Skocz do zawartości

Płyn w zbiorniku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM :)

Otóż mam problem z uciekającym płynem ze zbiorniczka wyrównawczego w astrze 1,7cdti 2004. Przeczytałem już wiele postów ale jakoś żaden nie pasował do tego co się dzieje w moim przypadku , dlatego proszę o wyrozumiałość administratorów bo tematów było chyba ze 100 :) Pierwsze co się działo to luźna opaska na połączeniu gumowym termostatu z chłodnicą. Spoko załatwione,, ponieważ wyglądało to na ulicy po postoju jak by moja ASIA się zsikała. Po załatwieniu tego problemu wciąż po przejażdżkach płynu jest 0 mimo ze przed wyjazdem go uzupełniam do zalecanej pozycji na zbiorniku. Przyznaje ze wlewam go ok 1 litra , co najlepsze no to wiadomo nie należny zbiornika odkręcać jak jest silnik zagrzany, ale pokosiło mnie i miałem pusty zbiornik. Odkręciłem go i efekt był jakby powiedzieć szampański. Kichnęło i z powrotem zleciało , moje pierwsze pytanie czy prawidłowa jest ta reakcja układu. Malo tego rano kiedy auto jest zimne także lekko syczy i cofa mi płyn z układu być może korek jakoś źle odpowietrza i robi się takie podciśnienie. Dosyć często po przygazówkach na dłuższych trasach uszczelka maski jest spocona tak jak by ze zbiornika płyn wywalało, wręcz mokro dookoła, problemy opisane przez kolegów typu :MGLA ,MAJONEZ, babelkowanie, można wykluczyć bo tego nie ma, sprawdzane miałem u mechanika na pierwszej wizycie obecność gazów w zbiorniczku , nigdy mi jeszcze się temp nie zapaliła , przeciek na pompie można wykluczyć nowa założona prze wymianie rozrządu 3 tyg temu, naprawdę nie mam pojęcia co może się dziać i czemu takie podciśnienie powstaje oraz dlaczego płynu ubywa ,

 

Może któryś z was jest w stanie pomoc mi w walce z tym zjawiskiem bardzo proszę :) , Ja już się poddałem nie mam pojęcia co i gdzie jeszcze mogę obejrzeć żeby to wyeliminować

POMÓŻCIE :]

 

POZDRO Z gory thx za kazda porade :shock:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

A czy węże wodne masz sztywne :shock:

Jak tak to dostaje Ci się kompresja znad tłoków do układu wodnego.

Ewentualne przyczyny to:

- uszczelka pod głowicą,

- pęknięta głowica

 

P.S. Gdy odkręcasz korek nie powinno tak "kichać" - to świadczy o dużym ciśnieniu nagromadzonym w układzie wodnym.

Możesz wymienić korek wlewu chłodziwa (to tylko 15 zł) by wykluczyć jego wadę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238887
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma nie gdzie widocznych plam z układu chłodzenia, to niestety najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, sprawdź jak kolega wyżej napisał czy węże wchodzące i wychodzące z chłodnicy są sztywne na gorącym silniku, jeśli tak to uszczelka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238856
Udostępnij na innych stronach

Witam . Ja też mam podobny problem , jakiś czas temu wymieniłem chłodnice ponieważ była dziurawa .Teraz wybija mi płyn korkiem od zbiorniczka wyrównawczego co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238775
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

mariuszc123, wszystko zależy jak ci wybija np. jeśli nalejesz do poziomu max.

i wyrzuci częściowo to tak zostaw bo nie każde auto toleruje max.

a jeśli jest coś w rodzaju gotowania i czuć spaliny to uszczelka

to tak skrótowo ale mam nadzieję że wystarczająco ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238745
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku leje do poziomu max apotem jest ledwo co na dnie zbiorniczka albo czasami wcale nie ma i paruje tak jakby sie gotowało.A ile mniej więcej może kosztować wymiana uszczelki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238710
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

mariuszc123, czy sprawdzałeś jak się nagrzewa chłodnica???

po rozgrzaniu silnika sprawdź węże przy chłodnicy na dole i u góry bo może to wina termostatu

a jeszcze jedno czy on ci się nie przegrzewa :rockon:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238660
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Jak zatnie się termostat (tzn, nie otwiera się) to są właśnie takie objawy - jednak na czujniku temp. powinna być widoczna ta za wysoka temperatura.

Sprawdźcie to jak najszybciej bo za niedługo uszczelkę pod głowicą szlag trafi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238616
Udostępnij na innych stronach

na wskazniku temperatury dochodzi mi do 90 czasami troche ponad , a węży nie sprawdzałem ale to zrobię.Dzięki . aha i jeszcze nie ma ogrzewania .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/13562-p%C5%82yn-w-zbiorniku-wyr%C3%B3wnawczym/#findComment-238513
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności