowany w alternator... I podobno nie da się rozebrać alternatora jest on tak jakby jedna częścią... Przynajmniej tak gdzieś usłyszałem... Mogę się mylić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/#findComment-238693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 witam moim zdaniem nie jest silnie związany z alternatorem powinno sie go dać wymienić bez rozbierania altka jeśli masz boscha a nie jakiś angielski wynalazek to wymienisz regulator razem ze szczotkami od razu bo to jeden element od tyłu altka dwie śrubki i po sprawie, a co do ładowania to przy zapalaniu auto powinno zejść do 9,5V a normalnie niezależnie od obrotów powinien mieć 14V prąd ładowania a przy prędkości obrotowej silnika 4000 obr/min powinno wynosić od 14,2 V do 15,2 V to jest prawidłowe ładowanie tak podaje instr. pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/#findComment-238523 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Regulator to osobne urządzenie zazwyczaj Bosh i nie tani.Do mojego autka kosztował 250 zeta.Szczotki miał zjechane do połowy ale napięcie dawał za niskie i dlatego poszedł do śmietnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/#findComment-238390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Kurcze no nie wiem co robić.... A jak kupię regulator a okaże się że alternator walną.... Okażę się że pieniądze wyrzucone w błoto... To że alternator nawalił ja myślę na 50% bo silnik chodzi pod obciążeniem na niskich obrotach, zwiększyło się spalanie tak jakby w alternatorze walnęły łożyska.... Już nie wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/#findComment-238285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 witam jak dla mnie skoro nie ma ładowania a napisałeś że go niema bo 13,50 to nie jest ładowanie spróbuj odkręcić ten regulator ze szczotkami może sie one zawieszają ale ja bym kupił regulator ze szczotkami( bo to razem jest) i wymienił , jak by ci poszły łożyska to niema to wpływu na ładowanie tylko strasznie huczą a potem alternator staje i koniec a jak masz to ito do wymiany to weż wiecej kasy oddaj do regeneracji i problem z głowy jeszcze gwarancje dostaniesz i tyle ps. to co sie może jeszcze popsuć w altku, to uzwojenie ale to bardzo rzadko najczęściej właśnie szczotki i regulator potem łożyska :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/13541-%C5%82adowanie-akumulatora-zafira/#findComment-237986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.